Verkoopt vinyl nog?

1413503954392_wps_26_Dana_Jessen_shops_for_vin.jpg

http://www.dailymail.co.uk/news/art...996-sales-expected-past-one-million-mark.html

Cheers,
Exo. :mega:

Het artikel bevat een aantal hele vage ongefundeerde uitspraken zoals "original artwork", "high audio quality", en "purity of sound". Original artwork kan in principe gerealiseerd worden voor ieder medium. High audio quality is afhankelijk van de master versie van de tracks, het productieproces van de vinyltjes en de afspeelapparatuur. Purity of sound is ook zoiets vaags. De meeste muziek wordt tegenwoordig gemaakt en/of bewerkt in het digitale domein. Daar komt dan een master versie uitrollen als bijvoorbeeld 24 bit WAV-bestand. Dit wordt eventueel nogmaals bewerkt voor de vinyl release, en tijdens het productieproces van het vinyltje ontstaan nog de nodige afwijkingen ten opzichte van het origineel. Misschien klinkt het leuk, maar het is niet puur. En ook niet true analog en wat niet allemaal voor Amazing Discoveries uitspraken.

Kwam van de week nog een stukje tegen van Record Industry (die van Haarlem toch?).
Die zei dat de hype vooral op heruitgavens en pop leunt. Dance is helaas tot 10 % van de productie gekrompen.

Pop zal wellicht wel een beetje doorlopen, maar heruitgavens zijn op het laatst toch wel eens klaar zou je zeggen?

Als DJ vrees ik dat vinyl nooit meer 'terugkomt' in dance.
Te zwaar, duur, fragile. DJ's zijn verwend met usb sticks en midi controllers, onder eender welke vorm. Niet uit de deur om te kopen, enkel de versies die je wil, thuis beluisteren…
Tenzij er nog een come back van de scratch komt (en dan nog)
Of als iemand een uurtje of 2 moet vullen met 25 vinyls kan het misschien ook nog, maar een avond vullen als DJ met vinyl, 't is vast een rariteit.

Nee hoor....zo goed als alle feesten waar ik kom is dj's die draaien met vinyl en livesets die rocken met spullen......geen dildo's met de handjes in de lucht.

Dat wat ik uitbreng op vinyl gaat supergoed en ook het oudere werk weer bijpersen gaat als een trein.
Denk dat het dus erg met de scene samenhangt waarin je verkeert en hoe de headliners in die scene zichzelf profileren.

Kijk maar eens naar een aantal feesten waar het normaal is dat je naar een poppetje staat te kijken met de handjes of de tietjes in de lucht...mensen die dit supporten snappen het gewoon niet, maar het wordt wel steeds normaler lijkt het....want de boys aan de top willen gewoon zoveel mogelijk euro's uit je zak kloppen en de rest hobbelt blij mee.

Dj-en is een skill, iets wat je moet waarderen.

Nee hoor....zo goed als alle feesten waar ik kom is dj's die draaien met vinyl en livesets die rocken met spullen......geen dildo's met de handjes in de lucht.

Dat wat ik uitbreng op vinyl gaat supergoed en ook het oudere werk weer bijpersen gaat als een trein.
Denk dat het dus erg met de scene samenhangt waarin je verkeert en hoe de headliners in die scene zichzelf profileren.

Kijk maar eens naar een aantal feesten waar het normaal is dat je naar een poppetje staat te kijken met de handjes of de tietjes in de lucht...mensen die dit supporten snappen het gewoon niet, maar het wordt wel steeds normaler lijkt het....want de boys aan de top willen gewoon zoveel mogelijk euro's uit je zak kloppen en de rest hobbelt blij mee.

:D :D :D

Nu denk ik (IMO) ook niet dat liefhebbers die met vinyl draaien (of hybride) op meisjes pop
usb trance publiek zitten te wachten :biertje:
Gister trouwens nog een extra Sl1210 thuis gestuurd heb gekregen.

Ik wist dat je ging reageren en ik waardeer erg dat het leeft, want ik ben zelf een vinyl junk met 5 SL's (ooit 7) maar zoals je zegt, het zal vd scene afhangen en ik heb daar nooit in vertoefd als DJ.
Spelen dj's daar ook even of 1 dj all night? Kan me voorstellen dat er meerder draaien en elk hun setje aframmelt met wat zwart goud op zak in een tasje.
Ik zeulde 5 bakken vinyl mee en draaide all night alles door elkaar. Those days are over, ik kap ermee vanaf 2015 vrees ik. Teveel kutverzoekjes.

:D :D :D

Nu denk ik (IMO) ook niet dat liefhebbers die met vinyl draaien (of hybride) op meisjes pop
usb trance publiek zitten te wachten :biertje:
Gister trouwens nog een extra Sl1210 thuis gestuurd heb gekregen.

Was het nog maar alleen de trance.....ik durf zelfs te zeggen dat 80% van elk feest waar je meer dan 30 euro entree betaalt vol staat met fake dj's, fake liveset's en Milli Vanilli act's in vrouwelijke vorm....
Zat hier gisteren in een ander topic waar het blijkbaar normaal gevonden wordt dat je naar een "lekker wijf" zit te kijken terwijl de muziek gewoon van een ander is..ik kan dat echt niet snappen.
Er zijn zoveel getalenteerde mensen die zichzelf helemaal geven voor de muziek en dan is er een deel publiek wat liever naar een acteur zit te kijken.

Was het nog maar alleen de trance.....ik durf zelfs te zeggen dat 80% van elk feest waar je meer dan 30 euro entree betaalt vol staat met fake dj's, fake liveset's en Milli Vanilli act's in vrouwelijke vorm....
Zat hier gisteren in een ander topic waar het blijkbaar normaal gevonden wordt dat je naar een "lekker wijf" zit te kijken terwijl de muziek gewoon van een ander is..ik kan dat echt niet snappen.
Er zijn zoveel getalenteerde mensen die zichzelf helemaal geven voor de muziek en dan is er een deel publiek wat liever naar een acteur zit te kijken.

Daarom ook mijn opmerking dat vinyl draaiende liefhebbers dan ook niet meisjes pop
usb trance publiek zitten te wachten.
Deel je mening dat veel neppe zooi is (maar dat is wat men wil) eenheids magnetron haute cuisine voor de massa.... ook met afgrijzen zat te kijken naar een in een ander draadje geposte aflevering van "the boiler room"
Ben geen lekker wijf :D en ben al wat ouder :L maar "we" hebben wel muziek geleefd en daar ben ik blij om.... me nu ook niet meer druk maak om wat de massa wil horen.
Wat de fakeheid betreft, alles is te makkelijk gemaakt imo

Spelen dj's daar ook even of 1 dj all night? Kan me voorstellen dat er meerder draaien en elk hun setje aframmelt met wat zwart goud op zak in een tasje.

Ligt aan het feest....als wij zelf spelen doen we minimaal 2 uur en het liefst 4 uur livesetten....er zijn dj's die op een feest een uurtje per persoon doen (ben ik zelf geen voorstander van), maar er zijn ook genoeg feesten dat het voor de dj's uren maken is en door de bakken gaan....de diepte in en dat hoor je dan ook....

Als het over vinyl gaat reageer ik inderdaad vaak:)

Ben geen DJ maar heb die leeftijd niet meer... heb wél rekken vol met vinyl... leg die hier op een Bauer DPS draaitafel en je eet al je MP3's op... ;)

wedden :okdan:

begrijp overigens wel de voorkeur... kwam vroegahr in een klein zaakje in Den Haag in de Weimarstraat, daar zat je uren in een veel te kleine cabine te luisteren.

pfffffff zweethok !

Doe me denken aan cdj's en ik haat die bakken. Nooit gebruikt op een keer na in de 90's.
Hier komt geen pioneer in huis. Er kunnen er vast niet veel dat zeggen, als dj :)

Ik las dat de mallen versleten zijn, en de stock niet meer mag verkocht worden van de oude sl 1200's omdat 't qua milieu verboden is (schadelijke stoffen of zoiets)
Technics kreeg hun mk5 amper verkocht. Boeken toe.
Als je product zo goed is dat het zoveel jaren later nog werkt koopt men geen nieuw.
Doet een beetje denken aan roland hun 808 909 303 verhaal, vind ik. Enkel hebben ze nu zelf een 'kloon' bij roland

1200's zijn jarenlang geproduceerd, een 808 niet. Hoe lijkt dit op elkaar? :S

Back