Verkoopt vinyl nog?

Je voelt je nooit zo leeg als na de aankoop van een itunesalbum. En ik heb alle media in huis.
En ik koop ze ook allemaal nog.
Je kan er over blijven lullen, het is vast een gesprek dat ook opgaat voor foto's zelf ontwikkelen, muziek maken met echte instrumenten ipv met software.
Dj spelen nu met usb sticks. Voor mij is de lol er af.

Je voelt je nooit zo leeg als na de aankoop van een itunesalbum. En ik heb alle media in huis.
En ik koop ze ook allemaal nog.
Je kan er over blijven lullen, het is vast een gesprek dat ook opgaat voor foto's zelf ontwikkelen, muziek maken met echte instrumenten ipv met software.
Dj spelen nu met usb sticks. Voor mij is de lol er af.

Nja aan een mp3 kun je ook niet ruiken he :P Ik bewonder dj's die goeie plaatjes draaien en mixen met CDJs, maar ik bewonder ze pas echt als ze met vinyl draaien. Vind dat essentieel als je jezelf DJ wilt noemen. :biertje: Je krijgt dat "weggooi" gevoel gewoon niet.

Ik geef weldra een 40e verjaardagsfuif en wou een beamer met scherm die de dj zijn handen in beeld neemt en een andere camera die de hoes toont op 't scherm. Rara, de dj's hebben niks om te tonen, ze spelen laptop =(

Als IK het zou dj-en, 't zou begot wél visueel zijn hoor!
Misschien moet ik nog iets organiseren waar ik zelf vinyl draai :mega:

Dan boek je toch een dj die met platen draait.....ik ken er genoeg, welke sound zoek je?

@BRZ

ik heb een gewoon verjaardagsfeest en heb dj's in mijn midden die ik ken en dat schept toch meer vertrouwen. Muziek wordt allround met hopelijk ook een flinke portie 'goeie' muziek (denk stu bru 80 - 90 's) die niet te soft moet zijn :-D
Ik had een oproep gedaan op een dj forum, straks krijg ik nog meer respons op een synthforum voor een dj. Logisch hé :)

die niet te soft moet zijn :-D

Erg eigenlijk, tegenwoordig mag je geen zachte plaatjes meer draaien. Of iets dat "te gay" klinkt. House kom net van de homo's en latino's.. maar het was nog degelijk acceptabel voor het hetero volk. :bekdicht:

Hier kom je niet meer mee weg helaas:

Kwestie van te lezen wat er niet staat zeg… Het is al gans de avond fout en gay - (ik ben persoonlijk ook gek van de pet shops, J sommerville enz ezn) het mag ook wel eens wat harder (en ja, dan speel ik volk naar huis, tja, het is wel MIJN 40e verjaardag hé LOL)

Heb trouwens lang gedacht dat Tiga gay was, anyway. Tiga = held

Maar goei plan hoor. Doe eens een feestje met TRAX en Chicago house, Mr fingers, Robert Owens, Frankie Knuckles. Ik kom af - wel vinyl hé. En met een filmcamera op de hoezen enz ;)

Laatst gewijzigd:
HAd wel wat beters verwacht van een oude ziel......de track die je poste is wat slapjes.....,

Erg eigenlijk, tegenwoordig mag je geen zachte plaatjes meer draaien. Of iets dat "te gay" klinkt. House kom net van de homo's en latino's.. maar het was nog degelijk acceptabel voor het hetero volk. :bekdicht:

Hier kom je niet meer mee weg helaas:

Tears Of Velva - The Way I Feel - YouTube

:okdan:
Heb een enorme zwak voor die oude houseplaten.. Ik ga altijd naar binnen in de platenwinkel met het gedacht nieuwe techno aan te schaffen, maar meestal kom ik met een paar house/disco platen buiten.. :D

Ik heb net een (intern) artikel gelezen van een van 's lands betere en meer betrouwbare hifi-ketens waarin inderdaad stond dat vinyl - naast nooit helemaal weggeweest - weer helemaal terug is!

Vinyl is zo terug dat ze vandaag (zaterdag dus eigenlijk al) een tape record store day hadden hier.
De persen wereldwijd zijn volledig volgeboekt en zelfs in de mediamarkt is het aanbod groter dan ooit.
Good times. vanaf november staan er alweer platenbeurzen in mijn agenda, en ik heb mensen die met me mee willen. Door mij. Het is dus besmettelijk…
Ik hoop op een vreselijk strenge winter want ik heb nog vinyl van vorig jaar dat nog niet geluisterd is - nieuw in shrink. Moet ik dus even inlopen.

Yep, ben net terug van de Tape Record Store Day in Gent.
Heb een paar fijne releases meegebracht! 8~
De vinyl perserijen draaien tegenwoordig op volle toeren en sommige hebben zelfs een achterstand van 3 maanden!
Wel sneu voor als je een release datum voor je album had gepland...

Cheers,
Exo. :mega:

Het grootse fysieke vertoon en het afspeelritueel maken vinyl interessant. Beide zijn tegenwoordig echter verheven tot een soort obsessief iets om het ontastbare (de muziek) tastbaar te maken. Vinyl was vroeger ook enkel de meest logische manier om opgenomen muziek op massale wijze te distribueren. Als er in die tijd iets beters was geweest (html interwebz punt nl) had men het zeker anders gedaan. Iedere vorm van fysieke media is tegenwoordig achterhaald, inclusief het beroep dat is voortgekomen uit het zelf meebrengen van én continuerend afspelen van plaatjes. Op sommige vlakken bied ieder soort fysieke media wel een meerwaarde ten opzichte van digitale bestandjes, maar maakt jezelf a.u.b. niet wijs dat het de ultieme muziekbelevenis is want het is toch echt een soort Rube Goldberg manier van interactie. Dus heel moeilijk doen voor iets wat heel makkelijk kan. Er zijn zo ontzettend veel factoren waarop het maken, distribueren en afspelen van fysieke media afhankelijk is dat je jezelf moet afvragen of je niet beter een berenvelletje kan aantrekken en in het oelie-oelie-bos kan gaan wonen bij Big, Bag en Bog (Ome Henk fans weten waar ik over spreek).

Maar even serieus. Vinyl is classy en oubollig tegelijkertijd. Het heeft wel wat en toch weet je dat het heel fout is. Zo fout als een vinyltje van Julio Regenjas.

Leuk verhaal Wootson maar als ik mn honderd kwijt ben hoor je mij niet klagen. Ik had het er op facebook ook mt iemand over, het is maar net hoe je er zelf in staat. Als je wilt kom e er op een gegeven moment mee weg ook. Door die hele drukte duurt het bijna 6 maand voordat ik de volgende kan doen, voor en zeker na -delen.

Back