Kwaliteitsbehoud van't forum

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
het schijnt zelfs heel normaal te zijn om van te voren te zeggen dat je er allemaal maar geen zin in hebt en iemand het maar ff in hapklare brokken voor je neertyped.

wow!!!! :? echt? das wel heel triest.....::duivels:

Ik wil een stem namaken, en heb geen zin om een dag aan google te spenderen.

Tja ik verzin het dus niet.

Al moet ik me als moderator eigenlijk afzijdig houden van dit soort meningen heb ik er wel gewoon één. 8)

De definitie van het woord forum is denk ik wel duidelijk dus daar zal ik niet op ingaan. De definitie omschrijft echter wel degelijk de doelstelling van dit forum en vanuit die optiek is het eigenlijk interessanter om de mensen die een schijnbaar eeuwige voorraad klaagzang hebben te weren dan een een kennis test te houden alvorens iemand wordt toegelaten op het forum.

Waar gaat dit nu eenmaal over? Je hebt bij alles in het leven verschillende gradaties van kennis en kunde lopende van beginners naar medioren tot gevorderden/experts. Is het nu echt nodig om elitair te gaan lopen doen als je in de laatste categorie valt?

Als je je irriteert aan leden die volgens jou domme vragen stellen is er één heel simpele oplossing; Negeren en de leden die wel bereid zijn een enthousiast/beginnend lid te helpen concrete antwoorden laten geven zodat die persoon verder kan.

Feit is gewoon dat dit een open forum is en er is geen intentie om dat te veranderen.

Oke het is een open Forum maar er worden toch ook mensen gebanned dus ingrijpen is wel mogelijk.

het schijnt zelfs heel normaal te zijn om van te voren te zeggen dat je er allemaal maar geen zin in hebt en iemand het maar ff in hapklare brokken voor je neertyped.

wow!!!! :? echt? das wel heel triest.....::duivels:

Dat komt inderdaad voor, maar wat denk je dat meer effect heeft. Dat hele topic voltypen met allerlei gezeur over hoe lui de topicstarter wel niet is of gewoon nul reacties?
En het scheelt ook nog eens een hoop moeite.....win-win!
En zoals Quifster pagina's geleden al aangaf. Zonder reacties is een topic binnen de kortste tijd van de voorpagina af en is de kans op verdere reacties erg klein geworden.

Anderzijds worden zulke topics met open armen ontvangen omdat er natuurlijk ook gewoon veel mensen zijn die hun mening met alle plezier uitgebreid ventileren.

Laatst gewijzigd:
Al moet ik me als moderator eigenlijk afzijdig houden van dit soort meningen heb ik er wel gewoon één. 8).

Het is je vergeven.
Sterker nog: het siert een beetje.
Liever een betrokken moderator dan een onverschillige lopende-band moderator.

"Fabrications complicate the world in a web
Too much useless information plays with your head
Very clever people know we all need a chance
To stop our clever busyness and let go and dance"

Kijk maar even...

Oke het is een open Forum maar er worden toch ook mensen gebanned dus ingrijpen is wel mogelijk.

Op basis van wat?

Een ban is een sanctie die niet zomaar uit de lucht komt vallen. In dergelijke situaties gaat het om serieuze zaken waarbij een lid meerdere malen is gewaarschuwd maar niet bereid is zijn/haar gedrag aan te passen. Een lid dat een ban ontvangt kiest hier in feite zelf voor, of het moet over een dergelijke serieuze situatie gaan dat er direct wordt overgegaan tot een ban. Dit is echter ZEER zeldzaam.

Sancties zijn in geen geval in het leven geroepen om leden met minder kennis of ervaring aan te pakken.

Tja die informatie stromen staan alweer een jaartje of 10 vast. Google is je beste vriend met een reden, iemand die in deze tijd niet de moeite wil nemen om zelfs maar zelf 1 ding te googlen mag van mij gelijk weer opdonderen, het schijnt zelfs heel normaal te zijn om van te voren te zeggen dat je er allemaal maar geen zin in hebt en iemand het maar ff in hapklare brokken voor je neertyped. Dat is toch de omgekeerde wereld? Vooral als je kijkt naar wat voor manieren er de laatste 10 jaar zijn ontstaan om zelfstandig antwoord te kunnen vinden op de meeste vragen.

dat is wel zo, maar dan moet je wel weten waar je op zoekt, jouw voorbeeld van net met betrekking tot die 'ik wil een stem namaken' vind ik een perfect voorbeeld. Ik ken die thread overigens niet, maar zo'n vraag is toch bij uitstek een vraag geschikt voor een synthforum.

Dat die persoon erbij zegt dat die geen zin heeft in een dag googlen, is niet handig, maar kan ook opgevat worden als 'ik verwacht na een dag googlen geen zicht te hebben op hoe ik het moet aanpakken'. Dat is gewoon onhandig gecommuniceerd, wat iedereen hier wel gewend zou moeten zijn, want heel veel mensen praten hier nogal onhandig :D

Om terug te komen op die 'Ik wil een stem namaken' vraag, hoe wil je dat nou googlen als je geen idee hebt waarop je dat moet gaan zoeken? Als zogenaamd expert hier, heb je de keus die vraag te negeren, of je helpt hem door te zeggen dat je dat met vowels en formanten kan doen. Dan heeft die al een paar aanknopingspunten om te gaan googlen als niemand hier hem verder wilt helpen.

Hoe moeilijk is dit nou? Ik verbaas me er dan echt over dat dat als voorbeeld van een noob vraag gegeven wordt. Waarschijnlijk komt dat omdat jij je ergert aan het feit dat hij zegt dat die geen dag wilt googlen. Maar vergeet niet, alles wat hier geschreven wordt is de interpretatie van de lezer die bepaald hoe het overkomt. Je hieraan ergeren snap ik gewoon niet, ik zou het zelf gewoon negeren als ik denk van 'ik heb geen zin om dit te beantwoorden'.

Flikker nu maar een slot op deze thread, er wordt al met modder gesmeten, voor je het weet volgen de schepjes en zeefjes en zitten ze met emmers op hun kop in loopgraven uitgegraven met kleine plastic schepjes ;)

-C-

Op basis van wat?

Een ban is een sanctie die niet zomaar uit de lucht komt vallen. In dergelijke situaties gaat het om serieuze zaken waarbij een lid meerdere malen is gewaarschuwd maar niet bereid is zijn/haar gedrag aan te passen. Een lid dat een ban ontvangt kiest hier in feite zelf voor, of het moet over een dergelijke serieuze situatie gaan dat er direct wordt overgegaan tot een ban. Dit is echter ZEER zeldzaam.

Sancties zijn in geen geval in het leven geroepen om leden met minder kennis of ervaring
aan te pakken.

Wie zegt nu dat nieuwe leden gebanned moeten worden , het gaat erom om ze
erop te wijze dat sommige vragen al eerder zijn gesteld.
Bijvoorbeeld bij tweakers zie je dit als je een nieuwe topic gaat aanmaken.

Wie zegt nu dat nieuwe leden gebanned moeten worden , het gaat erom om ze
erop te wijze dat sommige vragen al eerder zijn gesteld.
Bijvoorbeeld bij tweakers zie je dit als je een nieuwe topic gaat aanmaken.

Zullen we dan maar een scriptje maken dat op elk nieuw topic automatisch "Gebruik de zoekfunctie" reageert en daarna een slotje op het topic zet? :kroon:

jaTS

ik ben zelf maar een beette een prutser ( ha ja ik ben ook een van die gene die met stomme vragen komt ).... maar ja ik heb ook in mn kennissenkring een milionair : die is eigenaar van een software developers maatschappij.....

ja die verveelt zich geen dag .... die kan al zijn vergaarde kennis in geld omzetten..... met het verdiende geld verveeld hij zich nooit en houd dus echt geen tijd over om te klagen.......

dus ja in plaats van je teveel te ergeren aan de stommiteiten die je hier op dit forum leest zou je je leven op een ander plan moeten gooien mischien? ja en als dat niet lukt dan zou het kunnen zijn dat je het juiste bedrijf om je heen mist?

maar ik zit veel op internet en ja stomme vragen die vind je overal waar je ook maar komt : en met net zoveel scheldpartijen er op de koop toe.....

zelf heb ik geen geslaagde cariere tot nu toe...... elke gek zijn gebrek : maar ik heb op internet hele dagen besteed aan het antwoorden van simpele vragen : waar ik wel het antwoord op weet : bijv hoe een platenmaatschappij reclame voor je maakt : dat is voor mij een simplele vraag

jaTS

ik heb ook in mn kennissenkring een milionair : die is eigenaar van een software developers maatschappij.....

Wat doe jij hier dan? (Niet lullig bedoeld hoor, maar als ik jou was met al die Amerikaanse beroemdheden omheen, had ik geen tijd meer om 24-7 hier te blijven slapen... Kijk maar even wat je wilt, focaliseer je op je dingen en wees vriendelijk a.u.b.)

Zullen we dan maar een scriptje maken dat op elk nieuw topic automatisch "Gebruik de zoekfunctie" reageert en daarna een slotje op het topic zet? :kroon:

Goed idee , en nu je toch bezig bent , mensen die iets te koop aanbieden en niet de
prijs vermelden of met bieden beginnen meteen de bijl erin :duivels:

Wat doe jij hier dan? (Niet lullig bedoeld hoor, maar als ik jou was met al die Amerikaanse beroemdheden omheen, had ik geen tijd meer om 24-7 hier te blijven slapen... Kijk maar even wat je wilt, focaliseer je op je dingen en wees vriendelijk a.u.b.)

ja ha ja : elke gek zijn gebrek hey? een jaar geleden kon ik naar ierland toe om met de gasten van Van Morrisson wat te jammen ( en veel bier te drinken ).... maar ja dan heb je edwin posse : die kan niet tegen vliegen ( voor 6o euro heb je een last minut ticket naar ierland belfast ) ( in een heel gammel goedkoop vliegtuigje dus van rainair )

dus ja de uitnodiging stond open dus .... alleen ja die gasten van van morrisson zijn ook niet allemaal rijk ( hebben al een familie te onderhouden enzo ) dus ja de enige optie die ik had was een boot tocht..... maar das gelijk veel duurder....( in inclusief hotel dus enzo en trein ) en dat gaat helemaal boven mijn budget dus...helaas pindakaas....

dus ja heel het plan zit in de ijskast helaas.....dus ja ik verveel me weer thuis en ga wat topics afstruinen......

nu ken ik nog een beroemde uit amerika : maar ja die ken ik pas 6 maanden : is wel gezellig..... ik chat soms met haar.... maar ha ja zelfde verhaal : die kent al 90 000 hongerige hippies en ja al haar geld is al op dus voordat ze ook maar een check binnen krijgt.......

dus ja weer helemaal terug bij af........ha ha ha

leuk dat mensen hier dan wel hun aandacht in willen steken, terwijl dit zo'n onderwerp is dat elke 3 maanden wel in de een of andere vorm terugkomt en waarbij de discussie ook steeds hetzelfde kantje uitgaat (mho )
en ondertussen niemand die eens serieus aandacht schankt aan het feit dat ik toch maar mooi een monsterscore scoorde op de alternatieve marioforumtest. en maar sijcen over noobs. ( wat is de wereld toch weer eens onregtvaardig , oeioei erger me weer lekker, ha..)
iets konsschtuktyver: bovenaan alle forumtopics een topic: algemene inleiding in de synthese techniek ( een soort nederlandse workshopversie van de soundonsoundreeks ) met wat basisinfolinks etc.
hoef je alleen bij de nobies te verwijzen naar de "introductiecursus"

Laten we even terug gaan naar het begin:

Momenteel zijn er op het forum een stel figuren die echt niet weten waar de klepel hangt en analoog geeneens van digitaal kunnen onderscheiden en van bv synthese geen brood hebben gegeten. Ik ga ook zeker geen namen noemen maar ik denk dat de meeste van ons wel weten wie ik bedoel. Deze mensen stellen zulke domme vragen en stellen zulke domme dingen voor dat ik denk dat het opzet is en zodoende forum vervuiling.

DenDer ergerde zich aan het niveau van bepaalde (nieuwe) leden. Zijn onderbouwing:

Ik snap dat dit een openbaar forum is en dat iedereen inprincipe vrij is om te vragen wat ie wil. Maar....enige basis kennis van synthesizers en bv de verschillende modellen die er te verkrijgen zou je toch wel moeten weten. Hierover is behoorlijk wat te vinden op het www.

Ik vind dat met deze figuren de kwaliteit van dit forum verloren gaat en door het open van domme threads de eigenlijke diepgaandere threads naar de achtergrond worden verdreven. Dit lijkt me toch niet de bedoeling.

Dus misschien is het een idee om toch een soort kennis toetsing te doen voordat iemand hier op het forum wordt toegelaten?

Om dan ook hiermee weer even terug te gaan naar de kern van het verhaal om niet te ver af te dwalen: moet je een zeker kennis niveau hebben om hier te mogen posten?

Persoonlijk zeg ik nee. Internetfora zijn er om vragen te stellen en beantwoord te krijgen. Deze vragen kunnen zowel gesteld worden door "pro's" als door "noobs" en ik denk dat het ongewenst is wanneer een bepaalde groep wordt uitgesloten. Ik ben zelf ook geen schijnend licht in de duisternis wanneer het om de techniek achter muziek produceren gaat, maar ik ben altijd erg dankbaar wanneer iemand die er wel veel verstand van heeft een vraag van mij beantwoord.

Er is alleen ook een andere kant: dit forum werkt met een zogenaamd lpft (last post, first thread) systeem (net zelf bedacht :engel:), waardoor threads met recente posts bovenaan worden geplaatst in de thread lijst. Daardoor blijven bepaalde threads die het niveau 'open chat' hebben vaak bovenaan staan door het laagdrempelige niveau (onderwerp) als de bijbehorende reacties. Wanneer het zo is dat deze de 'serieuze' (lees: serieus bedoelde) vragen verdringen, dan moet er mijns inziens wel kritisch gekeken worden naar de manier waarop dergelijke threads in bepaalde boards worden getolereerd. Hetzelfde geldt voor hoe men reageert op een misschien wat knullig geformuleerde vraag. Niet iedereen is in staat om straight to the point een vraag te stellen, waarop bepaalde gebruikers het nodig vinden om 'dom' te reageren waardoor er een zoals zojuist vermelde 'open chat' thread ontstaat.

Gelukkig heeft dit forum een bekwaam mod team, waardoor iedereen zich denk ik niet zo druk moet maken over of het niveau wel of niet behouden blijft met de huidige manier van werken. Internetfora komen en gaan, maar Synthforum blijft nog zeker enkele decennia bestaan :D

Amen.

ja ha ja : elke gek zijn gebrek hey? een jaar geleden kon ik naar ierland toe om met de gasten van Van Morrisson wat te jammen ( en veel bier te drinken ).... maar ja dan heb je edwin posse : die kan niet tegen vliegen ( voor 6o euro heb je een last minut ticket naar ierland belfast ) ( in een heel gammel goedkoop vliegtuigje dus van rainair )

dus ja de uitnodiging stond open dus .... alleen ja die gasten van van morrisson zijn ook niet allemaal rijk ( hebben al een familie te onderhouden enzo ) dus ja de enige optie die ik had was een boot tocht..... maar das gelijk veel duurder....( in inclusief hotel dus enzo en trein ) en dat gaat helemaal boven mijn budget dus...helaas pindakaas....

dus ja heel het plan zit in de ijskast helaas.....dus ja ik verveel me weer thuis en ga wat topics afstruinen......

nu ken ik nog een beroemde uit amerika : maar ja die ken ik pas 6 maanden : is wel gezellig..... ik chat soms met haar.... maar ha ja zelfde verhaal : die kent al 90 000 hongerige hippies en ja al haar geld is al op dus voordat ze ook maar een check binnen krijgt.......

dus ja weer helemaal terug bij af........ha ha ha

Ah, zo... Tenminste heb je gevoel voor humor, dat ik niet per se heb... Maar chatten met beroemheden uit Amerika is net hetzelfde als chatten met SF leden toch?

On-topic: ik dacht dat hier een interessante discussie ontstond maar blijkbaar is net zo interessant als de vrouwen roddel-tijdschriften... :D (mijn God, dat ik ook zo bespreek...)

Ah, zo... Tenminste heb je gevoel voor humor, dat ik niet per se heb... Maar chatten met beroemheden uit Amerika is net hetzelfde als chatten met SF leden toch?

ja ik chat wel eens met sky fereira : das wel cool die gaat de studio in met britney spears binnenkort...... maar ha ja die is zo gek als een deur : loopt elke dag met gescheurde panties over straat......is een soort punkmeisje ha ha.....

maar ja dat heb ik altijd al gehad : ik praat net zo makkelijk met een milionair maar ook met een zwervende gitarist die zonder dak zit......

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back