Al moet ik me als moderator eigenlijk afzijdig houden van dit soort meningen heb ik er wel gewoon één.
De definitie van het woord forum is denk ik wel duidelijk dus daar zal ik niet op ingaan. De definitie omschrijft echter wel degelijk de doelstelling van dit forum en vanuit die optiek is het eigenlijk interessanter om de mensen die een schijnbaar eeuwige voorraad klaagzang hebben te weren dan een een kennis test te houden alvorens iemand wordt toegelaten op het forum.
Waar gaat dit nu eenmaal over? Je hebt bij alles in het leven verschillende gradaties van kennis en kunde lopende van beginners naar medioren tot gevorderden/experts. Is het nu echt nodig om elitair te gaan lopen doen als je in de laatste categorie valt?
Als je je irriteert aan leden die volgens jou domme vragen stellen is er één heel simpele oplossing; Negeren en de leden die wel bereid zijn een enthousiast/beginnend lid te helpen concrete antwoorden laten geven zodat die persoon verder kan.
Feit is gewoon dat dit een open forum is en er is geen intentie om dat te veranderen.