Welke Hardware

hooptjen_bucht

Nieuwkomer
Hey,

heb ff op het forum rondgekeken, en al veel mensen zijn een gelijkaardige thread gestart, maar ik ga het ook doen, gewoon om het meer gepersonaliseerd te krijgen.

Klavier:
Ik speel ondertussen al bijna 10 jaar piano (als hobby). Ik ben dus gewoon op een pianoklavier te spelen en kan absoluut niet wenne aan niet-gewogen toetsen (klinkt raar maar na m'n vorig keyboard terug te hebben gebracht naar de winkel weet ik het helemaal zeker).

Ik zou dus graag 88 gewogen toetsen hebben om op te spelen

Synth:
Momentueel cover ik redelijk veel (experimentele) rock/pop muziek op mijn piano, en zou nu daar wat afwisseling in willen brengen door het geluid te veranderen. Iedereen gaat nu waarschijnlijk zeggen: koop een keyboard. Maar, ondertussen ben ik begonnen met een bandje, en ik zou graag de demo's maken m'n computer(cubase (heb ik al)). Maar ik wil niet helemaal softsynth gaan, dus zonder computer moet ik ook kunnen spelen.

Ik zoek dus een synth met midi (logisch...) en goede piano/gitaar en liefst ook struikers geluiden.

Budget:
+- 1000 euro voor de hardware

Probleem:
De meeste synth's met 88 gewogen toetsen vallen massa's buiten m'n budget (Roland G8, Korg M3,...) Degene in m'n budget hebben geen 88 gewogen toetsen.

Oplossing: Modules kopen
En daar ligt nu het probleem, ik ben bang dat als ik een controller en een synth-module koop dat het
a) niet goed gaat samen werken
b) moeilijk te bedienen is

Heb wat rond gekeken en ik zie door de bomen het bos niet meer.

Controller:
Ik heb ondertussen al gemerkt dat er master en controller keyboards zijn, waarbij een controller keyboard eigenlijk een master keyboard is met extra knopje (die je eventueel los kan kopen (berhinger BCF2000,...)
Kan je met de knopjes, sliders,... van een controller keyboard ook iets doen als je zonder een computer werkt (dus met een module)

Zoja, dan koop ik een controller keyboard: iemand suggestie