Demo's opsturen: tips & tricks

dan heb ik wat meer geluk gehad:

House was net nederland beetje bij beetje aan het veroveren.(1990)
Ik zat lekker in me studio tracks te maken op tape,een maat van me kwam vaak langs en zei vaak dat ik naar een platen maatschapij moest gaan.
Ik had daar eigenlijk helemaal geen zin in,tot op een gegeven moment.
Hij kwam weer langs en zei, pak een tape en ga eens mee.

Dus wij aangekomen bij een platenzaak die ook een label runde.
De eigenaar stond achter de toonbank,en zijn broer naast hem.
Mijn maat reikt hem de tape aan,stopt het in een cassete deck en ik hoorde mijn track door de speakers knallen.

De eigenaar keek me een beetje aan van tja,wat moet ik nu doen.

Tot dat er een meisje die wat platen aan het scoren was naar de toonbank liep al dansend en vroeg"welke plaat heb je opstaan ik vind hem te gek,leg maar appart voor me"

De eigenaar keek zijn broer aan,liep naar achter en kwam terug met een contract.

Zo ben ik er ingerold..

mischien de juiste tijd,de juiste plaats,who knows

in iedergeval heb ik geluk gehad denk ik.

en dat gun ik iedereen,al zijn de tijden wel een beetje anders

Re: Het lukt niet altijd

Re: Het lukt niet altijd

Origineel geplaatst door Vulture
Absoluut...
Dus ik vol goede moed een aantal demo's opgestuurd naar Masters of Hardcore, Third Movement.. Maar echt goede reacties kreeg ik niet.. Wel dat er potentie in zat, maar verder ook niet... Ik vind wel dat de hardcoremuziek allemaal hetzelfde is tegenwoordig [van die Thrillseeka synth riedeltjes], dus ik dacht... Wat ik maak moet toch wel aanslaan daar bij die Labelmanagers?... Maar niets was minder waar...

Dat hardcore veel op melkaar lijkt valt ook wel weer mee, je heb genoeg verschillende stylen.

Ik las dat je het ook bij de TTM hebt geprobeert, ik weet van andere mensen dat ze daar niet iedereen aannemen, je moet daar echt orgineel zijn. En bij MOH willen ze weer dat je een echte pro bent (ongeveer dan)

Maar er zijn genoeg andere labels, en kijk ook eens in het buiteland zoals Deatchant, Shockwave, of Audio Genetic.

Origineel geplaatst door Shivah
dan heb ik wat meer geluk gehad:

House was net nederland beetje bij beetje aan het veroveren.(1990)
Ik zat lekker in me studio tracks te maken op tape,een maat van me kwam vaak langs en zei vaak dat ik naar een platen maatschapij moest gaan.
Ik had daar eigenlijk helemaal geen zin in,tot op een gegeven moment.
Hij kwam weer langs en zei, pak een tape en ga eens mee.

Dus wij aangekomen bij een platenzaak die ook een label runde.
De eigenaar stond achter de toonbank,en zijn broer naast hem.
Mijn maat reikt hem de tape aan,stopt het in een cassete deck en ik hoorde mijn track door de speakers knallen.

De eigenaar keek me een beetje aan van tja,wat moet ik nu doen.

Tot dat er een meisje die wat platen aan het scoren was naar de toonbank liep al dansend en vroeg"welke plaat heb je opstaan ik vind hem te gek,leg maar appart voor me"

De eigenaar keek zijn broer aan,liep naar achter en kwam terug met een contract.

Zo ben ik er ingerold..

mischien de juiste tijd,de juiste plaats,who knows

in iedergeval heb ik geluk gehad denk ik.

en dat gun ik iedereen,al zijn de tijden wel een beetje anders

nee hoor, kan nog steeds wel zo..imho is het draaien in een platenzaak de beste test.....daar lopen nl de potentiele kopers..... als je track goed (genoeg) is dan krijg je bijna zeker reacties van het publiek binnen (tenminste dat is steeds gebeurd met tracks die ik goed genoeg vond)..

Olaf

Ik heb een keer iets opgestuurd naar een label, een linkje met een mp3 met 3 nummers. Ze vonden het "zeer aangenaam klinken" en wilden een cdtje hebben van die nummers. Ik heb die cd opgestuurd, en tot nu toe nooit meer iets van vernomen. Dat was 6 maanden geleden:(

aggh je moet je gewoon niet te afhankelijk opstellen van de labels. Gewoon muziek blijven maken, geloven in jezelf, en van andere manieren gebruik maken om je muziek "out there" te krijgen.

Ik heb eens (anderhalf jaar geleden) een CDtje gestuurd naar 8 "groten", waaronder ID&T. En ik kreeg van hen te horen dat het goed klonk, maar niet goed genoeg om uit te brengen. Ik had zeker het talent, maar nog niet genoeg ervaring; ze keken uit naar toekomstig materiaal van me. Ik kreeg ook nog te horen dat ze m'n site bekeken hadden en dat ze het leuk vonden dat ik (persoonlijk) contact heb gehad met Marcel Woods (dat had ik op m'n site staan en niet in de begeleidende brief van de demo)...
Dus dat vond ik wel relaxed van hen natuurlijk... Wedden dat hen m'n volgende demo ook krijgen ;)

En daarbij het was niets bijzonders, 3 nummers, die achteraf gezien nog niet eens zo goed klonken, gewoonsimpele witte envelop, een uitgescheurd kladblok-papiertje met de titels van de numemr en speelduur en contactgegevens en het genre van de muziek...

En ik kreeg van hen te horen dat het goed klonk, maar niet goed genoeg om uit te brengen.

Grappig, zo'n briefje heb ik ook wel eens gehad. Was meer zo'n afwijzende motivering van: iets meer pakkendere melodielijnen e.d...... maar je bent al wel op de goede weg, we hopen in de toekomst meer van je te horen.

Ik moet wel zeggen dat het je wel motiveert om je tracks beter te gaan maken.

Origineel geplaatst door BananaWorld
Grappig, zo'n briefje heb ik ook wel eens gehad

Toch vond ik het wel gaaf dat ze op m'n site waren komen kijken, tijd genoeg blijkbaar dus zoveel demo's krijgen ze nou ook weer niet binnen ;)

Ik vindt dat atijd onzin als er gezegt wordt dat een nummer net niet goed genoeg is.
Moet je dan eens luisteren wat er voor troep uitkomt. Nee gewoon maar andere label proberen.

Origineel geplaatst door sander
Ik vindt dat atijd onzin als er gezegt wordt dat een nummer net niet goed genoeg is.
Moet je dan eens luisteren wat er voor troep uitkomt. Nee gewoon maar andere label proberen.

Nee dat is ook, maar het was ook ECHT niet goed genoeg, als ik die nummers nu terugluister, schaam ik me diep... Hehe, keiveel reverb op de kick (hoe durf ik het eigenlijk bij trance) ... Dof, slecht afgewerkt, valse strings ...
Gelukkig ben ik er wel op vooruti gegaan en edze week gaat m'n volgende demo de deur uit...
Ik heb vanmorgen even een aantal labels gemaild om te vragen hoe ze het liefst hun demo's willen hebben zodat de mijne ook nog beluisterd wordt (lekker confronterend maarja ;)) Ben benieuwd wat hun antwoord is!

Origineel geplaatst door Vulture
Zoals ik al zei: doorzetting is idd een heel belangrijk aspect.. ik heb niet voor niets: waar een wil is, is een weg op mijn voorhoofd getatoeerd [of hoe je dat ook schrijft :confused:]

doorzettings vermogen .. ok..

Origineel geplaatst door Bobaphat
Gewoon muziek blijven maken, geloven in jezelf, en van andere manieren gebruik maken om je muziek "out there" te krijgen.

in jezelf geloven..ok..

..

maar wanneer weet je of je niet beter gewoon kan opgeven omdat je toch niet creatief/muzikaal genoeg bent ?

Origineel geplaatst door mindtwist

maar wanneer weet je of je niet beter gewoon kan opgeven omdat je toch niet creatief/muzikaal genoeg bent ?

-Als je niet zulke positieve reacties krijgt op je tracks die je op het forum post
-Als je een track van jezelf na 3 maanden weer terughoort en niet overtuigd bent van de kwaliteit
-Als je je track serieus vergelijkt met een goede voorbeeldtrack, en er nogal schraal bij afsteekt.

mwa, opgeven is dan erg drastisch.

Je kunt eerder kijken naar wat jij zei, maar als de kwaliteit niet erg goed is, nagaan of er enige vooruitgang zit in je kunnen.

Of gewoon heerlijk door-hobbyen :D

Origineel geplaatst door Tom Thomas

Als je het écht wilt....dan lukt het je.

Dat is pas "bullshit" Tom Thomas. Nooit idols gezien zeker?

Het aanbod in de muziek is te massaal. Iedere fool kan met zijn pc thuis al heel wat maken tegenwoordig. Televisie en filmmakers betalen amper nog wat voor wat soundtracks, aangezien het aanbod gigantisch is. De royalties voor muzikanten, als je ze uberhaubt nog krijg tov. een flat fee, zijn vaak enkele procenten tov. de 50/50, 60/40 verhoudingen van 20 jaar geleden.

Muziek moet je hobby zijn, als je er wat mee verdient, mooi meegenomen, maar maak je geen illusies. Alleen enkele mazzelkonten verdienen er flink aan, en dat heeft vaak niet veel met hun muzikale talenten te maken. Tiësto kan geen noot lezen, en heeft volgens mij nog nooit een synthesizer aangeraakt, draait alleen maar plaatjes van anderen. Britney Spears heeft een leuk hoofdje, maar de gemiddelde Idols kandidaat zingt beter, ze missen alleen net effe die cup c.

Als je het echt wilt...dan lukt het je, is de grootste misvatting in de hedendaagse maatschappij, en het geldt misschien wel het allerminste in de muziekindustrie.

Origineel geplaatst door shappy1010
Dat is pas "bullshit" Tom Thomas. Nooit idols gezien zeker?
Als je het echt wilt...dan lukt het je, is de grootste misvatting in de hedendaagse maatschappij, en het geldt misschien wel het allerminste in de muziekindustrie.

mjah.

dat ligt er maar wat je onder "het" verstaat..
-is het je doel om mensen te amuseren met je muziek.
-of je doel om rijk te worden..
-een combinatie..
-of doe je't alleen voor de beroemdheid..
-1x in de top40 te hebben gestaan..
-een minieme groep mensen van kwaliteits muziek te voorzien
..

het is maar net wat je met je muziek wil bereiken..

Muziek moet je hobby zijn, als je er wat mee verdient, mooi meegenomen, maar maak je geen illusies.

mooi gezegd :)

Tiësto kan geen noot lezen, en heeft volgens mij nog nooit een synthesizer aangeraakt, draait alleen maar plaatjes van anderen

Ook bullshit.

Tiësto kan geen noot lezen, en heeft volgens mij nog nooit een synthesizer aangeraakt, draait alleen maar plaatjes van anderen.

Dit stoot mij erg tegn de borst, ten eerste omdat ik zelf "fan" ben van 'm, ten tweede omdat het gewoon iets is wat je uit je mouw schudt. Misschien ook niet, maar dan staat het in ieder geval niet in verband met je opvatting dat ie geen "muzikale talenten" heeft... maarja, ik wil hier geen letterlijk eindeloze discussie over beginnen, zonde van de tijd...

PS: Ik heb vandaag ID&T, Black Hole Recordings, Purple Eye Entertainment en United Recordings gemaild over hoe ze het liefst hen demo hebben... Ik heb 2 reacties terug, namelijk dat ik er 3 tracks op moet zetten. Dit hoeven geen radio-edits te zijn als je die geen hebt, ze worden evengoed geluisterd ...
Het enige verschil is dat de een (BlackHole) het wel op prijs stelt als er een kort CV-tje bijzit; voor Purple Eye hoefde dit niet zo (m.a.w. liever niet ;) ) ... Ik ben benieuwd wat de andere 2 nog laten weten...

Muziek maken moet het doel opzich zijn,,,,,, je moet pas opgeven wanneer je geen plezier meer hebt om muziek te maken. Ik zelf,,, moet muziek maken omdat ik denk in klank, ik leef muziek, het stormt in mijn hoofd van de ideeen. Als ik geen muziek maak wordt ik gek, en ga ik tikken op tafels, ritmes timmeren op wastrommels, en fluiten en zingen. Ik heb nog geen plaat uit, maar mijn nummers worden regelmatig in Detroit Toronto op radiostations en clubs gedraaid, en daar ben ik heel blij mee. Ondertussen ga ik lekker door met muziek maken, en tja,,, die plaat komt er heus wel een keer en zo niet,,,,, heb ik toch al die tijd plezier gehad.

Alleen kappen,, als je er geen plezier meer in hebt.

Origineel geplaatst door mindtwist
doorzettings vermogen .. ok..

in jezelf geloven..ok..

..

Back