Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
de distortion die je hoort (denk ik wat je bedoelt) is maar en basis 909 kick in kontakt, en een paar EQs op gezet....![]()
ik neem jouw stukje maar als voorbeeld, wat je vanaf 0:04 tot 0:06 hoor.
dat bedoel ik
pitch/kontaktahhhhhhhhhpitch/kontakt
![]()

Mwa, ik vind em een beetje te soft, hoog klinkend. Mag meer power in ?

ahhhhhhhhhpitch/kontakt
![]()

ahhhhhhhhhpitch/kontakt
![]()

toen had ik nog geen kontakt om de kicks te maken...![]()
Zoiets als dit?
Kick is gepitched+compressie+limiter
Verder tempo verhoogd![]()
haha ja precies! ik heb daar altijd zoveel ideeën mee gehad maar ik wist nooit hoe ik ze kon uitwerken. dus je pitched als het waren in kontakt de kick plus nog een effect van kontakt er overheen?

niet alleen effecten van kontakt maar ook sommige van VST ...![]()
Dit is in ieder geval hoe vandaag de dag veel hardcore producers werken. Hardware wordt nauwelijks nog gebruikt voor de kick. Eerder gebruikt men de echte 909 nog voor alleen de clap of de snare.Van Tommyknocker en Tha Playah weet ik dat ze (net als vele anderen) gewoon een super clean opname van een echte 909 kick gebruiken. Deze gaat vervolgens in een sampleplayer ala kontakt of exs24, daarna worden er pieken gemaakt met de EQ voor de *pok*. Vervolgens een multiband distortion als Devastor of Izotope Trash. Voor de echte klap gaat er dan vervolgens nog een transient shaper op met een snelle attack en een korte release.
Oftewel, een leuke chain met erg veel finetuning. Ik ga natuurlijk niet in detail leggen hoe je zoiets maakt, want daar moet je zelf maar achter zien te komenDit is in ieder geval hoe vandaag de dag veel hardcore producers werken. Hardware wordt nauwelijks nog gebruikt voor de kick. Eerder gebruikt men de echte 909 nog voor alleen de clap of de snare.
nu heb ik een mooie richtlijn om naar toe te werken. ik zal veel plezier hebben dit allemaal te ontdekken!

alleen een 909 emulatie zoals drumazon is toch ook wel mogenlijk om te gebruiken? alleen zal het resultaat wat minder zijn of niet?

toen had ik nog geen kontakt om de kicks te maken...![]()