Windows op de Mac als platform voor VST

Synthurion

Ouwe rot
Kan iemand mij helpen met de volgende vraag: ik heb een Mac waarop ik ook Windows draai d.m.v. een virtual machine van VMware. Iedereen kent het probleem met het draaien van VST's op de Mac, nu wil ik Steinberg Studio 4 op de Mac draaien en de Windows op de Mac gebruiken als platform om mijn VST's te draaien. Nu is mijn vraag, ik heb gehoord dat het mogelijk maar hoe moet ik dat doen, ik wel eens gehoord dat daar ook programma's voor zijn?

Ik kan me een mogelijkheid voorstellen, maar die valt en staat met het feit of vmware midi ondersteunt. Als dat zo is, kan ik me voorstellen dat je dat midi device vanaf de kant van je mac kunt zien en er ook mee kunt connecten vanuit studio 4. Aan de windows kant hang je aan dat device dan een vst-device, ofwel stand alone ofwel via een sequencer. Maar of dit enigszins soepel werkt / of je mac dat trekt, is de vraag. Verder moet je dan nog de synchronisatie tussen de 2 kanten regelen via midi clock / midi time code.

Maar het is m.i. eigenlijk gewoon te veel gedoe / een te complexe opstelling.
Midi kent zelf ook al zo zijn quirks en hetzelfde geldt voor de synths die je er aan hangt, dus ik zou zelf niet voor deze oplossing kiezen.

op zich is er geen probleem met vst's die voor os x gecompiled zijn. jij bedoelt denk ik vst's die enkel voor windows gecompiled zijn. ik zou zelf nooit (realtime) audio apps in virtual machines (VMware, parrallels, etc) draaien. als ik windows nodig heb dan doe ik bootcamp. maar dat helpt je natuurlijk niet om tegelijk mac en windows te draaien...

ik heb wel eens iets gelezen op kvr over Wine libraries waarmee je windows vst plugins gewoon native op OS/X kunt gebruiken. Misschien moet je daar eens op zoeken..

Back