Simpele virtual analoge module

Fast Ed

Stamgast
Ik ben op zoek naar een simpele virtual analoge module zonder al te veel poespas. Doel: leren sound editen vanaf de bron en lekkere ouderwetse, analoge sounds maken.

Graag jullie adviezen!!!

Eh, de gebruikelijke:
- Roland SH-32
- Novation Nova (gaat tegenwoordig erg goedkoop)
- Nord Rack 2 (wellicht de goedkoopste nord)
- Virus B of originele

Korg MS2000r

Inderdaad. En een JP8080. Ik zag net een ad voor een A-station, maar die knopjes opeen lijken me wel onhandig. Wel goedkoop ...

+1 voor Nord Rack, lekker rauw en heel direct editen.

Voor mij zijn de nords de beste virtueel analoge synths. Misschien niet echt analoog klinkend, maar wel rauw met karakter. Dit geheel itt de Virus/Nova/Roland meuk.. veel te glibberig die sounds.. Als je van trance houdt zijn dit wel synths hiervoor, maar de sound is voor mij geen topper. Misschien ook omdat de Nord Leads zonder FX zijn, de presets op de virus verdrinken in de FX.

Aan de andere kant, waar kijk je naar? Wat zijn je behoeftes? Naar gelang je stijl en eisen is een echte analoog niet eens zo'n slechte optie. Juno oid is wel erg fijn :)

Inderdaad het gaat wat om je smaak en budget. Misschien is de Nord lead wel beter, maar Nova's gaan wel erg goedkoop momenteel.

En ik dacht dat we de prijs van Juno's niet meer gingen opdrijven ? Het is toch wel er heel beperkte synth om veel op te leren. De leercurve is natuurlijk niet erg steil erop maar je kan niks leren over sync, detune, S&H, cross/ringmodulation, hoe je klank kan veranderen met twee verschillende envelopes etc. Ouderwetse (of althans toch 80s) sounds maakt ie natuurlijk wel goed ...

Ik speel in pop- rock coverband met hier en daar wat oude hits. Daar wil ik hem dus voornamelijk inzetten voor de padsounds, de synthbass en af en toe wat leadzooi. Thuis maak ik meer progressive rock. En ja...dan moet ie toch wel de meest weirdde sounds kunnen produceren maar met name lead!

Oké, thnx voor de adviezen...ik ga me eens verdiepen in de volgende modules:
Nord rack;
Roland JV8080;
Novation A-station.

Vergeet die MS2000r nou niet! :D

Vergeet die MS2000r nou niet! :D

Inderdaad, en tenzij je erg krap bij kas zit zou ik de a-station vergeten. Lijkt me toch niet zo leuk met die knopjes zo dicht bijeen. Kan je even goed een Nova nemen - die is ook erg goedkoop tegenwoordig en is wat ruimer voor je vingers. Joris

A Station is qua tweaken en qua geluid helemaal te gek. Tot je op de drukknopjes moet gaan drukken, dan heb je ineens het manual nodig...

Back