[Nu-Disco] Take Control

Dank @MstrFX
Zeer scherp opgemerkt.

Ik heb nu de bas er weer eerder laten inkomen op de break.
Maar wellicht kan er nog iets anders bij zoals een percussie solo oid.
(Audio aangepast)

Ja iets wat prikkelt zodat je al zin krijgt als ie er weer inklapt. Een soort rising FX even iets extremer met soort feeback wooshh op iets..
Zeg maar even wat he. Klinkt al heel erg draaibaar.

Radio edit toegevoegd.

Ook een filter onder alle muziek gezet tijdens het 2e vocale stuk en het laatste stukje de muziek helemaal laten wegvallen.
Beetje extreem misschien maar ik vind het geslaagd:

Vind hem zef erg lekker geworden:

Denk dat het klaar is zo.

Lekker plaatje, klinkt mooi vol en profi, zit een hoop in. Als ik iets zou moeten bedenken, is het dat de vocal wellicht een beetje digitaal ofzoiets klinkt. Maar ik weet niet veel van vocalen en vocals mixen dat kan iemand anders misschien beter beoordelen. Het orgeltje distort soms ook wat maar dat kan de bedoeling zijn.

Lekker deuntje! Mijn enige kritiekpuntje is, zoals Jando al aangeeft, dat er iets mis is met de vocal. Klinkt gewoon als een mp3 met lage bitrate, dit valt echt op als ik de track met koptelefoon luister. Verder echt awesome!

Lekker deuntje! Mijn enige kritiekpuntje is, zoals Jando al aangeeft, dat er iets mis is met de vocal. Klinkt gewoon als een mp3 met lage bitrate, dit valt echt op als ik de track met koptelefoon luister. Verder echt awesome!

Zou dat niet door SoundCloud komen? Ik heb het als mp3 ge-upload, wel 320kbps

En ik ben weer super gecharmeerd van het percussie/drum intro en outtro

Die percussie heb ik te danken aan een functie binnen Ableton Live die er sinds versie 12 in zit.
Daarmee kan je soortgelijke samples zoeken. had een percussie eerder gebruikt en dan krijg je zo een aantal soortgelijke varianten waar je uit kan kiezen.

@Montfrooij ik maak eerst de instrumental maar nog niet helemaal af en als het iets leuks wordt ga ik opzoek naar passende vocalen.
Je kan op websites als loopcloud en splice vocals op key zoeken dus dan vind je vrij gemakkeijk iets wat past.
Daarna is het alleen nog een beetje een kwestie van passen en meten

@bsimson dank voor het compliment.

Ik doe al een tijdje alles 'in the box'.
van begin jaren 90 tot ongeveer 2009 werkte in alleen maar out of the box.
Maar toen merkte ik dat ik te veel 'kind in een speelgoedwinkel' was en er nauwelijks producties uit mijn vingers kwamen.
Ook was ik te veel bezig met kopen en verkopen van vintage gear en ook te veel met reparaties en onderhoud bezig ipv muziek maken.
Langzaam aan heb ik zowat al mijn studio gear verkocht en nu lijkt het juist wel alsof ik veel meer 'out of the box' kan denken :)

Ik heb nog wel een paar instruspeeltjes over gehouden maar die zal ik op den duur ook wel verkopen denk ik want het is eigenlijk alleen nog maar decoratie

Back