Nieuwe Geluidskaart

Beatbakker

Stamgast
Iemand aanraders voor een nieuwe geluidskaart..?
Prijsklasse tussen de 600/700
Ik zat zelf te denken aan een Tascam FW1082 eventueel.

Dit soort vragen zijn m.i. altijd een beetje zinloos.
Je krijgt allerelie suggesties, omdat iedereen toch een eigen mening heeft gebaseerd op vaak maar een enkel product. Om een gefundeerd antwoord te kunnen geven op zo'n vraag zul je eigenlijk een groot aantal van de producten moeten testen. De antwoorden die je nu krijgt hebben daarom i.h.a. niet een grote waarde.

Dit natuurlijk buiten het feit dat er al een apart topic bestaat over de geluidskaart. Die zou ik dus als eerste even doornemen en vervolgens zoveel mogelijke testen op de kop tikken om je zo toch een beeld te vormen.

En als je deze vraag steld dan moet je hem denk ik ook beter specificeren. Wat wil je ermee bijvoorbeeld. Aan welke minimale eisen moet ie voldoen? Hoeveel in/uitgangen minimaal enzovoort. Dit soort vragen zijn veel zinniger, want dan kan je een voorselectie toepassen en hoef je misschien nog maar 3 of 4 kaarten echt te onderzoeken.

Paul

Steinberg mr816x

latency vrije kaart... eerst zien, dan geloven.

kzoek ook een nieuwe FW interface.

In: 4 tot 8 (meer dan 8 is echt overkill, ik kan/wil toch maar maximum 4-6 sporen tegelijk opnemen)
Out: zelfde als in, 8 zal wel voldoende zijn. Heb wel graag een Master R en L out, maar geen noodzaak.
FW 400 aansluiting
geluidskaart dient om synths, kick, perc op te nemen in Ableton.
budget: max 600
Presonus lees ik alsmaar meer slechte dingen over, jammer, want heb dacht gevonden te hebben wat ik zocht. Ik kijk nu naar een Profire van m-audio of misschien Motu... of misschien toch nog PreSonus FireStudio Project (staat in afprijzing...)

latency vrije kaart... eerst zien, dan geloven.

Wat ik begrijp van de info is dat er een analoge mixer in de geluidskaart zit, gewoon alles gehard wired. Dan kan je dus idd latency vrij monitoren plus de fx die in de kaart zitten erbij mixen (bij reverb ed is latency onbelangrijk).
Als dit waar is dan zijn ze erg slim bij Yamaha/Steinberg.

Er zit natuurlijk altijd latency tussen de ad ingang en da uitgang, daar is niet omheen te gaan. Overgens is lage latency een aanwijzing voor mindere kwaliteit converters. Een alias vrij FIR filter heeft nu eenmaal meer tijd nodig om te rekenen.

Wat ik er op ga aansluiten is dus het volgende:

Krk monitors
Korg R3 Synth
Roland fantom synth
Microfoon

Waar ik een beetje tegenaan loop is dat ik veel heb gelezen dat de Motu niet altijd zo goed werkt op Xp in tegenstelling tot Mac.

Zeker geen verkeerde keus!
Heb alleen last van kraakjes en dat het geluid wegvalt.
Na nog even grondig het internet te hebben afgespeurd kwam ik erachter dat het aan mijn firewire poort van de pc moet liggen..
Ik moet een Chipset van Texas instruments hebben volgens vele bronnen.
Nou zie ik dat die best moelijk te krijgen zijn.
Ben er 2 tegengekomen.

http://www.i4-muzique.nl/computer-h....html?osCsid=f9dc3e697dfd4071cf80f745d0b8224d

http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=974678

Iemand ervaring met 1 van deze 2?

Ondertussen dus 1 met TI chipset gekocht.
Na veel speuren zou dit het moeten oplossen van wat ik gelezen heb.
NIET dus!
Dus ik ga morgen maar even met Baxshop bellen of ik hem kan terugsturen.

Back