weinig muziek met zang erin op SF

edwinemanuel

Gedeactiveerd account
ja ik ben hier sinds een paar weken : en ja ik luister heel veel naar tracks die mensen maken..... vind ik erg leuk.....

maar na een paar weken ofzo geluisterd te hebben : valt mij wel een ding op : bijna niemand op SF die werkt met stemmen......

ja bijv. zooals op het album zoolook van jean michelle jarre : ja dat vind ik ook rete gaaf hee? met de stem van laury anderson

of bijv kraftwerk : die waren ook geen geschoolde zangers maar maakte toch vet coole dingen .....

of neem bijv dit techno nummer met ook een vrouw die zingt :

is een undergroundhitje uit de jaren 80.....

ja dat viel mij dus op : maar ja valt niet echt een discussie over te voeren en ha ja ik vind het nog steeds leuk hier ( maar zelf maak ik ook synth muziek maar zodra mijn geld binnen is koop ik een mic en ik ken al drie zangers die klaar staan om mijn studio in te gaan )

Ik had mij aangeboden (als zanger), maar het valt tegen... Goede synth-pop-ambient muziek met zang blijft een lastige combinatie, en het blijft experimenteel. Daar komt denk ik dat de meeste spelers-muzikanten hier muziek maken die niet zo zeer gericht op de zang is maar puur om de sound-and-feel gaat.

Daarom heet het denk ik ook synthforum...

Daarom heet het denk ik ook synthforum...

Precies. Ik vond nog meer "opvallende dingen" die ik pas nu beter begrijp, gerelateerd met de "omgaan" van gear. Vrij interessant kwa informatie-bron want jij kan veel dingen weten. Als het "productief" is of niet is het dan een ander verhaal 8)

Persoonlijk vind ik dat vooral in elektronische muziek zang alles verpest. Dan bouwt alles lekker op, heerlijk ritme, lekkere bass, alles perfect, en dan kattegejank.. soms weet ik het wel te appreciëren, maar dan moet je al zo iemand zijn als Dave Gahan. Of samples goed weten te verwerken in de 'flow'

1) Persoonlijk vind ik dat vooral in elektronische muziek zang alles verpest. [...]

2) maar dan moet je al zo iemand zijn als Dave Gahan. Of samples goed weten te verwerken in de 'flow'

1) Niet altijd:

2) Daar leer je wat van... sommige mensen hier zijn ermee bezig.

Is weer een kwestie van smaak eh :)

bedoel dit dan ook eerder, laat dat toch achterwege..

Klopt...

(maar grappig genoeg de laatste nummers die ik zelf maakte ook geen zang hebben :P=(... veel te veel invloed van hier denk ik... hoe kunnen we terug naar onze roots?)

Heb ze eens geluisterd Pablo, best goed!

Is weer een kwestie van smaak eh :)

bedoel dit dan ook eerder, laat dat toch achterwege..

YouTube- FFWD - Baby Don`t Go (Club Mix) (80`s Freestyle! )

Oja, niets te vergelijken...

Maargoed, het was een interessante opmerking, ik denk dat de kern hier puur op de synths gaat en niet om de performance-interpretatie van songs... daarvoor zijn de sites zing.nl of vocalisten.nl wat geschikter als het om de zang gaat...

Nogmaals blijft de combinatie electronisch muziek met zang vrij lastig, als je inderdaad geen Dave Gahan of Neil Tennant of Claudia Brüchen (Propaganda) heet...

zang is gewoon heel algemeen en "logisch"
.
het is dan ook veel moeilijker om interessante muziek te maken zonder zang dan met zang..

zang is gewoon heel algemeen en "logisch"
.
het is dan ook veel moeilijker om interessante muziek te maken zonder zang dan met zang..

Onzin, is even moeilijk.

Back