Een nieuwe winkel...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

JohnDoe36

Gedeactiveerd account
Het is zover.

Binnenkort een nieuwe winkel in Rotterdam voor al jullie mooie audio gear maar eerst flink slopen!

Momenteel zijn we aan het kijken in hoeverre het pand geluiddicht te krijgen is.
3 muren kunnen geïsoleerd worden tot 3 meter hoogte waarna het verder doorloopt met een systeem plafond. (tot plus min 3,30m)

Er komt een zwevende vloer in te liggen en bij de ingang komt nog een kleine sluis met 2de deur.

De voorkant wordt financieel een pittige bedoeling.
Nieuwe raamkozijnen is op dit moment te kostbaar en een dubbele muur met ramen zit er voorlopig ook niet in qua budget.
Geluid naar buiten of van buiten naar binnen is niet zo'n probleem wat mij betreft als het maar niet doorslaat naar de bewoners boven.

Ik hoor graag jullie adviezen over hoe dit het beste aan te pakken is.
Zowel voor de verbouwing als voor de indeling houd ik beide oren en ogen open.

Check de video voor wie interesse heeft en je hebt een wat duidelijker beeld van wat komen gaat.

Zal dit topic blijven updaten met de voortgang.

En alvast hartelijk bedankt voor de support tot nu toe jongens :okdan:

Attachments

• Texelsestraat plattegrond met maten.jpg
    Texelsestraat plattegrond met maten.jpg
    23,1 KB · Bekeken: 146
  • web.jpg
    web.jpg
    142 KB · Bekeken: 109
Mooi, een nieuwe zaak erbij (probeer te ontdekken welke wijk het is, lijkt op blijdorp/liskwartier)

Weet een ding......die panden zijn supergehorig. Woon zelf ook in iets dergelijks en je kan de buurman door de muur horen.....

Een zwevende kamer kan een oplossing zijn. Drumcabine?

Wat voor een winkel word het? behalve dan een nieuwe natuurlijk :D

Kan ik daar ook synths kopen?

De winkel is zoals te zien nogal klein en we zullen om die reden daar geen grote voorraad aanwezig hebben. (daar hebben we andere locaties voor)

Er zullen twee setups komen te staan waarbij het één meer gericht is op een wat lager budget en de andere setup gericht is op het high end.
Verder wordt er een hoek gecreëerd met een bank om gezellig met jullie een bakkie koffie kunnen drinken en vragen te beantwoorden.
In het pand zullen ook veel video opnames gemaakt worden over van alles en nog veel meer.

In principe is de winkel altijd open maar we verwachten dat meerendeel via internet zal bestellen.
Producten kunnen afgehaald worden, men kan terecht voor vragen of geen genoeg krijgen van die fantastische kop koffie! :koffie:
Ook zullen er in de loop van tijd workshops en andere activiteiten georganiseerd worden.

De showroom zal het hele jaar veranderen met de nodige afwisseling en op afspraak zorgen we er voor dat demo apparatuur in huis is.

Bijna alles aan studio gerelateerde apparatuur voor audio en video zal verkrijgbaar zijn. (synths, mixers, gitaren, midi controllers, camera's, computers en nog veel veeel meer.)

We zullen niet elk merk kunnen aanbieden (zou ik ook niet willen) maar wat er is zal altijd met oog op kwaliteit en zorg zijn uitgekozen. (ivm regelgeving van synthforum mag ik verder geen reclame maken voor wat verkocht wordt of ingaan op dergelijke vragen)

Goed om te zien dat het nu allemaal van de grond begint te komen champ. Ik kom als het af is graag eens kijken!

Leuk pand en goed initiatief! Hou zoals besproken met name rekening met je bovenburen. Als het pand NIET eerder is gerenoveerd valt het gek genoeg met die gehorigheid waarschijnlijk nog redelijk mee door stuc/riet/rachelwerkplafonds. Die isoleren beter dan alleen gips op rachelwerk. Ik zou er inderdaad een plafond onderhangen en dat volstoppen met isolatiemateriaal. Monitoren etc zoveel mogelijk ontkoppelen van de ondergrond. Dubbele wandjes eventueel met modulaire kantoorwanden. Die isoleren prima en zijn verplaatsbaar. Als het een demoruimte betreft zou je kunnen om voor je monitoren etc inderdaad iets van een drumcabine ofzo neer te zetten maar dat gaat gauw uit de klauwen lopen denk ik. De meeste overige apparatuur kunnen bezoekers immers op normaal volume of met koptelefoon luisteren als ze willen lijkt me. Goed koffiezetapparaat is uiteraard belangrijk. Maar zo'n waterkolom of een frisdrankautomaat kan ook geen kwaad ;-) Suc6!

Mooi, een nieuwe zaak erbij (probeer te ontdekken welke wijk het is, lijkt op blijdorp/liskwartier)

Charlois Naast HOBO HIFI

Weet een ding......die panden zijn supergehorig. Woon zelf ook in iets dergelijks en je kan de buurman door de muur horen.....

Een zwevende kamer kan een oplossing zijn. Drumcabine?

Het pand van HOBO HIFI is tegen de achterkant uitgebouwd en voor hun hoeven we ons qua geluidsoverlast ook geen zorgen te maken. (zal daar straks nog ff foto's van maken)

We zullen vooral een goedkope oplossing voor de muur met ramen moeten bedenken zonder dat het geluid doorslaat naar boven waardoor het hele isolatie idee voor niets zal zijn.

Attachments

• IMG_0313.jpg
    IMG_0313.jpg
    97,5 KB · Bekeken: 110
Laatst gewijzigd:
fotos

Attachments

• IMG_0321.jpg
    IMG_0321.jpg
    88,2 KB · Bekeken: 113
  • IMG_0319.jpg
    IMG_0319.jpg
    61,1 KB · Bekeken: 111
  • IMG_0316.jpg
    IMG_0316.jpg
    65,3 KB · Bekeken: 107
  • IMG_0315.jpg
    IMG_0315.jpg
    69,4 KB · Bekeken: 119
  • IMG_0317.jpg
    IMG_0317.jpg
    66,4 KB · Bekeken: 109
meer fotos

Attachments

• IMG_0318.jpg
    IMG_0318.jpg
    57,1 KB · Bekeken: 102
  • IMG_0320.jpg
    IMG_0320.jpg
    92,7 KB · Bekeken: 122
Met de moordende cuncurentie in Rotterdam, lijkt het me een pittige kluif om een successvolle shop neer te zetten...maar goed.....leuk initiatief.

Leuk dat het op zuid zit, dat dan weer wel.

Met de moordende cuncurentie in Rotterdam, lijkt het me een pittige kluif om een successvolle shop neer te zetten...maar goed.....leuk initiatief.

Leuk dat het op zuid zit, dat dan weer wel.

Dan maken we van Rdam één grote muziek stad :okdan:

is het nu ook al ;)

Ik zou iets anders beginnen, iig geen muziekwinkel.
Is een leuk romantisch idee hoor dat wel,

Maar besef je wel dat de kans dat je binnen een jaar de deur sluit met een flinke schuld inmens is.

Mooi initiatief.

Wel een groot risico natuurlijk.
Zo'n klein speciaalzaakje met echte kenners onderscheid zich natuurlijk wel van de grote dozenschuivers in de buurt. Ik hoop dat jullie daarvan je speerpunt maken. (het kennersgebeuren bedoel ik dan). Blijft natuurlijk wel het risico aanwezig van klanten die informatie bij jullie komen opdoen en vervolgens bij de grote jongens het spul goedkoper kopen. (is niet heel chique om dat te doen, maar gebeurd wel)

Paul

Mensen kopen tegenwoordig gewoon daar waar t t goedkoopst of snelst leverbaar is en met internet is het een fluitje van een cent om effe snel te vergelijken bij wie je moet zijn voor welke aanbieding. De grote electronicaboeren zijn nu zelfs op een punt aanbelandt waarbij ze de duurdere apparaten soms letterlijk onder de kostprijs moeten verkopen om de klant nog de winkel in te krijgen. De winst zit 'm dan in de verkoop van de optionele accessoires. De gemiddelde (electronica) klant gaat OF naar een winkel omdat ie via internet al heeft uitgezocht dat t daar t goedkoopst en/of op voorraad is, OF omdat ie een apparaat toch eerst even wil zien. Daarna bestelt ie m thuis bij de goedkoopste leverancier. Ik denk dat je met de focus op een winkel het niet lang uithoudt, maar als je je vooral focust op internetverkopen EN daarnaast de mogelijkheid biedt om apparaten in de winkel uit te proberen je misschien nog een kleine kans hebt. Zaken als feedback en verspuy doen het hier volgens mij nog steeds best aardig in rotjeknor, maar bij de meeste andere tokos zie ik nauwelijks iemand.

Neemt niet weg dat het een mooi initiatief is natuurlijk.

De belangrijkste vraag blijft dan alleen:

CHAMP WANNEER IS DE BBQ?!?!? :D:D:D

Lynxxx

Ik ben denk ik dan nog van de oude stempel. Ik ga ervan uit dat een goede band met een winkelier belangrijker is dan een artikel elders wat goedkoper halen.

Tot op heden ben ik daar alleen maar beter uitgekomen. De kleine speciaalzaak (op welk gebied dan ook) geeft veel meer service en nazorg als de andere goedkopere bedrijven. Meerdere malen ervaren. En dan vind ik het gewoon niet netjes (maar dat is mijn bescheiden ouderwetse mening) om alleen maar te informeren en dan elders te kopen.

Paul

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back