Blazers uit Module

Horsbova

Nieuwkomer
Ik ben naarstig op zoek naar een module waarin blazers zitten die echte blazers zo dicht mogelijk benaderen.
Ik heb een Roland XV5050.Ben redelijk tevreden over de blazers die daarin zitten , maar ik heb het vermoeden dat er betere bestaan.
Het expansionboard SRX10 biedt ook niet wat ik had verwacht.
Is er iemand die hierover wat zinnigs kan zeggen?

Een echte blazersmodule bestaat er volgens mij niet echt, maar ik zelf heb in het verleden zeer goede resultaten behaalt met een alesis qudrasynth in combinatie met een Yamaha SY99, dus mijn ervaring is blazers geluiden aandikken met een module of andere synth.
Roland heeft bijvoorbeeld naar mijn mening nogal iele blazer, maar als je deze zou aandikken met een synh of module van b.v Yamaha krijg je een toch wel vettere sound.

Koper en hout,.. ik kom r ook niet uit,. en mijn zoektocht duurt al zeker 20 jaar,..
Het probleem zit m in de expressie en de speeltechnieken.
Zodra je een perfecte blazerssample op toetsen speelt klinkt t nergens meer naar,.. zelfde geldt voor violen en andere acoustische instrumenten.
Ik heb wel eens met een breath controller gewerkt en dan kun je met een goede sampler
al een heel eind komen!
Het beste blijft toch nog steeds een briefje op t prikbord van t conservatorium en een goede mic!

Goed programmeren en kombineren.

Als je persé een module wilt kun je eens op zoek gaan naar de Kurzweil 1000HX, dat is een module met enkel blazers, van een jaar of tien terug. Ik heb hem niet vaak voorbij zien komen, maar misschien de moeite waard.

Eerlijk gezegd denk ik dat je voor software zult moeten gaan als je realistische blazers wilt.

Er geen enkele module of software beschikbaar die ook maar enigszins id buurt komt van echte blazers. Ik beschik over een goede op elkaar ingespeelde blazersectie, trombone, trompet en sax.
PM maar wanneer je goede opnamen wil tegen een redelijk tarief.

Er geen enkele module of software beschikbaar die ook maar enigszins id buurt komt van echte blazers.

Precies mijn punt,..
20 jaar jazz en reggae gespeeld,. heel vaak met blazers gewerkt,.
En er is echt niks waar je "echte blazers" mee kunt namaken!

licht eraan wat voor blazers
ik vind bv de orchestrale brass uit symphnoic orchestra play met die keyswitches wel erg goed hoor
een dikke solo wordt lastig ja hehe
maar een brass sectie moet toch te doen zijn

De luchtklanken, toetsklanken, piston, lipaanzet en dynamiek zijn niet na te bootsen en heb ik nog nooit gehoord uit een module of software.
En je mist het dwijlen van de studio na een opname sessie :-)

vandaar dat het afhankelijk is van wat voor blazers je wil

zeker nog niet van de Yamaha VL1 gehoord?

Precies.
Toen dat ding uit kwam, heeft men een test gedaan tussen een sax, sampler, synth en de VL1.
Ze konden wel het verschil horen tussen de sax, sampler en de synth. Maar niet tussen de sax en de VL1.
Dus ga daar maar voor.:D

Back