master engineer laat niks meer van zich horen

meloyoungster

Ouwe rot
ik heb een mail van janardana gehad (voorhhen werktij als baas bij vipzonesaples)

hij heeft nu een nieuw bedrijfje in mastering

hij had tracks nodig om te masteren, dus ik stuurde eerst een mp3 zodat hij kon luisteren ofie er wat mee kon,
ik kreeg een mail terug dat het goed klonk en hij wou een 24 bit ervan
die heb ik gestuurd.. maar hij laat niks meer van zich horen

zou het kunnen dat een master ergens mee vandoor gaat of niet zolang ik het project nog heb in samplitude?

Ik hoorde dat 'ie met zijn matties en een roedel hoeren in een stoet Ferrari's door Amerika aan het cruisen is van de opbrengst.

Ik hoorde dat 'ie met zijn matties en een roedel hoeren in een stoet Ferrari's door Amerika aan het cruisen is van de opbrengst.

Hahaha..Vet.

Zeg Topicstarter?......Ik wil ook wel een trackje voor je masteren.
Stuur hem maar ff in 24 bit. :engel:

typische oude nigeriaanse truuk,
dat wordt fluiten naar je hit

tja is me ook eens overkomen , iets gelijksoortigs. 2 unlimited,..

Ik ken het nummer niet, maar ik denk dat je ervan uit kunt gaan dat zo iemand liever veel klanten heeft die regelmatig muziek geven dan dat hij z'n klanten naait om hier en daar een paar 100 euro aan een trackje te verdienen..

Ach geintje mot kunne.
Snel je rechten vastleggen, dan kun je hem iig aanklagen wanneer je wel je track voorbij hoort komen op rtv.

is zeker niet leuk, heb je hem al gebeld ?

zet een minuut ervan hier op het forum, kun je zowiezo aantonen dat je de eerste was.
en spoor hem op , misschien heeft ie een goede reden, maar "better save than sorry"
misschien ook buma en/of aangetekend naar jezelf of via belastingdienst.

VIP ZONE Samples Tel: +48 - 502 42 33 41
heb je een pb gestuurd

zet een minuut ervan hier op het forum, kun je zowiezo aantonen dat je de eerste was.
en spoor hem op , misschien heeft ie een goede reden, maar "better save than sorry"
misschien ook buma en/of aangetekend naar jezelf of via belastingdienst.

Dat verhaal met aangetekend naar jezelf sturen is een fabeltje en is zeker niet rechtsgeldig. Via de zoekfunctie zijn diverse discussies te vinden over auteursrecht, waarin ook het aangetekend versturen van eigen werk besproken wordt (bv deze: auteursrecht bewijzen).

Verder denk ik dat het neerzetten van werk op dit forum geen waarde heeft, dat zou de masteraar ook kunnen doen tenslotte.

BUMA daarintegen is natuurlijk wel een goede (en enige?) optie om je nummer te registreren en daarvoor betaald te krijgen als het gedraaid wordt. Of die ook je auteursrecht in de rechtszaal kunnen bewijzen weet ik niet eigenlijk.

Verder, belangrijkste vraag is natuurlijk, hoe lang reageert de masteraar al niet op je mails? Gaat het hier om dagen, weken, maanden? En ik zou inderdaad eerst eens proberen te bellen, wie weet hebben ze wel een technische storing met de mailserver of is de masteraar op wintersport (om maar iets te noemen) ;)

Verder denk ik dat het neerzetten van werk op dit forum geen waarde heeft, dat zou de masteraar ook kunnen doen tenslotte.

nou haast maken dan maar zou ik zeggen, probeer eens een van de betreffende topics.
buma kost tijd , en geld. is wel een zekerder oplossing.
vind overigens nergens een masteraar die janardana heet. waar bevind zich dat bedrijf ? heb zelf ook nog wat masteringwerk te doen en zou het jammer vinden als het niet in goede handen terecht kwam.

buma registreert echt helemaal niks dan titel duur componist enz... dat geeft echt 0 zekerheid als iemand anders je track pikt en zijn eigen titel e.d. eraan geeft.

kan iemand, wie dan ook iets posten op dit forum onder een ander z´ń naam??
volgens mij heeft posten wel degelijk zin.
staat dan met je naam erboven ramvast op een server die er ( hoop ik) nog lang zal zijn.
:mega:

Dat verhaal met aangetekend naar jezelf sturen is een fabeltje en is zeker niet rechtsgeldig. Via de zoekfunctie zijn diverse discussies te vinden over auteursrecht, waarin ook het aangetekend versturen van eigen werk besproken wordt (bv deze: auteursrecht bewijzen).

BUMA daarintegen is natuurlijk wel een goede (en enige?) optie om je nummer te registreren en daarvoor betaald te krijgen als het gedraaid wordt. Of die ook je auteursrecht in de rechtszaal kunnen bewijzen weet ik niet eigenlijk.

Verder, belangrijkste vraag is natuurlijk, hoe lang reageert de masteraar al niet op je mails? Gaat het hier om dagen, weken, maanden? En ik zou inderdaad eerst eens proberen te bellen, wie weet hebben ze wel een technische storing met de mailserver of is de masteraar op wintersport (om maar iets te noemen) ;)

mocht het tot een rechtzaak komen heb je toch altijd de losse sporen, laat iemand anders die maar eens laten zien.

tenzij je met mensen te maken hebt die het vervolgens helemaal na gaan bouwen... dan heb je pech :)

kan iemand, wie dan ook iets posten op dit forum onder een ander z´ń naam??
volgens mij heeft posten wel degelijk zin.
staat dan met je naam erboven ramvast op een server die er ( hoop ik) nog lang zal zijn.
:mega:

Nee dat kan natuurlijk niet, wat ik bedoelde is het volgende; Stel, 2 of meer personen hebben hetzelfde bestand. Als persoon 1 een stukje van dat bestand post, wat zegt dat dan over de oorsprong (auteur) van het bestand? Het geeft alleen aan dat persoon 1 op een gegeven moment dat bestand in bezit heeft gehad. Misschien had persoon 2 dat bestand wel gemaakt en opgestuurd naar persoon 1?

Met de losse sporen sta je natuurlijk een stuk sterker tegenover iemand die alleen een eindmix heeft. Maar hoe dat gerechtelijk precies werkt, durf ik eigenlijk niet te zeggen. Laten we in ieder geval hopen dat dat in dit geval allemaal niet nodig is ;)

Back