100% computer studio

100% computer studio

• Ja

Stemmen: 30 16,4%
  • Nee

Stemmen: 153 83,6%

• Totaal aantal stemmers
    183
Origineel geplaatst door Bass
..als je antwoord 100 % ja is, hoor je niet thuis hier op het SYNTH-forum...:peukie:
Dat is natuurlijk onzin... Dat weet je zelf ook wel..

Mwoah..;)

dit is toch geen PC-forum of wel??:o:

Vraag ik me ook even af wie er ooit 100% op de computer is begonnen en later toch nog hardware erbij heeft aangeschaft om diverse redenen.

alleen maar werken op de computer :confused:
als jiemand het kan vind ik het knap
zonder wat losse gear zou ik nu al in een inrichting zitten, EN last hebben van RSI

nouja misschien niet als ik een PC met Cubase ofzo had en dan een fijne HARDWARE controller
telt een hardware controller eigenlijk ook mee??

Origineel geplaatst door fuse
Vraag ik me ook even af wie er ooit 100% op de computer is begonnen en later toch nog hardware erbij heeft aangeschaft om diverse redenen.

Ik ben begonnen met scream tracker III dat was voor mij volledig software, maar toen ik mijn PSR400 aan win 3.11 met cakewalk 3.0 hing, was dat tijdperk voor mij eigenlijk over.

Origineel geplaatst door Bass
Mwoah..;)

dit is toch geen PC-forum of wel??:o:

Blijkbaar heeft onze Bass nog geen kaas gegeten van de term softsynth. Geeft niks hoor Bass...

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Blijkbaar heeft onze Bass nog geen kaas gegeten van de term softsynth. Geeft niks hoor Bass...

Volgens mij bijt jij op het aas van Bass. Geeft niks hoor Muffin'.....

Origineel geplaatst door thegreatmuffin

Ja hoor, ik heb FM7 en Pro 52 op mn PC om mee te klooien maar van softsynts moet ik best wel:r

Eigenlijk moet je een computer gewoon zien als een grote modular waar je toevallig ook nog mee kan internetten. ;)

Ik gooi liever m,n computer zooi er uit als welke synth/drum/fx hardware dan ook.:W

Ik gebruik mn PC alleen maar om realtime mn muziek op te nemen en later te bewerken zoals normalizing enzo...

Origineel geplaatst door fuse
Ik ben begonnen met Reason maar heb puur omdat ik het geluid wat er uit kwam nog niet lekker genoeg vond wat hardware stappen gedaan, en nu zit ik met de combinatie Reason/Cubase/Hardware... bevalt me prima zo.

Origineel geplaatst door bikkel
Ik heb wel hardware, maar ik werk gewoon sneller met software.

ik heb het precies andersom > ik neem zelf liever op, op een multitrackers als op een pc

Ik werk voor 95%met de pc,,,, ik heb nog een masterkeyboard (prophet). Dit is voor mij de slimste oplossing, omdat werken met de pc goedkoper is.

Merm, ik heb altijd software matig gewerkt, op de MSX al, toen de Amiga, 486, Pentium. Nadeel: soms gaan de dingen TE snel, te makkelijk. Dan moet ik even afstand nemen. Iets tastbaars is idd handig. Ik heb 2 midi keyboards, mengpaneel etc.
Alleen een PC, boxjes en een muismatje.. Ja dat is wel ff slikken.:)Alhoewel..

ik zit voor m'n werk & hobbies al minimaal 10 a 12 uur per dag achter een beeldscherm dus een hartgrondig NEEN.
zal ook nooit niet gebeuren ook niet !

JA Ik doe alles op de PC heb hiervoor wel Hardware gehad waaronder MPC2000XL,JP8000,A3000,Pulse,Juno106,Micromodular enz.enz.
maar dit kwam ook omdat het PC gebeuren (en VSTi's) nog in de kinderschoenen stond.
Heb eigenlijk nooit spijt gehad van mijn keuze om volledig Soft te gaan (Alleen mis ik mijn MPC wel eens)
Maar of het nu beter is of niet het draait uiteindelijk om creativiteit en dat zit niet in een doosje dat zit in jezelf..
En om toch nog ff te happen naar Bass (kan het niet laten) jij mag mij vertellen waarom een Softsynth geen Synth is staat dat ergens beschreven:confused: Het maakt allemaal geen :kont: uit! Ik heb ook filters en oscillatoren dus.....
En het maakt niet uit wat je gebruikt we maken allemaal Muziek (althans dat is de bedoeling) en dan maakt het niet uit hoe of waarmee je dat doet! AMEN :walker:

stel:

Clavia komt morgen met een nieuwe hardware synth, de nordlead-4 waarbij in de specificaties staat dat hij draait op windows........is dit dan een pc of niet?, en zou je hem kopen?

Origineel geplaatst door dekzster
stel:

Clavia komt morgen met een nieuwe hardware synth, de nordlead-4 waarbij in de specificaties staat dat hij draait op windows........is dit dan een pc of niet?, en zou je hem kopen?

Een PC is het zeker niet, het is gewoon een instrument draaiend op het Windows OS. En als alles stabiel is, waarom niet?

Back