[electro/electrotechno] Yves'o-Disco Bitch

Ongezouten mening he? ;)

'k Hoor een drumloopje van een paar maten, af en toe hihatsjes aan en uit, cliché vrouwenstemmetje en een blokgolf leadje met pwm waarvan de filter langzaam open en dicht gedraaid wordt.
Dat uitgesmeerd over 3 minuten en aan het eind een klap op de portamento button van de lead, waarna hij langzaaam dichtgefilterd wordt.

ok...

maar verder, het is nog een beetje basic en je kunt het echt nog wel een stukkie uitbouwen.
Ik snap goed wat voor sound / idee achter je track zit dus doe je best!

-C-

Je hebt gelijk. Heb me er ook erg snel van afgemaakt. Hij was zo klaar vanmiddag.

Misschien ook omdat reason me gewoon begint te frustreren. Toch eens wat tijd in nuendo/cubase/fruity loops spenderen. Maarja, gaat nu zo lekker snel heh ;)

Als ik tijd heb luister ik hem ergens van de week.

En als je uitgekeken bent op reason... Heb ik nog wel een leuk stukje hardware te koop staan :D

-C-

Lead geluid is te lief denk ik.. Hij klink als een puber.. denkt dat ie heel wat is maar eigenlijk nog niet is. Misschien een idee om die OSC die hoger staat gepitched eruit te gooien.. (of zachter)

Idee staat me wel erg aan.. Vitalic idee, daar hou ik van :)

De stem moet harder trouwens, niks van te verstaan met die sequence erbij.

Maar de main sequence mag wat vuiger klinken, klinkt steriel nu. Een beetje sidechain compressie met de kick zal iig wel helpen naast de tips hierboven.

Al met al denk ik wel dat dit een toppertje kan worden! Muzikaal is het prima denk ik, alleen moet er nog productioneel een hoop gebeuren.

succes!

Orginele link werkt weer met nieuwe versie.

Heb stem wat compressie gegeven, geequalised en harder gezet.

Synth is ook wat veranderd, beetje flanger erover, andere EQ en compressie, klein beetje meer portemento. En hoge osc wat zachter.

Stukje dat portemento omhoog gaat verlengd.

Nog tips?

Laatst gewijzigd:
Back