Tyros tries it all!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Stel, Paul McCartney neemt een van mijn songs over... en vraagt of jij er over wilt zingen, dan doe je dat niet, omdat de nummers goedkoop klinken.....

1) De dag dat de koeien zouden vliegen kan gebeuren dat Paul McCartney je tracks overneemt, hetzelfde als Dave Gahan de mijne gaat coveren. Ik wist niet dat mensen zo arrogant kunnen zijn, écht!

2) Persoonlijk hou ik er niet zo van covers die niet beter zijn dan de originele songs, je muziek klinkt als die van de chineze restaurants. Ook leuk voor mensen dat van dit soort muziek houden, maar ik had al genoeg "kaas" tijdens mijn jaren 90's "clubbing days".

3) Mijn commentaar slaat nergens op inderdaad. Je bent zeker productiever dan ik, maar een snippertje of twee per dag maken zonder enige moeite kan iedereen doen. Noem dit maar muziek, je trekt 15 fans op een internet forum en vult zo ongeveer 20 pagina's met allerlei nonsense, inclusief de mijne (zoals je mij duidelijk zegt). :(:bekdicht:

3) Mijn commentaar slaat nergens op inderdaad. Je bent zeker productiever dan ik, maar een snippertje of twee per dag maken zonder enige moeite kan iedereen doen. Noem dit maar muziek, je trekt 15 fans op een internet forum en vult zo ongeveer 20 pagina's met allerlei nonsense, inclusief de mijne (zoals je mij duidelijk zegt). :(:bekdicht:
die 20 pagina's zijn niet te danken aan brad (qua posten) maar aan ginds en gene...
het aantal nummers DAT ie post valt ook nog wel mee...
en het is, zoals al eerder opgemerkt door brad, een TRIES IT ALL thread...

dus tsja...

pas op je voor je het weet heb je een waarschuwing
"don't mention the ..."

tyros is trouwens z'n tijd ver vooruit.
heerlijke kaasnummertjes,
op een prikker , of met een stukje augurk er bovenop !

arrogant? volgens mij bedoelde hij dat gewoon als voorbeeld...

Inderdaad...

Ik ben niet echt arrogant te noemen, heb juist GEEN zelf vertrouwen en zelf respect, dus ik arrogant?, nee:)

Heb gisternacht een nummertje opgenomen waarbij ik mijn Casio keyboardje gebruik voor de bas en de melodie, en voor de akkoorden mijn gitaar(tje)..

Ik probeerde in het intro wat te soleren, maar als je net 1,5 maand speelt, en je het jezelf leert dan snap je...... dat het FAALT!

Attachments

• Knocking on heavens door (+ Crafter cruizer).mp3
    3,6 MB · Bekeken: 102
( Vond je best aardig zingen bytheway).

Bedankt!, Ik moet heel eerlijk zeggen, toen ik dat stukje zang opnam. was het vroeg! ik was net wakker(letterlijk nog geen 10 minuten)

Ik ben heel onzeker over mezelf, zeker als het op zang/gitaar/toetsen aankomt(Muziek in het algemeen). Ik bedoel, ik weet best dat ik wel redelijk kan keyboardspelen, Maar daar houd het ook mee op!

Heb gisternacht een nummertje opgenomen waarbij ik mijn Casio keyboardje gebruik voor de bas en de melodie, en voor de akkoorden mijn gitaar(tje)..

Ik probeerde in het intro wat te soleren, maar als je net 1,5 maand speelt, en je het jezelf leert dan snap je...... dat het FAALT!

Ey, we hebben wel eens contact gehad via PB, en ik neem je echt wel serieus ook al sta/zit ik iedere keer weer met verbazing te luisteren naar wat je post.
Ik heb het beste met je voor hoor maar wil wel ff kwijt dat het misschien handig is om iets te maken, dan een stukje zelfreflectie op je opgenomen fragment los te laten, of dit nou een reeel beeld is of vanuit je onzekerheid. En ga vervolgens ff terug schetsen/spelen/opnemen om aan die punten te sleutelen tot je die net ff beter zijn dan bij je eerste keer proberen. Doe dat dan nog een keer en post het dan pas hier!!

Als je zegt dat iets 'faalt', post het dan niet als het ook zo klinkt. Maar doe het nog een keertje. Als je zelf achter je idee staat, who gives a fuck wat iemand anders er van vindt MAAAAAAAAR heb het respect naar jezelf toe om dat idee dan ook zo goed mogelijk neer te zetten!!

Tyros, je hebt nu een gitaar die korte noten speelt en daarbij een casio waarop je korte noten speelt. Op zich niks mis mee, maar op die manier zit je altijd dicht bij een kale plingelplangelsound = kaas*. Probeer nu eens (met de DX7bv, maar met die casio moet dat ook lukken) wat lange noten of akkoorden eronder te zetten, als pad, koor of strings ofzo. Dan heb je een derde laag én langer aangehouden noten in één klap toegevoegd, wat het geheel hopelijk interessanter maakt.

Dat geeft je meteen de gelegenheid om je Knockin' cover opnieuw op te nemen, waarbij je dus probeert om hem beter dan versie 1 te maken.

Eens zien waar dat toe leidt! De basis is er, maar je "moet" inderdaad jezelf wat meer verplichten om beter dan versie 1 te willen doen. Perfect tot in de puntjes moet niet meteen je eerste streefdoel zijn hoor, maar probeer jezelf altijd wat te verbeteren als je vooruit wil gaan.

*ik wil hiermee niet zeggen dat alle muziek met weinig sporen en voornamelijk korte noten kaas is. Alleen dat het het risico vergroot. Enkel korte noten kan gerust een prachtig resultaat geven, maar dat is een kunst op zich. Je moet dan heel goed bezig zijn met op elkaar afgestemde timbres, (contra)melodieën etc. Er zijn gelukkig talloze voorbeelden waarin dit wél tot een goed resultaat heeft geleid.

1) De dag dat de koeien zouden vliegen kan gebeuren dat Paul McCartney je tracks overneemt,

2417043306_104c04c02f.jpg

het is soms makkelijker je voor te stellen dat iemand iets kan , wat jij niet kan, dan je voorstellen dat iemand iets niet kan ,wat voor jou vanzelfsprekend is .

denk als we alle tips van deze treat bundelen, we een heel aardig boekje " hoe maak ik een song krijgen"
hulde aan alle auteur , en natuurlijk de initiator, "the brain", mr "say cheese" himself:
the big" T"
( en verder: ik hou niet van paul de leeuw, moet ik er dus ook niet naar kijken, of het op z'n minst enigszins kunnen relativeren ( tip 2000, sunny ) )

Tyros, je hebt nu een gitaar die korte noten speelt en daarbij een casio waarop je korte noten speelt. Op zich niks mis mee, maar op die manier zit je altijd dicht bij een kale plingelplangelsound = kaas*. Probeer nu eens (met de DX7bv, maar met die casio moet dat ook lukken) wat lange noten of akkoorden eronder te zetten, als pad, koor of strings ofzo. Dan heb je een derde laag én langer aangehouden noten in één klap toegevoegd, wat het geheel hopelijk interessanter maakt.

Dat geeft je meteen de gelegenheid om je Knockin' cover opnieuw op te nemen, waarbij je dus probeert om hem beter dan versie 1 te maken.

Eens zien waar dat toe leidt! De basis is er, maar je "moet" inderdaad jezelf wat meer verplichten om beter dan versie 1 te willen doen. Perfect tot in de puntjes moet niet meteen je eerste streefdoel zijn hoor, maar probeer jezelf altijd wat te verbeteren als je vooruit wil gaan.

*ik wil hiermee niet zeggen dat alle muziek met weinig sporen en voornamelijk korte noten kaas is. Alleen dat het het risico vergroot. Enkel korte noten kan gerust een prachtig resultaat geven, maar dat is een kunst op zich. Je moet dan heel goed bezig zijn met op elkaar afgestemde timbres, (contra)melodieën etc. Er zijn gelukkig talloze voorbeelden waarin dit wél tot een goed resultaat heeft geleid.

Dus als ik het goed begrijp(ben net wakker en op mijn werk) dan...
Moet ik het eens proberen met Pads/strings en gewoon gaan stapelen zodat ik niet steeds van die korte noten krijg, maar lange zwevende pads of strings of dergelijke?....

En dan kan dat kazige al minder worden??

Of sla ik de plank nu helemaal mis?

Als je langere noten wil dan kan je het beste een noot die je indrukt wat langer vasthouden, tenminste, zo doe ik het meestal.

En wat betreft de kazigheidsfactor, ik associeerde dat altijd met Trance, ik vind jouw muziek persoonlijk eigenlijk niet zo kazig, eerder een beetje veganistisch.

Het stapelen van pads en strings verhoogt juist de kazigheidsfactor, dus als je dat niet wilt, dan moet je dat dus niet doen.

Duidelijker dan dit kan ik het niet uitleggen Tyros. Gewoon je muziek klankmatig wat meer dimensie geven door meer klanken te gebruiken en verschillende manieren (akkoorden, losse korte noten, langere noten).

Dat hoor je in zowat elk nummer terug. Nemen we een willekeurig synthpopnummer...Dancing with tears in my eyes. Maakt niet uit, kies iets. Luister er eens goed naar. Je hebt de stem en een leadsynth, maar subtiel daaronder zitten langer aangehouden noten die het nummer verder opvullen en voor interessante harmonieën zorgen om het geheel meer gevoel te geven. Vaak gaat het om iele strijkergeluidjes die als een stil gemixte "wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii-wu-wuuuuuuuuuuuu" onder de rest heen klinken, maar je kan om het even wat gebruiken. Wees creatief. Daarom dat ik oorspronkelijk al zei: pad, koortje, strings en vooral puntje puntje puntje. Probeer iets. Niet tevreden? Probeer iets anders. Wees kritisch. Tevreden of de weg kwijt? Laat maar horen en vraag maar raak.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back