[Psytrance] Barton alkenes and Upjohn epoxides

Lekkere trippy geluiden! Alleen mist de track imho wat oomph ajbwib....misschien nog wat werken aan het laag.....t kan ook aan mijn afluistering liggen....ik neig zelf altijd naar teveel bas.

klinkt alsof je minder dan 1 minuut materaal voor een track hebt en dit 8 minuten door laat lopen. lead-sound is 8 min. t zelfde idem met k/b alleen af en toe wat drums erbij.

Hoi Vipal,

Jammer dat je de track vindt tegenvallen.
Volgende keer beter.

Groeten, MeThOxY :biertje: :peukie:

hey Methoxy heb je nu in die bassline gewoon 4x4 triggers neergezet, probeer te zorgen dat je bassline niet aanwezig is als de kickafspeelt, dan drukken de frequenties elkaar weg.
probeer bij je bassline eens [ ] [-] [-] [-] [ ] [-] [-] [-] dit
of je kan een sidechain inzetten maar vind ik persoonlijk niets voor psy.

Lekker doorgaan....
:okdan:

Hoi A5htar!

Dat is erg knap dan er staat namelijk inderdaad

kick-bass-bass-bass ipv bass-bass-bass-bass

dus geen 4x4 triggers.

en dat van die compressie heb ik nog niet geprobeerd.

Groeten, MeThOxY :biertje: :peukie:

of je kan een sidechain inzetten maar vind ik persoonlijk niets voor psy.

:okdan:

Juist in psytrance wordt voor bass/kick veel gebruik gemaakt van sidechaining. Daarnaast is een juiste afstemming van je filter van groot belang.

Bass mist definitie ( EQ? compressie), hij geeft geen drive aan de kick ( klinkt alsof ie te hoog afgespeeld word...)

Kick is een beetje soft voor mijn smaak, maar prima. Kick heeft ook compressie nodig.

Hihat staat relatief iets te hard
Naast hihat gebeurt er weinig in het hoog.
' Lead' is heel erg dun en droog.

Arrangement heeft serieus werk nodig, je lijkt teveel in een beat te willen stoppen. Probeer nadruk te leggen op verschillende sounds in verschillende delen van een track. Meer gebruik maken van breaks om het op en af te bouwen. Er is eigenlijk geen spanningsboog, een beetje meer van hetzelfde.

Ook mis ik een melodische laag in het geheel. Nu kun je er voor kiezen om het wat sferischer te houden, dat kan. Maar dan moet je echt arrangement gaan verbeteren om de aandacht vast te houden.

Yo MeThOxY!

Klinkt weer vertrouwd, nog steeds lekker bezig... :-)
Verder alles OK?

Laterz,

D.

Hee DJ Bies,

Dat is inderdaad een tijd geleden.
Hier alles goed man.
Ik ga je vanavond nog bellen!

Groeten, MeThOxY :peukie: :biertje:

Back