Hover
-
Origineel geplaatst door TraiZor
Hoe zit het met de PLG-150AN? Ook bitimbraal?
Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is...
De PLG150-AN kan slechts 1 timbre aan met een maximum polyfonie van 5 stemmen. En 5 stemmen vind ik zelf toch net te weinig, vandaar dat ik nog een 2de PLG150-AN ga installeren.
Hier heeft het EXB-MOSS een streepje voor want daar kan je het aantal stemmen (6) verdelen over meerdere programs in een combi, natuurlijk kan je het totaal toegewezen stemmen niet meer dan 6 bedragen.
Bij sommige Yamaha synthesizers kan je meerdere PLG-kaarten installeren. Bv 2 PLG150-AN kaarten. En dan kan je kiezen:
- Of je stelt beide kaarten in als 'afzonderlijke' synths en dus kan je op elke kaart een klank aanspreken.
- Of je kopppelt ze aan elkaar zodat je 10 stemmen kan aanspreken.
Het nadeel van de PLG-kaarten is toch wel dat je on-board nagenoeg niets kan tweaken, je moet dus een editor op je computer gebruiken om geluiden te maken. Zo twijfel ik nog steeds: AN1x houden of niet.
Ik heb nog maar net een PLG10-AN geinstalleerd en ik ga me eerst eens verdiepen in de mogelijkheden om parameters toe te wijzen aan de controllers op de Motif ES. Als dat meevalt dan gaat m'n AN1x toch de deur uit want qua klank is een AN1x gelijk aan een PLG150-AN.
die very underrated bak die jullie nooit een synth zouden noemen maar waarmee je zelfs vector achtige synthese mee kan uitvoeren