Wat zou jij hieraan veranderen?

RSB

Whoehahaha
Zijn er dingen in deze setup die kant nog wal raken?

attachment.php

attachment.php

Kosten €3200.-

Attachments

• Picture 1.png
    Picture 1.png
    456 KB · Bekeken: 56
  • Picture 2.png
    Picture 2.png
    504,3 KB · Bekeken: 55
poe, das wel heel veel doepfer...
voor 3200 euro kan je ook veel andere fabriekanten euro krijgen ;)

Ik zou ook ff analogue haven bekijken.....

Wat is de meerwaarde van een "gewone" mixer ten opzichte van een "matrix" mixer?

Die matrix is 4-in 4-uit. Je hebt 3 VCO's. Als je die in de matrix mixer prikt kun je 'm eigenlijk nergens anders meer voor gebruiken, en om VCO's te mixen is ie een beetje overkill. En als je de matrix echt wilt benutten voor CV heb je geen mixer voor je VCO's.

Ik zou zelf in de buurt van de VCO's nog een log mixer hangen en ook de ringmod ook wat hoger in het rack zetten. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. Ik hou zelf graag audio- en cv-modules visueel gescheiden.

+1 voor massieve hoeveelheden multiples en meer (voltage en/of audio) mixers.

Waar doe je nou sample & hold mee? Ik zag het even niet op het eerste ogenblik.
Soortgelijk, heb je gedacht aan een quantizer / scale generator? Een gate delay? Een divider?

Heb je misschien niet wat weinig (verschillende, bijv. lin/log) VCA's?

En stiekum denk ik ook; waarom alles van Doepfer, er is zoveel meer leuks. Maar goed, ieder z'n meug... ;)

Ik zou er een VC LFO inzetten, die Quad LFO lijkt me een beetje saai.

Die Quad VCA is maar aan te sturen met twee CVs voor alle vier tegelijk, ook een beetje zonde

1 of meer van die Standaard VCOs eruit en vervangen door een Bubblesound uLFO en Malekko AntiOscillator (kan die waveshaper ook wel weg, wel een fijn ding overigens!).

Of gewoon zo beginnen en de spullen verkopen die je blijkt niet te gebruiken.

ik zou meteen die a-190 midi cv dumpen en gewoon voor een kenton gaan.
idd, wat lin log VCA's (cwejman heeft erg mooie)

Gewoon lekker al dat spul door elkaar mengen joh. A-105 ssm2044 filter zou ik wel tovoegen, das wel een lekker filtertje.

Je zou ook rs95e osc kunnen nemen, erg dikke osc

Ik onderstreep ook even de VCLFO. Als je sound effects wil maken is dat een geschenk uit de hemel.

Een phaser vind ik ook altijd leuk.

De standard VCO is voor mijn smaak een beetje saai/slecht van klank. En het is natuurlijk wel de basis van heel je modular. Dus eventueel kijken voor andere VCO's.

Back