[track!] kaoss session one

C738

Meubilair
kaosssss!

Hoiii

bij deze mijn laatste probeerseltje.
Het is iets electro-achtigs.
Eindmix door een Kaoss pad gesleept.

Veel luisterplezier, en graag je mening/kritiek :)

-C-

Als ik de goede 10 minuten file heb gedownload dan is mijn reaktie erop:
Leuke jamsessie ! lekkere beat, uitkijken met de resonantie :D
Het heeft iets in zich dat je nog eens moet proberen te maken maar dan in een 5minuten arrangement waarbij je vooral die resonantie uit de kaos moet proberen te ontwijken, want dan klinkt t echt heel lekker. werk je nummer complexer uit (lijkt me motto van vandaag wel haha :D), hier hoor ik een idee/jam sessie maar nog geen echt nummer voor me gevoel !
ik ben benieuwd wat anderen ervan zullen zeggen !

Het is inderdaad een jamsessie, het gaat vooral om de fills en de overgangen.
8 maten in een loop en de rest allemaal on the fly in en uitgemixed en gefilterd.

De resonantie is inderdaad erg hinderlijk, maar volgens mij stuur ik het signaal te hard de kaosspad in waardoor hij nogal vervormd.
Je kunt ook horen dat ik bepaalde stukken vaker herhaal. Oefening baart kunst! maar in de uiteindelijke versie(s) moet dat minder vaak voorkomen.
Ik hoop toch op een minuutje of 7 uit te komen als eindresultaat.
De intro en ending vind ik zelf trouwens niet zo bijzonder, deze gaan vervallen waarschijnlijk.

Te doen:
-Meer variatie in de drums en hihats
-Een leuke lo-fi stemsample maken
-Wat strings misschien
-effecten iets spaarzamer toepassen.

Ik zou allereerst proberen de resonantie te vermijden en de track inderdaad in te korten. Verder klinkt het best wel lekker. Ik ben niet echt een electro fan, maar dit kan ik zeer goed waarderen. 9 minuten is alleen echt te lang, waardoor de track iets in waarde zakt wat niet nodig is.

Laat het uiteindelijke resultaat zeker horen, ben benieuwd.

*KLABAMMM!!!*

zo.. nu lijkt het net of deze topic druk bezocht wordt!

-C-

hij duurt inderdaad wat lang, en behalve de fluitende resonantie in die filter stukjes, clipt ie ook in andere stukken er aardig op los (hmmm of dat is t lo-fi gedeelte)

Zit trouwens een "piep" in je opname. En op t einde hoor ik een minidisk ofzo piepen kan dat? :D

Verder wel een leuke sound, maar inderdaad wat weinig basale structuur in je nr als geheel, dus werk er aan door :)

zonder resonantie

zonder resonantie

had ik er echt van genoten, nu stoort het me, verder kan ik hier heeeeel graag naar luisteren, lekker voor in een chill out, zondags op het strand, beetje bewegen.. heerlijk!

beetje weinig variatie, maar vind ik ook niet altijd even fijn, dit kan wel, 10 minuten is wat overdreven, maar ik vind het lekker luisterwerk.

geluidskwaliteit is beetje rot, maar, dit is dan ook de lofi uitvoering....

ps. komt die overcompressie door de Minidisk recorder, of is het een compressor??? :duivels: :duivels:

hey C - eindelijk tijd op naar je nieuwe te luisteren...

En ik vind hem echt VET !!! behalve dat wat de andere ook zeiden...

Lekker beats, goeie geluiden, goeie ffx, echt spijtig van dat oversturen of wat dat dan ook is, zal ook nog wel wat versterkt worden door de lage bitrate.

Ik denk dat je deze track maakte met je liveset in gedacht, dus mag ie in mijn ogen best wat langer duren dan een normale track, live kan je met effecten er best wat extra variatie inbrengen ,maar langer dan +- 7 minuten zou ik zeker niet gaan. Ik zou er ook nog wat andere dingen ingooien die je live kan in- en uitwerpen. Mischien wat rare vocals die je met effecten onherkenbaar maakt ofzo.

Als dit de stijl wordt van je nieuwe liveset kan ik niet wachten tot ie af is en dat we snel maar eens samen kunnen giggen !!!

Doe zo voort en blijf posten die handel !!!!!

:okdan: :okdan: :okdan: :okdan: :doei:

Ik post dit bericht voor REDJE, die nog steeds niet kan posten op het forum

let op resonantie
leuk met effecten gespeeld zonder de effecten zou het veel te eentonig
worden door gebruik van die kaosspad weet je toch aardig te varieren
met een live-versie in m'n achterhoofd natuurlijk, als track zou hij inderdaad wat eentonig
zijn. Probeer eens wat met het ritme te varieren, met de kick en snare. Geluidskeuze is
zeker goed. Ik mis nog een echt hoogtepunt...........Misschien kun je iets beter opbouwen
naar het hoogtepunt

verder een lekker track

Redje

Iedereen bedankt tot zover voor hun mening over mijn track!!!

Inderdaad 10 minuten is te lang, maar als je staat te jammen wil je nog wel eens wegdrijven...
:peukie: wil daar ook wel eens invloed op hebben ;)

De beat wordt ook nog verder uitgebouwd. Deze track is eigenlijk 8 maten in een loop, en dat hoor je helaas ook wel.
Ik denk dat ik er 4x8 maten van maak en vooral wat subtiele variaties op de drums ga maken.
Andere hihats erbij misschien.

Het clippen komt doordat ik de pad te hard in heb gestuurd, Verder heb ik er inderdaad een behoorlijk harde compressie over gegooid (5:1 ofzo)
Van de week neem ik een 2e versie op.

Thanks again!

-Robin-

Back