vreemde drumsynth!

jwhagenbeek

Ouwe rot
liep vandaag langs een muziekwinkel in amsterdam en zag een vreemd apparaat wat ik niet thuis kon brengen.
ik haalde de medewerker erbij en ook hij wist niet wat t was... ze hadden een oud magazijn opgekocht waar al 75 jaar muziekspullen nieuw in dozen was opgeslagen en hij verzekerde mij dat er meer onplaatsbare rackmodules uit waren gekomen en dat ze deze in de winkel hadden hangen omdat ze hoopten dat iemand wist wat het was.
na enig puzzelen bleek het een analoge tom-module te zijn als bijvoorbeeld een tama techstar maar dan met maar 1 tom. zou op zich niet zo moeilijk moeten zijn ware het niet dat deze een zeer bijzonder feature heeft namelijk een soort sequencer!!!!
wat de sequencer doet weet ik nog niet omdat de adapter helaas niet in de doos zat. En daar zit dan een lastig punt, de adapter aansluiting heeft een dinstekker en na de module te hebben opengeschroefd ben ik tot de conclusie gekomen dat hij nodig heeft: +?V, -?V, +?V en grnd.
ik neem aan +15V, -15V, +5V en grnd.

Ze wisten niet wat ze ermee moesten en vroegen 50,- ik heb hem dus gelijk maar gekocht.

mn camera leest mn memory kaartje niet meer dus moet even een nieuwe halen denk ik. als ik weer een werkende camera heb komen er zeker foto's.

op de achterkant staat:
D.S.M. 8+ AUTO TOM MODULE MANUFACTURED BY:- M.P.C. ELECTRONICS LTD., CAMBRIDGE, ENGLAND. SERIAL No:- 108

This one? Gevonden op Matrixsynth.....geen slechte aankoop voor 50,- denk ik, als hij het doet! Leuk voor bijvoorbeeld bij een 808 :)

0baf_3.JPG

---edit--- je was me al voor...bovendien lijkt het of mijn link niet werkt; ik kan tenminste zelf de foto niet zien die ik heb geplaatst :?

D.S.M. 8+ AUTO TOM MODULE MANUFACTURED BY:- M.P.C. ELECTRONICS LTD., CAMBRIDGE, ENGLAND. SERIAL No:- 108
AANKOOP VAN HET JAAR! :okdan:
hier ga je geen spijt van krijgen en veel plezier mee beleven :D

als het goed is triggert ie op elk inkomend signaal, net als een Simmons SDS en/of Syncussion.
het geluid wat er uitkomt varieert en is afhankelijk van de inkomende trigger

Edit:
kan je de din aansluiting niet vervangen met een eurostekker of adapter?

ha ik heb er weer een om mee te tweaken! de .... roffel... roffel... cactus desert drum! eeh
nooit van gehoord, weet nog niet hoe die klinkt geen flauw idee of ik er wat mee kan maar ga m snel ophalen bij de huidige eigenaar.

wie heeft ervaring met deze exoot?

ik heb mn mpc nog steeds niet kunnen voorzien van een adapter... maar ondertussen zijn er wel twee nieuwe vage drumsynths bij gekomen.
1: cactus desert drum, digitaal/analoog en erg lekker alleen een beetje groot (is modulair en net zo groot als mn oude analoge mixer)
2: mfb 2001!? het zou volgens internet een sampleplayer moeten zijn. hoe je samples in moet drukken is mij een raadsel. hij is wel lekker klein vergeleken met de cactus :P http://www.drummachines.de/beatboxer/beatboxer/mfb2001.htm

cactus_desert_drums.jpg

sequencer.de:
Cactus Desert Drums
very rare, I owned one of these in the 80ies, some kind of mixture but most of the sounds are digital samples that are burned on an eprom inside, it is modular, so you could insert the modules you wanted to.. the guy who owned it after me expanded it to full .. some parameters are adjustable and I triggered it by a TR808 those days..

Request for: SOUNDS!!! 8)

Back