Verkoopt vinyl nog?

Wil zelf vinyl uitbrengen als mijn nummers op iets beginnen te trekken (dat is de vraag), dat maakt de hele zaak specialer als je met oplages werkt. Hoe cool is het als je in het bezit bent van nummer 5 van de 300 ofzo. Mensen zijn gek van zeldzaam.

pas in barcerlona weer 12 spaanse hardcore/punk LP's (en een nederlandstalige split 10" die'k in ons land nooit tegenkwam!!!!!)de verkrijgbaarheid muziek in nederland is nogal bedroevend, ik slaag tegenwoordig voor punk/hardcore en industrial eigenlijk alleen nog bij discogs of belgië, duitsland en spanje zelfs in lissabon was ik beter geslaagd dan in a'dam diep triest

:frons:

Dan zoek je echt niet op de juiste plekken in amsterdam!

Koop regelmatig wat via Discogs. Het is namelijk alleen op vinyl uitgebracht dus als ik het wil hebben zal ik het moeten kopen en moeten rippen. Nog geen spijt van, durf wel te zeggen dat de beste muziek vinyl only is (oke overdreven maar toch).

Laatst gewijzigd:
Dan zoek je echt niet op de juiste plekken in amsterdam!

ik ken een paar plekken in a'dam, maar de laatste 4 keer daar kwam ik met 1 LP thuis, omdat ze niets hadden wat ik zocht of nog niet had :frons:

Vinyl is juist weer populair aan het worden.
Op veel feesten waar ik als bezoeker kom gaan mensen ook helemaal mental als de DJ weer eens een dubplate draait uit z'n platentas.
En hele internet cults die wachten op releases van dubplates.
Dus als je het mij vraagt; Vinyl is back!

Vinyl is juist weer populair aan het worden.
Op veel feesten waar ik als bezoeker kom gaan mensen ook helemaal mental als de DJ weer eens een dubplate draait uit z'n platentas.
En hele internet cults die wachten op releases van dubplates.
Dus als je het mij vraagt; Vinyl is back!

Draait de dj dan eens in de zoveel tijd van dubplate en de rest van cd of laptop?

dub/dubplates... begin er steeds meer van te snappen... maar dubplates bevatten schijnbaar niet altijd dub ??? Dubplates zijn toch plaatjes die speciaal voor een artiest gemaakt worden? dan snap ik dat je niet een hele set dubplates draait maar wel platen met dub...

dubplates zijn gesneden plaatjes om je muziek een paar keer in de club te testen voordat ze in grote oplage geperst worden. die slijten bv ook sneller.

of dus een exclusieve plaat in de reggae wereld (mn vriendin is reggae/dub dj en word boos als ik t niet meer helemaal snap :P )... dus dan maar de hulp van wiki inschakelen:
A dubplate special, also known as a dubplate or special, is an exclusive version of a piece of music, usually (re-recorded) by a reggae, dancehall, dubstep, drum and bass, soca, chutney, hip hop or any other genre artist that the sound system is able to solicit for the dubplate. Although CD is now the preferred format for these recordings, the use of the word "Dubplate" (commonly abbreviated "dub", particularly in the drum and bass scene) to describe them has survived.
These recordings are often used for competing in a sound clash, in which rival reggae or soca sound systems compete with each other to produce the most imaginative or unusual dubplate specials. The exclusivity of the recording is made evident by changes to the usual lyrics to include the name of the sound system that has commissioned the recording, often remarking on the prowess of the sound system in question, and sometimes the weaknesses of the opposing sound system(s) in a given competition.

Is vinyl eigenlijk ooit weggeweest ? Ben nooit echt tuk geweest op CD dus ben sedert vroeg jaren 80 plaatjes beginnen kopen en tot op de dag van vandaag heb ik steeds mijn gading op vinyl blijven vinden .Ben onlangs ook weer begonnen met K7 aan te kopen die sedert geruime tijd ook weer in opmars is ,kon gewoon de steengoede dingen die op dit medium verkocht worden niet langer blijven negeren?Vaak zitten bij die dingen ook downloadcodes maar die gebakken lucht kan me echt niet boeien

Als er vinyl beschikbaar is van iets koop ik dat liever dan CD's.
Dus in principe koop ik het nog, dus het verkoopt wel denk ik dan.

Draait de dj dan eens in de zoveel tijd van dubplate en de rest van cd of laptop?

Uhm gewoon vinyl, somigge in combinatie van c.d's ook.

En een dubplate is idd een soort van proefpersing van een vinyl in kleinne oplage.
Vroeger werden deze vaak gesneden en was de kwaliteit niet erg hoog.
Endus na een X aantal keer gedraait te hebben al af.
Tegenwoordig kan je dubplates ook laten persen waarvan de kwaliteit bijna gelijk staat aan de reguliere vinyl platen.
Op een dubplate kan elke soort muziek staan in princiepe.
Maar worden inderdaad veelal in de jungle d&b dubstep en regea wereld gebruikt.

dubplates , zijn die ook blanco? of is dat weer iets anders.

IK zelf draai ook en koop ook vinyl, maar ik merk om me heen dat vinyl weer helemaal terug aan het komen is steeds meer mensen kopen het, maar ook al draaien ze met cd's om er af en toe even een vinyl plaat in te mixen.

Vinyl is weer helemaal in !!

Niet helemaal correct. Wiki is niet altijd even accuraat.

Er is verschil tussen een dubplate en een special. Een special is altijd exclusief voor een soundsystem gevoiced met meestal de naam van de soundsystem erin.
Een dubplate is een versie van een specifiek nummer die niet is of wordt gereleased en alleen is voorbestemd voor specifieke soundsystems, over het algemeen bevriend met de producer. Overigens gaat dat laatste tegenwoordig niet meer helemaal op. Omdat er tegenwoordig producers zijn die dubplates aan Jan en alleman verkopen tegen belachelijk lage prijzen. Er bestaat binnen de soundsystem scene een bepaalde gedragscode die tegenwoordig door de zgn up and coming producers genegeerd wordt. En dat is jammer.

Nu ben ik wel nieuwsgierig wie jouw vriendin dan is ?

of dus een exclusieve plaat in de reggae wereld (mn vriendin is reggae/dub dj en word boos als ik t niet meer helemaal snap :P )... dus dan maar de hulp van wiki inschakelen:
A dubplate special, also known as a dubplate or special, is an exclusive version of a piece of music, usually (re-recorded) by a reggae, dancehall, dubstep, drum and bass, soca, chutney, hip hop or any other genre artist that the sound system is able to solicit for the dubplate. Although CD is now the preferred format for these recordings, the use of the word "Dubplate" (commonly abbreviated "dub", particularly in the drum and bass scene) to describe them has survived.
These recordings are often used for competing in a sound clash, in which rival reggae or soca sound systems compete with each other to produce the most imaginative or unusual dubplate specials. The exclusivity of the recording is made evident by changes to the usual lyrics to include the name of the sound system that has commissioned the recording, often remarking on the prowess of the sound system in question, and sometimes the weaknesses of the opposing sound system(s) in a given competition.

ik ben ook terug begonnen met vinyl te kopen. Ik had een kleine collectie rond 't jaar 2000 opgebouwd en een maand geleden onder het stof gehaald. Voorlopig enkel via discogs gekocht. Toch al een 100 nieuwe platen erbij en nog een lange wantlist.
Voor mij is het gewoon de charme van een plaat uit de hoes te halen, naald erop te leggen, het artwork zien, de plaat rondjes zien draaien whiiii En het is gewoon heerlijk om af en toe een popje of een krakje te horen
En ja, ik sample enorm graag met mijn octatrack, dus dat is ook mooi meegenomen.

Uhm gewoon vinyl, somigge in combinatie van c.d's ook.

En een dubplate is idd een soort van proefpersing van een vinyl in kleinne oplage.
Vroeger werden deze vaak gesneden en was de kwaliteit niet erg hoog.
Endus na een X aantal keer gedraait te hebben al af.
Tegenwoordig kan je dubplates ook laten persen waarvan de kwaliteit bijna gelijk staat aan de reguliere vinyl platen.
Op een dubplate kan elke soort muziek staan in princiepe.
Maar worden inderdaad veelal in de jungle d&b dubstep en regea wereld gebruikt.

Vind 't alleen vreemd dat het publiek alleen bij dubplates uit hun dak gaan. Daar letten ze toch helemaal niet op.

Mochten er mensen interesse hebben in gekleurd vinyl (voor aan de muur of in de verzamleing), ik heb nog een aantal gekleurde onbespeelde vinyls, genre hardcore/industrial. Hebben black labels in het midden en een witte hoes met gat.
Geperst bij record industry, kleuren van donker groen met zwarte vlekken, tot doorzichtig groen, rood, roze, baby blauw, grijs met witte vlekken of zwarte vlekken, en ik vergeet vast nog een kleur.
1,50 euro per stuk excl. opsturen of ophalen omgeving breda.

Discogs:
http://www.discogs.com/label/USR
http://www.discogs.com/label/Zero+Tolerance

Back