Diskdrive Ensoniq Mirage

Had op een rommelmarkt nog "Big Fun" gevonden van Inner City, heel herkenbaar Mirage!

Dooh dooh dooh doooooh 8)

Neuromancer, 'k zou graag weten of die floppy emulator werkt.....
Ik heb n.l. een EPS 16+ en een Mirage.

Ik hed de SD Floppy emulator nog niet binnen, maar naar aanleiding van een toevalstreffer op het internet kwam ik te weten dat je mogelijk een floppy drive moet ombouwen voordat ie op een Mirage werkt.
En dan is er nog een extra catch welke niet gelijk duidelijk is, maar als je HD floppy's gebruikt in een mirage en je hebt een nieuwe drive...plak het gaatje aan de tegenoverliggende zijde van de write lock eens af.

Ik heb dus net een Sony MPF920-E omgebouwd zodat ie het /READY signaal op pin 34 geeft waarna de mirage nog steeds geen floppy wilde lezen.

Door gepruts met omniflop laatst had ik al ontdekt dat de pc m'n mirage floppys niet wilde lezen omdat ze hd waren wat op te lossen was door afplakken.
Op de floppydrive heb ik even gemeten wat de hd switch deed (moest ie open zijn voor SD/DD of closed), bleek dus closed te zijn dus een draadbrug over de switch gesoldeerd.

Afijn.... 1 werkende drive..

De pagina waar ik het verhaal over het ombouwen tegenkwam?
Jorg Sigle's Fairlight CMI II Restauration

Ik heb vandaag ook een HXC SD Card Floppy emulator besteld en we zullen zien hoe goed deze gaat werken. enig idee hoe de pin configuratie moet zijn??

zijn er nog mensen die Mirage sounds in hun bezit hebben ( liefst de originele)

Gister de emulator binnen gehad en vandaag er mee bezig geweest alleen bij werkt het niet zoals het moet.

Als eerste begrijp ik er geen drol van hoe en welke image ik op de SD card moet zetten, ik heb diverse EDM file en die convert hij niet met het bij behorende programma. ook de jumper setting is mij een raadsel. ik heb hem nu op disk 1 A staan en de Mirage geeft Ld aan maar er valt weinig te laden.

ben benieuwd als er mensen ervaring hebben met deze combi en dit ook willen delen op het forum.

@Matrixx neem even via pb contact met mij op, dan maken we even een irl afspraak om er naar te kijken.
Bij mij werkt die HxC probleemloos

Dit is een fantastische draad. 8~

En zeggen dat ik ooit in Frankfurt kwijlend heb staan luisteren.
Vooral de feedback elec gitaar op 3:25 was toen waanzin !

1. Haal omniflop op en installeer deze. http://www.shlock.co.uk/Utils/OmniFlop/OmniFlop.htm
2. Download de bijgesloten file en pak deze uit. Gebruik omniflop om deze op een flop te plempen
3. Gebruik de format flop

Vergeet de extentie edm, deze is alleen gebruikt omdat de HxC floppy emulator het anders niet als mirage image ziet

Attachments

• FORMAT.zip
    210,3 KB · Bekeken: 183
Gister de emulator binnen gehad en vandaag er mee bezig geweest alleen bij werkt het niet zoals het moet.

Als eerste begrijp ik er geen drol van hoe en welke image ik op de SD card moet zetten, ik heb diverse EDM file en die convert hij niet met het bij behorende programma. ook de jumper setting is mij een raadsel. ik heb hem nu op disk 1 A staan en de Mirage geeft Ld aan maar er valt weinig te laden.

ben benieuwd als er mensen ervaring hebben met deze combi en dit ook willen delen op het forum.

@Matrixx neem even via pb contact met mij op, dan maken we even een irl afspraak om er naar te kijken.
Bij mij werkt die HxC probleemloos

Ik ben benieuwd hoe dit is afgeslopen.
Zo'n HxC lijkt mij ook erg interessant voor mijn de Mirage.

Back