usb issues op laptop

rasz

Ouwe rot
Hoi wellicht een bekent probleem maar ben benieuwd wat de oplossingen zijn.

Ik produceer dus met een laptop. Met 3 usb poorten
Ik vind het verschrikkelijk om met een mouse pad te werken en dus heb ik een usb toetsenbord en muis

nou past er nog bij een geluidskaart en een externe harde schijf en dan zijn mijn poorten vol. Ik heb een hubje met nog eens 4 extra poorten maar daar kan ik er maar 2 feitelijk van gebruiken want als er er bijv een usb stick bij doe dan loopt mijn controller bijv al meteen in de soep.

Hebben meer mensen dit probleem en wat doe je er aan ...?

Waarschijnlijk gebruik je een hubje dat stroom krijgt via usb?

Als je gewoon een 7 poorts usb hub hebt met een aparte adapter, zou het wel moeten werken.

Ik heb een hubje met nog eens 4 extra poorten maar daar kan ik er maar 2 feitelijk van gebruiken want als er er bijv een usb stick bij doe dan loopt mijn controller bijv al meteen in de soep.

Ik neem aan dat je je midi-controller bedoelt? Die kun je sowieso beter niet in je hub doen. Het probleem is inderdaad, zoals Alcje al zegt, waarschijnlijk het stroomverbruik. Zorg gewoon dat je alleen de zuinigste apparaten in je hub doet en de rest direct in je laptop. Onderop staat meestal wel hoeveel stroom ze gebruiken.

Als je een hubje op stroom hebt, dan heb je dat probleem niet.
Normaal moet hij de stroom van de usb port afpakken. Als je dan 7 apparaten op een hub zet. tjah dat red ie niet. Daarom heb ik altijd met voeding. Ideaal :-)

klinkt ook best logisch idd.
is er verschil in de kwaliteit van die dingen of is iedere hub met adapter goed...?

Back