Werkt een hum destroyer?

remi v

Stamgast
Hallo,

Ik ben op zoek naar een kastje dat brom geluiden opheft. Ik heb wel eens een bij optredens een flinke batterij apparatuur bij: gitaren, dj mixers, geluidskaarten, microfoon etc etc. ik heb 1 keer een optreden moeten afzeggen omdat de 50hz brom te erg was. Geloof me ik heb vanalles geprobeert toen en niets hielp.

Ik zag dat 2 merken hum destroyers verkopen beringer met de hd 400
en artproaudio cleanbox 2

Mijn vraag is werken deze kastjes wel? Ik zag ook dat die beringer het geluid ook meteen omzet naar gebalanceert geluid dat is ook een leuk extraatje

Hoop dat iemand meer weet.

Alvast bedankt

expander zou je bedoelen. antwoord ja en nee, er gaat een deel van je muziek verloren, alle tonen die zachter zijn van dat bereik vallen weg. je hoort dus eigenlijk alleen maar de muziek die boven die hardheid zit. expander voor de diegene die daar nog nooit van hebben gehoord is een om gedraaide compressor die aan de onderkant de boel dicht draait in plaats van boven een bepaalde hoogte.

Ja dat werkt, en het heeft niets met compressors of expanders te maken. Een hum-destroyer heft de aarde lus op. Kijk ook eens naar de hum-eliminators van Ebtech

dat is een mooie want ik zoek ook iets van unbalanced naar balanced werkt. het is dezelfde als die van behringer denk alleen dat deze iets beter zal zijn qua kwaliteit

Let ook op dat je niet op dezelfde stroomgroep zit als het licht, dan ben je ook bijna gegarandeerd de klos met die dimmers.

het enige onderdeel in jou lijstje van gebruikte spullen wat redelijk wat brom kan oppikken is je gitaar, als er een enkelspoel element opzit.
met humbuckers zou die zelfs redelijk stil moeten zijn.
ik zou dus de oorzaak eerst ergens anders zoeken.
het lijk mij in iedere geval totaal overbodig.

:koffie:

Hallo,

Ik ben op zoek naar een kastje dat brom geluiden opheft. Ik heb wel eens een bij optredens een flinke batterij apparatuur bij: gitaren, dj mixers, geluidskaarten, microfoon etc etc. ik heb 1 keer een optreden moeten afzeggen omdat de 50hz brom te erg was. Geloof me ik heb vanalles geprobeert toen en niets hielp.

Ik zag dat 2 merken hum destroyers verkopen beringer met de hd 400
en artproaudio cleanbox 2

Mijn vraag is werken deze kastjes wel? Ik zag ook dat die beringer het geluid ook meteen omzet naar gebalanceert geluid dat is ook een leuk extraatje

Hoop dat iemand meer weet.

Alvast bedankt

het enige onderdeel in jou lijstje van gebruikte spullen wat redelijk wat brom kan oppikken is je gitaar, als er een enkelspoel element opzit.
met humbuckers zou die zelfs redelijk stil moeten zijn.
ik zou dus de oorzaak eerst ergens anders zoeken.
het lijk mij in iedere geval totaal overbodig.

Klopt! ben ook best een kabel freak dus neem altijd 3 setjes mee mijn spullen zullen niet vlug brommen. Maar het gaat niet om mijn spullen maar van een ander. Ik speel wel eens op illegale feesten waarbij het geluid/stoom niet altijd goed is vandaar ;)

hum destroyers, mogelijk.
hummer destroyers, zeker wel .
neem nou bv die bermbommen...

meestal wel, heb het maar 1 keer meegemaakt was meteen zo erg dan ik mn halve act heb moeten slopen zeker 10 setjes kabels gebruikt als je om 2 uur moet beginnen en het is al 10 over 2 wordt het wel lastig

Klopt! ben ook best een kabel freak dus neem altijd 3 setjes mee mijn spullen zullen niet vlug brommen. Maar het gaat niet om mijn spullen maar van een ander. Ik speel wel eens op illegale feesten waarbij het geluid/stoom niet altijd goed is vandaar ;)

jij bedoelt dus, de PA bromt als de ziekte, zonder dat er ook maar iets is ingeplugd is.

dan is benzine of een andere heftig brandbare substantie het beste............

Heb er net 1 gekocht

werkt tot op heden niet super ik krijg een brom van mn laptop (traktor scratch) als ik de destroyer na mijn mixer plaats werkt het prima tot dat je je faders omhoog schuift.

Het neemt op deze manier alleen de ruis van mijn mixer weg nooit gehad ruis van de mixer maargoed.

Het werkt alleen als ik de destroyer direct na mn geluidskaart gebruik

dat is wel jammer

Back