Welke analoog zou ik het best kopen

Dit is het vintage forum, dus ik neem aan dat ie oud moet zijn?
Wat voor prijs moet eraan hangen?
Als je echt de sound wil hebben zoals op de drie fragmenten, dan is er maar een synth die dat allemaal doet.
Er is een software versie van, maar die klinkt ook totaal niet als het origineel.
Al die Italo disco nummers zijn hoofdzakelijk met deze synth gemaakt, dus als je echt hunkert naar dat geluid moet je diep in de buidel tasten en ook flink goed gaan zoeken, want ze zijn zeldzaam.

JUPITER-8

Beste alternatief voor een JP8 vind ik nog altijd de Supernova van Novation.

Hoi, ik wil al een tijdje een analoog kopen maar ik twijfel enorm tussen welke. Ik zou graag deze sound willen recreëren:

YouTube- College - My Secret Romance

YouTube- College - Secret Diary

YouTube- College "Teenage Color"

Hij gebruikt wel VST's naar wat ik heb vernomen, en antwoorden op mijn mails doet ie ook al niet :p Dus wat ik mij af vroeg is welke synth zou het dichts bij dit geluid kunnen komen? Een sequential six trak, een pro one of misschien een sh 101? Puur voor de bass dan. College zijn nummers klinken net alsof ze uit een jaren 80 film komen, en dit is wat mij ook zo aanspreekt. Hier heeft hij zich ook op gebaseerd samen met vele Italo Disco invloeden. Dus als iemand me kan helpen :)

ik denk kijks wat giorgio moroder gebruikt system 100m,.. jp8

die bas iswel tipisch herkenbaar
maar kan netzogoed uit een vst komen [synthese = simulatie snapie ]

ik denk dat een pro one egt goed scoord qa deze bass klinkt as vince clarke ook

of bv een prophet600

iig twee osc bak kopen ;;geen sh101
kan wel misje iets

JUPITER8 is voor mietjes :engel:

Maar die filmpjes schreewen toch jupiter8 uit :mega:

... diep in de buidel ? ... zeer diep in de buidel ! (check ebay !)

Maar ja, dan hoef je de rest van je leven niet meer verder te zoeken.
Ik heb eerst de Arturia Minimoog-V, Prophet-V en JP8V gekocht.
Leuk speelgoed, maar niet die sound.
Nu heb ik de echte Minimoog, P5 en JP8 en dat geld wat ik uit heb gegeven aan die Arturia dingen is dus verspild geweest.

tja , ben je wel zo'n 8mille kwijt, wat niet iedereen heeft.
mooie set , echt wel

ja, dat ga ik echt wel niet geven aan een synth, 1000 is eeeecht wel mijn maximum, de little phatty is van 2006 geloof ik?. Komt de rogue misschien dicht in de buurt qua geluid als de little phatty? .En ja Ebay amerika is altijd wel wat voordeliger :p.. alhoewel die verzendkosten. Plus ik ben ook nog niet zo ervaren met de hele handel. Een Jupiter zou ik zelfs nog niet durven aanraken. Ik merk nu ook toch wel dat de sh101 niet echt meteen in de buurt komt.

Die Jupiter 8 is wel aardig maar wordt allengs wel een beetje erg veel tot cult verheven. Vintage synths beter dan modernere?

Het gaat er niet om wat een synth allemaal wel of niet kan maar wat je er mee doet. En ontegenzeggelijk kun je meer met modernere synths dan met die oude bakjes... :D :walker:

Het klinkt wel leuk maar ik denk niet dat het analoog is. Wel echt hele karakteristieke patches, goed gedaan vind ik.

Die Jupiter 8 is wel aardig maar wordt allengs wel een beetje erg veel tot cult verheven. Vintage synths beter dan modernere?

Het gaat er niet om wat een synth allemaal wel of niet kan maar wat je er mee doet. En ontegenzeggelijk kun je meer met modernere synths dan met die oude bakjes... :D :walker:

Als je het niet zo hebt op vintage wat doe je dan hier op het vintage forum?

Om in te gaan op de 1000-euro die Liquidthrust te besteden heeft.
Little Phatty, zeker weten.
Probeer je ook te verdiepen in de Supernova, die zal 2de hands ook wel te vinden zijn voor dat geld. Daar haal je de beste JP8 geluiden uit.

Als je het niet zo hebt op vintage wat doe je dan hier op het vintage forum?

Vintage is toch meer een typering van oudere synths dan een aanduiding van alleen maar analoge bakken, toch?

Korg Z1 is vintage, niet analoog, maar kan zeker zo goed zo niet beter klinken :D

je kan je ook verdiepen in synthese :eureka:

Dan kan je best ver komen, ook met plugins.
Met de "echte" spullen is dat wel makkelijker natuurlijk....

Een moog rogue heeft volgens mij slechts 1 osc. Little phatty 2.
Mooie synth die LP.

Iets goedkoper 2e hands zijn bv een ATC-x van studio electronics.
Iets duurder, een SE1x. Klinken behoorlijk vet. Veel beter dan die mopho bv.

staar je dr niet blind op zou ik zeggen
zijn er misschien meer dingen in die tracks die die sound maken die jij wil?
een bassenbak is heel erg leuk, maar daarvan krijg je niet gelijk die sound
overigens vind ik deze bassen ook niet zo moddervet eigenlijk
ik zou het eerst zoeken in arrangement en samplekeuze en soundkeuze (van evt softsynths)
en dan s kijken wat je precies nog mist voor je gevoel

een tweedehands phatty kan je toch eigenlijk niet mis mee gaan: goede sound , betrouwbaar en goede service. enige is dat je met twee handen bezig bent , kiezen+draaien.
verder kwaliteit, binnen het budget, en bevalt het niet verkoop je hem weer met hooguit goed te dragen verschil.
analoger krijg je ze ook niet.

Probeer je ook te verdiepen in de Supernova,

Ik ga me hier bij aansluiten.

Novation Supernova II keys
Goed klinkend en leuk apparaat (enorm veel nobs en sliders)
Met wat geduld te vinden voor +-€500

Back