100% computer studio

100% computer studio

• Ja

Stemmen: 30 16,4%
  • Nee

Stemmen: 153 83,6%

• Totaal aantal stemmers
    183

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Dat je middels de computers een 100% volledige studio hebt wordt in tijdschriften veel beschreven en is op dit forum ook regelmatige een onderwerp van discussie. In deze enquete vraag ik dan ook wie heeft een 100% computer studio.

Ter verduidelijking. Wie heeft dus al zijn synth / audio hardware de deur uitgedaan en werkt 100% met de computer, dus van klankopweking tot de eindmix. Dit is geen discussie thread over wat beter of slechter is, gewoon een peiling om te zien of wat er geroepen wordt ook geleeft wordt.

99% nog steeds alleen op de computer.

misschien wel grappig om te weten, er is ooit s bijna een nummer van me uit gebracht toen ik nog alleen op een p2 350 werkte, promo's enz waren er al, is uiteindelijk niet door gegaan maar dat is weer een andere verhaal. enfin de computer waar ik toen op werkte was een pentium 2 350 met een ouwe isa awe64 geluidskaart :P ik had toen de tijd een gekraakte versie van logic, soundforge en reaktor. tot zo'n 1.5 jaar geleden heb ik daar al mij muziek op gemaakt, khad ook niet eens een keyboard om wat te kunnen inspelen, dat ging allemaal standalone via reaktor ala fastrackter stijl spelen op het toetsenbord :D

ik werkte toen als volgt: in reaktor standalone een melodietje maken of iets dergelijks, goed onthouden wat ik gespeeld had. vervolgens logic openen en reaktor daar als vst gebruiken en dan de noten in logic zetten en vervolgens opnemen. dan dat loopie wat ik had opgenomen in soundforge van wat effecten voorzien en dan weer in logic bij het nummer zetten. en dit herhalen tot dat ik een volledig nummer had.
reaktor als vst samen laten lopen met het nummer waar ik aan bezig was ging gewoon niet, kon me computer niet aan dus twas af en toe wel s gokken of iets gaaf zou klinken en twas erg frusterend als ik iets 10 keer moest overdoen om het goed te krijgen.

maar goed, zo hoef ik gelukkig al lang niet meer te werken, mede mogelijk gemaakt door dat dat nummer bijna uitgebracht was :)

Het zal er ook nooit van komen ook.

Zou wel zonder hardware kunnen en alles op een PC maken. Maar dan is voor mij er de lol dan snel vanaf. Symbiose hard/software is erg prettig voor mijn setup. :)

Ik heb wel hardware, maar ik werk gewoon sneller met software. Wel is het moeilijk om 'gevoel' in een nummer te leggen, ik ga binnenkort eerst monitorspeakers aanschaffen, daarna een goede controller of synth die als controller kan dienen.

Ik werk momenteel 100 % met een PC computer.
Waarom? 1. Ik ben nog niet zo overtuigd van de goede vorm, overtuigings kracht en kwaliteit van wat ik maak, dat ik hardware als een groot pluspunt zie. Het verschil tussen soft/hard komt voor mij op de allerlaatste plaats. De meeste werkjes zijn nog oefeningen, work in progress, en het gaat me om het klinkende resultaat. 2. Ik experimenteer ook met digitale video, dus dat kan ik goed met digitale audio combineren. 3. Ik heb niet al te veel ruimte.

Shit, ik las de vraag verkeer en stemde JA! AHAHA. Is dus in feite NEE.

eigenlijk gebeurt alles wel in de pc tegenwoordig. ik neem wel het een en aander op qua zang en instrumenten en af en toe maak ik is wat loops en samples van mijn synths. maar een mengtafel heb ik ook niet meer.

trouwens wanneer is je studio alleen je pc? als je daabuiten ook nog zang opneemt(ja hoe zou je het anders moeten doen?) ben je dan al in overtreding?

Origineel geplaatst door EDP
trouwens wanneer is je studio alleen je pc? als je daabuiten ook nog zang opneemt(ja hoe zou je het anders moeten doen?) ben je dan al in overtreding?

Zang valt hier uiteraard buiten.

JA

JA

Op m'n 8track, platenspeler, dvd voor (sample)geluidsbronnen

..en zal ook NOOIT gebeuren (ik stemde 'Nee'). Ik heb er geen in m'n studio enstel het gebruik van een PC in m'n studio zo LANG mogelijk uit.

Voor mij persoonlijk geeft het hebben van hardware een niet te omschrijven gevoel bij het maken van muziek. Software kan heel goed klinken en is vaak nog flexibeler. Opslaan van patches, projecten, noem maar op, heeft veel meer gemak dan bij hardware. Maar feeling is wat bij mij telt.

Ik loop liever in het echt door de straten van Italië dan virtueel op de pc. Ik rijd liever in een echte auto dan dat ik er een bestuur op de pc en mountainbiken door de ardennen is zoveel leuker dan virtueel fietsen met de pc :D

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Ik loop liever in het echt door de straten van Italië dan virtueel op de pc. Ik rijd liever in een echte auto dan dat ik er een bestuur op de pc en mountainbiken door de ardennen is zoveel leuker dan virtueel fietsen met de pc :D

Ik zit liever echt op DSF dan dat ik naar een tekening kijk van de site :D

Het grootste deel komt wel van de PC af, maar uiteindelijk vind ik het toch ook wel lekker om een beetje aan knopjes te draaien, en bepaalde geluiden hoor ik gewoon liever uit een hardsynth komen... alleen een pc gaat dus nooit gebeuren hierzo.

Toen ik begon had ik een Pentium 120 MHz. Dus software was niet echt aan de orde, was dr ook nog niet zoveel (behalve rebirth enzo).
Vandaar mijn keuze voor hardware.

Misschien dat ik binnenkort met Sonar overga naar een deels hardware deels software configuratie.
Maar dat zal de tijd moeten uitwijzen.

-C-

0% pc. :)

Na jaren op de PC te hebben gewerkt ga ik steeds meer over op harde waren. Ik zie de pc meer als hulpmiddel dan als volledige studio, oftewel.. NEE ! :)

nee nooit never, ik gebruik computers eigenlijk alleen als (real-time) filters.

..als je antwoord 100 % ja is, hoor je niet thuis hier op het SYNTH-forum...:peukie:

Back