Verkoopt vinyl nog?

Er bestaat gewoon datarot, dus zelfs virtueel zijn ze niet veilig voor verval. 8o)

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Data_degradation

Bij moderne cloud opslag is dat niet van toepassing, omdat bij een afwijking op bijvoorbeeld een harde schijf uit een cluster van schijven, de data opnieuw wordt opgebouwd. Data degradation vindt meer plaats in de huiselijke sfeer.

Het ligt natuurlijk ook aan de doelgroep van je muziek en de cultuur die daar aan vast hangt. Het schijnt dat veel punkbands nog altijd regelmatig vinyl en cassettes uitgeven. Als daar om gevraagd wordt en het tevens goed verkoopt, wie ben je dan als muzikant om daar nee tegen te zeggen?

Dingen alleen maar doen omdat je er geld mee kan verdienen is nooit de juiste insteek.....tenzij je een domme lul wilt zijn natuurlijk.

Het zijn niet alleen punkbands maar zowat iedereen en vanalles.
Heb "Bouncy Sounds From Belgian Basements" aangeschaft (fijne 60's en 70's vibe in verwerkt) en Weird Dust "Oceans of Mountains"
Bij wijlen minimalistische electronische muziek enkel met analoog spul gemaakt 8~ .
https://www.facebook.com/weird.dust

Cheers,
Exo. :mega:

Dingen alleen maar doen omdat je er geld mee kan verdienen is nooit de juiste insteek.....tenzij je een domme lul wilt zijn natuurlijk.

Stel je released enkel digitaal en er zijn duizend fans die perse je spul op vinyl willen kopen. Waarom zou je het dan niet doen? En wie zegt dat je er aan wilt/moet verdienen?

Dat zei jij......

"Als daar om gevraagd wordt en het tevens goed verkoopt, wie ben je dan als muzikant om daar nee tegen te zeggen?"

Maakt verder niet uit, maar ik denk niet dat dat de reden moet zijn om dingen te doen. Als je ergens voor gaat ga ervoor, dingen doen omdat een ander het wilt....tja.

Je wilt toch je muziek aan de man brengen als je het publiekelijk aanbied? Ik heb het hier niet over een bepaalde muzieksoort maar over de fysieke media waarop het word aangeboden. Stel je kan tijdens een optreden honderd vinyltjes verkopen op een avond. En de meerderheid van je fans geeft geen reet om digitale downloads maar wil perse een fysiek dingetje. Dan ben je IMHO niet goed bezig door te zeggen: "ik doe het niet omdat jij het wilt, download het maar".

Ik zou vereerd zijn als men een vinyl zou willen van iets dat ik ooit maak. Als dat ooit zou gebeuren, heb ik een droom minder. Zelfs als ik er geen cent aan verdien.
But that, my friends, is just me.

Je wilt toch je muziek aan de man brengen als je het publiekelijk aanbied? Ik heb het hier niet over een bepaalde muzieksoort maar over de fysieke media waarop het word aangeboden. Stel je kan tijdens een optreden honderd vinyltjes verkopen op een avond. En de meerderheid van je fans geeft geen reet om digitale downloads maar wil perse een fysiek dingetje. Dan ben je IMHO niet goed bezig door te zeggen: "ik doe het niet omdat jij het wilt, download het maar".

Laat ik het anders formuleren.....stel dat ik een hekel heb aan CD's en tijdens een optreden komen mensen vragen om CD's, dan zal ik zelf geen CD's gaan maken.

The best of both worlds! :engel:

10440160_10203770551638675_2068767888791713791_n.jpg

En voor wie wat meer uitleg wilt:
http://www.pastemagazine.com/articles/2014/09/beginners-guide-to-turntables.html

En ook nog dit:
http://www.altpress.com/news/entry/...ercent_album_sales_down_in_first_half_of_2014

Cheers,
Exo. :mega:

Laatst gewijzigd:
vinyl een gedateerd medium van ver voor de oorlog, een gelimiteerd frequentie bereik, weinig informatie capaciteit, gevoelig en krakend, onhandzaam, een elitair consumerproduct puur voor de prestige, slecht voor het milieu, meer onzinnige plastic troep op de wereld, bijna niemand meer die (echt) weet hoe je dat moet masteren, bijna geen clubs meer met (echt goed) werkende SL's als ze ze nog hebben,
totaal onzinnig om zoiets nog in 2014 te doen….maar toch het blijft cool en dik...en we gaan ervoor :D

Ik ben niet van de download dusseh, krijg je eigelijk ook de hoesinfo mee? Of moet je die projecteren op je Google Glassgoggles? En als je maat ook even wil laten lezen geef je die dan je GGGs? Of moet -ie dan z'n eigen GGGs gebruiken? Gezelli!

Ow, lezen is ook al zo <2000 natuurlijk.

Ik ben niet van de download dusseh, krijg je eigelijk ook de hoesinfo mee?

Normaal krijg je alleen de front cover mee. Deze zit als tag (digitaal aanhangsel) in het bestand verwerkt en is meestal zichtbaar in een media player. Helaas doen de meeste webshops zich niet al te veel moeite om de tags te voorzien van correcte info en grote covers. Dan zit je dus met zo'n piepklein plaatje te kijken van 300x300px en is de cover ook nog eens van een verkeerd album.

Het zou denk ik groots aanslaan wanneer een site als Bandcamp volgens een bepaalde standaard digitale covers op een soort fancy vinyl-achtig spul uit zou printen en verkopen (veredelde downloadkaartjes zonder media). Leuk voor op de plank of aan de muur, want een leeg huis is ook maar niks.

Ondanks dat ik digitale releases doe heb ik er niks mee, ik koop zelf ook amper MP3s. Al die files hebben geen waarde voor me.
Bij digitaal skippen mensen ook veel sneller, een album op vinyl word meestal helemaal beluisterd. Men heeft geen zin om elke keer de naald op te tillen en in de juiste groef te zetten. Ook vind ik het veel meer een beleving.

En qua draaien als DJ is vinyl ook veel leuker, tegenwoordig kun je alles makkelijk op sync zetten en met standaard effecten klooien(irritant) maar dat haalt het lang niet bij het echte werk vind ik. Ook heb je er geen gevoel meer voor nodig. Iedereen kan het met een laptop of de laatste Pioneers.

Ik heb niet het idee dat mensen met al die digitale hulpmiddelen echt betere mixen maken. Je zou zeggen dat je gewoon live tracks kunt remixen door thuis wat voor te bereiden. Ik zou in ieder geval wel wat platen pakken waarbij ik de gare stukken er uit haal en de vette stukken herhaal, gewoon een soort tape edits. En dan in lagen kunnen werken dus sporen aan en uit zitten, skippen naar sequences.

Je hebt zo veel tijd over als je niet meer gelijk hoeft te leggen, maar mixen klinken minder creatief dan 20 jaar geleden.

http://www.mixcloud.com/AwAy/jeff-mills-kdge-fm-dallas-21121991/

Ik heb niet het idee dat mensen met al die digitale hulpmiddelen echt betere mixen maken. Je zou zeggen dat je gewoon live tracks kunt remixen door thuis wat voor te bereiden. Ik zou in ieder geval wel wat platen pakken waarbij ik de gare stukken er uit haal en de vette stukken herhaal, gewoon een soort tape edits. En dan in lagen kunnen werken dus sporen aan en uit zitten, skippen naar sequences

Dat zou je zeggen inderdaad, maar er zijn maar bár weinig die dat echt doen helaas.

Ik ken een man,. die heet Rinus Honing,. Hij was snijbaas bij sony,.
Toen sony t vinyl er uit knikkerde en hem een baan aanbood heeft hij bedankt,. hij is blijven snijden,. Sony voorspelde dat ie binnen 2 jaar zonder baan zou zitten,. de afdeling vinyl van sony is toen overgenomen en heet nu record industry,.
Ze draaien nu volcontinu shifts,. recent katy perry 40000,. lady gaga,. 60000,. en onze plaatjes 300stuks,. gheheh vinyl is booming!
10622906_754485731285767_5596390148746292453_n.jpg

Back