Welke analoog zou ik het best kopen

Er staat een Andromeda A6 op marktplaats nu voor €2000,- Incl doos etc!
Ik ben er echt verknocht aan geraakt! Duurde even maar we zijn nu dikke vrienden!

moeten = wil graag.
en geloof me , die wil je graag

ik wil klinken als college, die vst's gebruikt -> dus met welke echte analoge synthesizer zou ik als hem kunnen klinken?

ik voel me onzeker, want:
ik blijf me maar stuk denken op de missing link in deze redenatie,
terwijl alle freaks hier hem prima lijken te snappen

sorry voor het kapen van het onderwerp, trouwens. om er nog even op door te gaan,
ik snap opzich wel waarom de term 'electro' de laatste paar jaren voor van alles wordt gebruikt, tot Daft Punk, Justice etc. nog aan toe. mede door de 'electroclash' hype van een aantal jaar terug. alleen, het is gewoon geen electro.

wat is t dan? newromance??
als je op youtube zoekt op "college electro" vindt je m t snelst!! :P
dus meer mensen denken zoals ik....ik heb eind jaren 80 platen met die muziek uit duitsland en dan staat er ELEKTO..zonder volt :okdan:
dus misschien schrijf ik t verkeerd:eureka:

ik wil klinken als college, die vst's gebruikt -> dus met welke echte analoge synthesizer zou ik als hem kunnen klinken?

ik voel me onzeker, want:
ik blijf me maar stuk denken op de missing link in deze redenatie,
terwijl alle freaks hier hem prima lijken te snappen

voel je freak, minstens 1 analoog, zoiets?
freak out ! ( le freak cest sjiek )

wat ze in duitsland elektro (met een K) noemen is doorgaans wel wat anders.

wat betreft mijn naam: veel dingen die ik maak zou ik zelf ook geen electro noemen

wat ze in duitsland elektro (met een K) noemen is doorgaans wel wat anders.

wat betreft mijn naam: veel dingen die ik maak zou ik zelf ook geen electro noemen

hoe noem je t dan?
zowiezo ik ben al jaren de weg kwijt :P ik hou t niet meer bij, ik maak zelf dan maar alien disco :D terwijl mn naam dr.electo is :okdan: moet dus dr.alien worden of zo :D

Er staat een Andromeda A6 op marktplaats nu voor €2000,- Incl doos etc!
Ik ben er echt verknocht aan geraakt! Duurde even maar we zijn nu dikke vrienden!

Hoe zit het nu met de betrouwbaarheid van die dingen? Daar hoorde ik in het begin wel eens wat negatiefs over...

Ik heb ze ook al aan 1700€ enzo zien langskomen, dan (waarshcijnlijk) wel zonder doos ed, maar goed. Heel veel analoog voor dat geld...

als ze goed zijn, dwz geen fabrieksfouten of uitval het eerste jaar, dan is er eigenlijk geen probleem, dan houden ze het ook normaal uit.
denk dat 1700 optimistisch is aangezien ze nu dus niet meer nieuw verkocht worden.
heb er gisteren nog op getweakt, eigenlijk kan je live met 1 A6 evenveel als met 2-3 andere analoge synthesizerbakken.
wel oppassen dat je ze niet bij de plastic zijpaneltjes vastpakt, want die zitten crappy vast

Fout.

Je wil een Andromeda kopen (stel). Als je hem wil kopen, moet je hem betalen.

En dat is iets héél anders. ;)

nee man
je moet een a6
serieus
das t enige zinnige in deze hele draad

als je mijn eerste post had gelezen :)
de meest belachelijke dingen komen voorbij om een vst sound te maken hehe
dat gaat dus om andere dingen
maar aangezien iedereen onzinnige shit roept geef ik ook maar een goede tip
je MOET een a6

Als ik de youtube filmpjes zo hoor lijkt het mij het beste om een oude roland te kopen. ik ben zelf ook fan van deze sound en de Roland MKS-80 is hier echt geweldig voor.

Maar wees er op voorbereid om iig een novation remote erbij de kopen oid, editen op de mks-80 zelf is niet echt een feestje. IPV deze kan je ook kiezen uit de andere rolands van deze tijd.. Jupiter 6 komt qua sound erg dichtbij de mks maar net niet helemaal. Houdt er ook rekening mee dat de Jupiters geen velocity kennen. (MKS80 wel)

Maar dit zijn wel opties waar je mazzel mee moet hebben, zo vaak zie je ze niet voorbij komen.

Met een Juno 60/106 etc kom je ook een heel eind, erg beperkte synths maar een goede sound.

Met dit soort sounds zou ik zelf eerst voor een mooie poly gaan, heb ik ook gedaan. Nu heb ik er ook een Moog Little phatty bij en dat klinkt echt waanzinnig, maar niet poly.

Voor een idee van de mks80 sound kan je hier kijken, heb een demo ervoor op synthforum.

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=123793

Moog Little Phatty heren, mijn besluit staat vast :mega: ik ben :verkoght:

Back