Synthforum iPhone app

Voor iPhone ondersteuning zijn wat aanpassingen nodig.

Deze zullen vermoedelijk doorgevoerd worden bij de update van de forumsoftware. Dit moet goed getest worden dus dat duurt even. :)

Op dat moment is er als het goed is helemaal geen zelfbouw client meer nodig, die software bestaat al.

Is het geen idee om de website gewoon mobile-browser-compatible te maken?
Dan heb je alles wat je eigenlijk wilt doen met je app (inbox, marktplaats, recente berichten).
Zo blijf je platformonafhankelijk!

Mocht je nu toch perse willen gaan programmeren, schrijf hem dan gelijk ook voor Android! :) Hoef je ook niet door een zware keuring heen met je App!

Mooi initiatief! Ik ga er zeker gebruik van maken als het er is. Vind het nu irritant om op m'n Iphone op SF rond te karren.

Zet het door.:halleluja:okdan:

Beetje achterhaald idee, een dedicated app.
Als hij geen meerwaarde biedt boven de website functionaliteit.
En die website is in dit geval retegoed.

Juist met iPhone en iPad kun je op dit moment heel prima normale websites browsen, en dat wordt alleen maar beter.
2 voorbeelden; een andere door mij vaak bezochte website www.nu.nl heeft ook een iPad app, maar ik ga op de iPad altijd gewoon naar het vertrouwde www.nu.nl, waarvan ik de indeling, het gedrag en de werking goed ken en waardeer. (de app werkt anders en is druk en onoverzichtelijk)
Het zelfde geldt voor de iPhone app van marktplaats; voelt aan als een stapje terug. Omdat MP een hele goeie website heeft.
Persoonlijk zie ik me dus niet snel een app gebruiken... sorrie mensen.

-1?

Dan heb je alles wat je eigenlijk wilt doen met je app (inbox, marktplaats, recente berichten).

Mocht je nu toch perse willen gaan programmeren, schrijf hem dan gelijk ook voor Android! :) Hoef je ook niet door een zware keuring heen met je App!

second that... veel beter idee :)

Beetje achterhaald idee, een dedicated app.
Als hij geen meerwaarde biedt boven de website functionaliteit.
En die website is in dit geval retegoed.

Juist met iPhone en iPad kun je op dit moment heel prima normale websites browsen, en dat wordt alleen maar beter.
2 voorbeelden; een andere door mij vaak bezochte website www.nu.nl heeft ook een iPad app, maar ik ga op de iPad altijd gewoon naar het vertrouwde www.nu.nl, waarvan ik de indeling, het gedrag en de werking goed ken en waardeer. (de app werkt anders en is druk en onoverzichtelijk)
Het zelfde geldt voor de iPhone app van marktplaats; voelt aan als een stapje terug. Omdat MP een hele goeie website heeft.
Persoonlijk zie ik me dus niet snel een app gebruiken... sorrie mensen.

-1?

Whatever, als het maar prettig werkt. Als ik nu op mijn (android) telefoon naar SF ga is het gewoon ondoenlijk omdat je dan meer aan het in- en uitzoomen en scrollen bent ipv een forum te lezen. Als dat op een andere manier verbeterd kan worden dan met een dedicated app is het ook prima! :okdan:

+/- 0 ...

+1 :okdan:

Whatever, als het maar prettig werkt.

Precies. Maar dat is het gebruikersperspectief. (en tevens het belangrijkste perspectief)
Ik beredeneer even vanuit het perspectief van de synthforum stichting.

In het geval van een dedicated app zal de stichting niet alleen deze website moeten onderhouden (wat veel meer tijd/moeite kost dan menigeen waarschijnlijk denkt), maar ook verschillende platform-specifieke applicaties.

Je hebt er zo al 3 aan je broek hangen; iPhone, iPad en Android. iPhone en Android gebruikers gunnen elkaar het display-licht niet in de ogen en worden dus grandioos jaloers als het ene platform wel een synthforum app krijgt/heeft en het andere niet. (beetje de analoog/digitaal vete :))
Helaas verschillen het Android OS en iPhone OS en kun je versies van een app niet "porten" naar het andere platform.

Het bouwen is 1 (erg leuk) ding, maar het onderhouden een ander (vaak voor ontwikkelaars: veel minder) leuk ding.

Ben zelf ontwikkelaar/architect met af en toe precies zo'n idee als topicstarter. Maar je moet ook realistisch zijn; als bijna niemand het uiteindelijk gebruikt ben je niet blij en heb je al helemaal geen zin om op je boeltje relatief saai onderhoud te doen.

Als het doel is om mobiel te synthforummen kun je beter een meer passende layout ontwerpen van je bestaande website en die b.v. hosten onder m.synthforum.nl. (Mss. heeft vBulletin sowieso wel passende mogelijkheden tot clientspecifieke layouts.)
Iig, zoals al voorgesteld.
Maar goed, ik vraag me af of mobiel browsen niet binnen afzienbare tijd net zo goed aanvoelt als desktop browsen. We zijn iig hard op weg.

Natuurlijk zou dit een enorm leuk project zijn om 's met iPhone's ontwikkelmogelijkheden te stoeien, daar niet van, ik zou er zo zelf aan beginnen, zeg maar even 8)
Maar vergis je niet in hoe goed deze website in elkaar zit, en dat je potentiele gebruikers minstens dit verwachten, maar dan nog meer, en dat op een mini scherm en voor verschillende platformen met alle platform-specifieke variaties van dien. Zonder bestaand forum-framework waar je van uit kunt gaan.
Mij zou de moed direct weer in de schoenen zakken... een behoorlijk vrijetijds slurpend project.

Als het dan toch al 'nodig'is, maak dan ook gelijk een Android app, aangezien dit op veel meer devices draait heb je dus een grotere markt. Voor een iphone app heb je specifiek dat ene toestelletje nodig..

Tevens is het keuringsbeleid geheel anders, en valt er veel meer te experimenteren met beta's etc. zonder dat alles eerst aan maand vertraging oploopt omdat het een goedkeuring van Apple moet krijgen..

Maargoed, persoonlijk vind ik op je mobiel bekijken van SF geen enkel probleem, gewoon een versie met een mobiele layout (zoals het eerdergenoemde m.synthforum.nl), lijkt me een stuk handiger, heb je het idd cross-platform en hoef je in het geval van een update de app niet voor een hele lijst platforms te updaten..

Zover schitterend is dat Andriod volgens mij niet.
Of is het zo dat wat op het ene toestel met android ook echt zo is op het andere toestel?

Een simpel duidelijk voorbeeld van een iPhone app is die van gearslutz.
Snel, weinig poespas en to the point. :okdan:

Heb zelf de "Berichten van vandaag" gebookmarked en krijg op de iphone een prima overzicht van het forum te zien. Zoomen en scrollen gaat op de iphone erg makkelijk, dus wat mij betreft hoeft er ook geen app te komen.
img_0389.png
img_0390.png

Zover schitterend is dat Andriod volgens mij niet.
Of is het zo dat wat op het ene toestel met android ook echt zo is op het andere toestel?

In het algemeen is het zo dat iets wat voor het ene Android toestel gemaakt wordt, ook prima draait op de andere. Als men bij het developen maar een beetje met een paar verschillende resoluties van de toestellen rekening houdt, maar dat is bij devolopment voor op de PC of mac niet anders.

Heb zelf de "Berichten van vandaag" gebookmarked en krijg op de iphone een prima overzicht van het forum te zien. Zoomen en scrollen gaat op de iphone erg makkelijk, dus wat mij betreft hoeft er ook geen app te komen.

precies,
ik heb de belangrijkste forums gekoppeld aan mijn google reader account, en die kun je overal gebruiken. Op de iphone gebruik ik Feedler RSS, en op de ipad: River of News.

zo zie je van alle forums in 1 oogopslag alle posts van de sectie de je belangrijk vindt. Ik vind het ook totaal niet nodig om daar een specifieke app voor te hebben, die is er inderdaad al in de vorm van RSS.

Back