Synthese van een Stem

http://en.wikipedia.org/wiki/Speech_synthesis

is al een begin.
Bovendien kan je ook altijd eens bellen naar Steven Hawking. Jeweetwel de bekende 80's drummer. Meneertje de topic starter zijn argumenten lijken ook behoorlijk waardeloos, tussen 13u en 17u toch 9 maal kunnen posten lijkt me geen gebrek aan tijd om minstens even te googelen. Maar ja, misschien zijn er zaken die je niet vertelt.

Ik geef toe ik ben lui en een beetje hulp kan ik wel gebruiken

Nog even voor de duidelijkheid , dit ga ik dus maken
Alle klanken voor text, om te beginnen heb ik A E O U I OE etc nodig, dan komt de rest ook wel.
Inelkgeval klinkt de vocal filter van de G2 heel mooi
graag zou ik de techniek hierachter weten zodat ik ermee kan freaken voor stemsynthese
3 bandpass filters geeft niet hetzelfde resultaat als een vocal filter tot nog toe bij mij.

Laatst gewijzigd:
Balen, die classic had ik nooit niet moeten verkopen!
Inelkgeval heb ik een patch gemaakt hoe voeg ik een bijlage toe ?

3 bandpass filters geeft niet hetzelfde resultaat als een vocal filter tot nog toe bij mij.

Heb je die 3x3 BPf combinatie al gebruikt van het Sound on Sound artikel in het begin van deze thread?

En probeer zoveel mogelijk over de FS1R te weten te komen (of er een aanschaffen). Als ik me niet vergis zitten er voorgeprogrameerde speech presets in.

http://www.sitepassenger.com/thomas/fs1r/heart.html

... Inelkgeval heb ik een patch gemaakt hoe voeg ik een bijlage toe ?
Als je een nieuw bericht maakt, kijk dan in het blok er onder: overige opties.
Klik op beheer bijlagen.
Er opent een nieuw scherm.
Je ziet hoe groot het file mag zijn in de lijst (pch of pch2)
Klik op bladeren (boven in dat nieuwe scherm)
Klik het file aan (op je harde schijf dus)
klik op uploaden en het staat onder je bericht.

Wout
(die heus wel veeleisendheid heeft meegemaakt, in het onderwijs, maar dat is voor de rest van de forumleden. Portable is een zacht eitje, hoor :D)

ok hier dan
Check laaste 2 morphs, ps, werkt ook in demo
Jammer dat de bovenste constant tussen 87 en 88 gemorpht had moeten worden.
Als jullie niets te doen hebben , maak dan ook even de andere klanken! :)

Attachments

• VocalFilterPatch_A_Tone.pch2
    1,8 KB · Bekeken: 81
Net even de file geupdate , de mix stond niet in het midden...

Attachments

• VocalFilterPatch_A_Tone.pch2
    1,8 KB · Bekeken: 103
in deze patch formant manieren. er zijn er nog meer. wil je plaatjes of pch's bijvoegen kan dat door op reageren te klikken en niet op snel reageren. daarna op beheer bijlagen.

Attachments

• G2Formant way's.pch2
    2,3 KB · Bekeken: 98
  • roland_kuit_formantways.jpg
    roland_kuit_formantways.jpg
    168,7 KB · Bekeken: 91
Hahaha hey ik heb je er al 1 gratis gegeven, nu jij nog 1 en de rest ook 1 dan zitten we met zn allen goed!

Ieder zn ding : de 1 kan goed googlen, een ander goed patchen.
Vanafond nog even de E maken zelf, dan kan ik alvast het alfabet proberen te maken tot de 'i'.

Ik geef toe ik ben lui en een beetje hulp kan ik wel gebruiken

Nog even voor de duidelijkheid , dit ga ik dus maken
Alle klanken voor text, om te beginnen heb ik A E O U I OE etc nodig, dan komt de rest ook wel.
Inelkgeval klinkt de vocal filter van de G2 heel mooi
graag zou ik de techniek hierachter weten zodat ik ermee kan freaken voor stemsynthese
Ehh het vocal filter van de G2 is bij mijn weten exact hetzelfde als 3 Bandpass filters.

Wout? Roland?

@Portable, je zou zelf een mike kunnen pakken (veel knoflook eten) en een fikse "HHHHaa" kunnen opnemen. Die kan je dan analyzeren in een spectral / of Frequency analyzer. Met die gegevens zou je het kunnen maken.

Heb je trouwens al eens een re-synthesizer softwareplugin geprobeerd ?? bijv. http://www.camelaudio.com/alchemymanual/

Hoef je niet al die moeite te doen met subtractive synthesizer-technieken, sample inladen > resynthesis > en voila.. echt wat voor jou denk ik :P

de vocal fiter bestaat uit 3 BPF's. re-synthesis, granulair en sampling is ook te doen met de G2. alleen kunnen deze samples niet opgelagen worden. dus voor live en recording gebruik. maar waarom ga je niet gewoon de vocoder gebruiken portable?

Back