Demo's opsturen: tips & tricks

Ik weet niet of het verstandig is om naar een label een cd te sturen maar ik weet wel wat wijsheid is.... let op, luister goed zodat je voortaan iedereen die vraagt "wat is wijsheid" een passend antwoord kan geven:

"wijsheid is het vermogen om verstandige beslissingen te nemen."

geen dank.

Iemand al een deal eruit weten te slepen?

Mijn enige claim to fame is (na het verzenden van een shitload - eh zo'n 60 denk ik- netjes uitgevoerde democd's incl. bio, met tracks waar ik best happy mee was) dat ik 2 reacties van labels heb gehad (leuk, maar niet voor ons)

Oh ja en Dave Clarke heeft mijn shit in zijn VPRO show gedraaid... maar dat was het wel...

Ik duik met evenveel plezier weer mijn studio in en ik stuur over een jaar ofzo wel weer eens wat... Ik ga in ieder geval niet opeens iets maken wat meer in het gehoor ligt ofzo, blijf lekker mijn eigen eigenwijze ding doen :D

Iemand al een deal eruit weten te slepen?

Ja, maar niet door demo's te sturen.

Ik was dat demo's sturen zat, en begon zelf CDs uit te brengen en ook te promoten. Dat sloeg feitelijk ook nergens op, maar DJ's in de USA draaiden mijn spul wel, dus het was wel denk ik wel redelijk bekend daar.

Mijn label heb ik via myspace gekregen. Dat deed een vriendverzoek op een gegeven moment. Drie weken later een berichtje in mijn myspace. Ik had op mijn myspace gezet dat ik op zoek was naar een label, want ik wilde stoppen met zelf releasen omdat dat gewoon geld weggooien was. Hij bood me een deal aan. Hij kon mijn shizzle al van industrial clubs in de USA, en hij vond de nieuwe tracks die ik op mijn myspace had staan tof.

Is dus geen demo aan te pas gekomen.

Ik weet niet of het verstandig is om naar een label een cd te sturen maar ik weet wel wat wijsheid is.... let op, luister goed zodat je voortaan iedereen die vraagt "wat is wijsheid" een passend antwoord kan geven:

"wijsheid is het vermogen om verstandige beslissingen te nemen."

geen dank.

Dat had je 6 jaar geleden op de eerste pagina ook al gezegd :baco:

demos sturen naar labels wie heeft ervaring?

demos sturen naar labels wie heeft ervaring?

hallo synthforum leden.

ik had een vraag, ik ben van plan om binnenkort wat demo's te sturen naar labels (house labels) maar weet niet zo goed waar ik op moet letten.
moet je bijv. Hele nummers sturen of previews? moet je er nog meer dingen bij voegen ? ,van persoonlijke gegevens weet ik het wel maar moet er iets extra's meegestuurd worden?

ik hoop dat jullie me een beetje onder weg kunnen helpen:P

Alvast bedankt

Greetz The Wrecker (Y)

Bericht door een moderator:
Verschillende discussies over dit onderwerp zijn nu samengevoegd. Gaarne altijd even zoekfunctie gebruiken om te kijken of er al een draadje is over een bepaald onderwerp. Bedankt!

Ik verstuur niks....gewoon contact met het label opnemen en een afspraak maken...is dat niet mogelijk laterzzzzz..... te veel verhalen gehoord over gestolen muziek waar nog geen rechten over zitten en zelf ook al eens mee gemaakt....het is nogal vreemd als je ergens een cd zit te luisteren en je hoort jouw intro voorbij komen.....:(

waarom zou je het niet zelf uitbrengen? bedoel het kost wel wat, maar een investering laat hoe dan ook wel zien dat je serieus bezig bent

ik heb er eerlijk gezegd nog nooit over nagedacht om bij labels te shoppen, ik zet liever 500 cds weg via via en dat ik - als er winst gemaakt word - deze weer in mn eigen muziek kan stoppen

wat is het voordeel van een label als je muziek maakt in een heel specifiek label? t bespaard je een hoop geld, maar verder? ik lees hier dat mensen zonder deals al in clubs zijn gedraait, op de radio zijn geweest etc. dus waarom zou je dan een deal willen, buiten financiele redenen om dan?

Voordeel van een label is natuurlijk dat je in 1 keer bekend bent bij een bepaalde doelgroep.
Als onbekende artiest je eigen cd's verpatsen is veel lastiger. Een label heeft meestal z'n netwerk al van verkooppunten enzo. Ook zul je veel sneller worden uitgenodigd om op feestjes op te treden als je op een label uitbrengt.

Back