Productie Studio 2.0

slot

Ingeburgerd
Onlangs geüpdatet naar een controler/productiestudio. Gearlist.. niet belangrijk ;) Waar ik benieuwd naar ben is wat jullie vinden van deze inrichting en of er vraag is naar het systeem met de zwenkarmen.

smallstudioutrecht1.jpg

smallstudioutrecht.jpg

smallstudioutrecht2.jpg

Laatst gewijzigd:
Dude...maak je foto's eens wat kleiner....

Ik weet niet precies wat je nu wil weten, maar de indeling lijkt mij niet handig.
Ik vraag me af hoe je nog kan typen met het toetsenbord helemaal op de bovenste plank bij de monitors.
Die draaiarmen lijken me een beetje te kort om handig te zijn. Je kan ze nu niet echt wegdraaien. Je had net zo plankjes kunnen maken voor die paar spullen. Plaats genoeg op je bureau.

Wat ik wil weten is of er mensen zijn die zo zouden kunnen werken. Normaal gesproken stond alles op de desk met een hoek erbij.

Wat ik wilde bereiken is de controller op de plek krijgen waar je op dat moment mee werkt en je dus op de juiste plek voor je beeldschermen en tussen je speakers zit.
De armen kunnen allemaal in het midden worden gezet of helemaal naar de buitenkant. Ook kan je kiezen om staand of zittend te werken.

Het toetsenbord komt uiteraard nog onder de desk. Ik wil weten of er mensen zijn die zo zouden willen/kunnen werken in plaats van alles op de desk.

Wat ik wil weten is of er mensen zijn die zo zouden kunnen werken. .....

Ik niet iig. Als ik de koptelefoon wil pakken (foto 1 & 2) of iets wil intypen (foto 3) moet ik helemaal opzij scrollen eer ik 't in beeld krijg,,..

:erm:

EDIT:

na 't verkleinen van de foto's door TS is mijn post een beetje onzinnig(er) geworden..
:D

ONTOPIC:

Het idee van zwenkarmen is op zich wel handig (ben je leverancier ervan, gezien je vraag of er vraag naar is??), MAAR dan wel voor de wat lichtere bakjes
=> denk aan AN/DX200, kleinere TR-serie, TB, etc.
Voor grotere/zwaardere bakken lijkt 't me niet alles (RS7000, 808, etc.), zeker niet als je er nog flink op gaat zitten freaken.. :erm:

Laatst gewijzigd:
Leuk bedacht met de zwenk-armen. Zelf heb ik ook aan een soortgelijke oplossing gedacht maar zoals je hem hier uitvoert kan ik persoonlijk niet werken.

Probeer keuzes te maken voor je spullen die je echt als core controllers gebruikt, plaats ze dan zodanig dat je daarvoor genoeg werkruimte hebt.... en de rest in een andere setup of zodanig in een kast/rack dat je er wel bij kan maar dat ze je niet in de weg staan ;)

Verder valt me op dat je desk niet al te veel diepte heeft, niet echt handig in een RSI gevoellige hobby.

@Zoidsity

Ik ben niet de leverancier maar zocht zelf een oplossing zoals dit om meer ontspannen te kunnen werken. Het bestaat niet. Nu ik een prototype heb gebouwd vraag ik me wel af of er vraag naar is en wat eventuele verbeteringen zijn. Ik heb voor mijn controlers de houders op maat gemaakt maar denk aan een aantal maten waar verschillende controlers op passen. De armen zijn stevig genoeg om met de Korg Padkontrol staand te drummen. Het kan wat hebben...

@pernophus

Ik heb nu 4 armen voor de controlers die ik heb. Ik gebruik vaak combinaties of één controler. Bijvoorbeeld de CC121 stand alone of in combinatie met liquid of novation. Wat ik op dat moment ( voor mixen, tweaken, eq etc nodig heb draai ik recht voor me zodat ik midden in het geluid zit en recht voor mn schermen. Groot voordeel (daarom heb ik deze ombouw ook gedaan) is dat het werken meer ontspannen is. Geen belasting op je nek of armen omdat je de controler naar je toe haalt. RSI voorkomen dus. Je kunt natuurlijk minder armen of controlers plaatsen.

De diepte van de desk is 80cm. Voor productie en componeren meer dan voldoende. Ik hoef aan deze desk geen andere dingen te doen.

In het algemeen:
Ik ben uitgegaan van de gedachte dat je één of meer controlers hebt voor de vst-i's en je daarmee zo effectief en ontspannen mogelijk wilt werken.

klinkt al een stukje werkbaarder inderdaad... ik heb zelf nagedacht voor een soortgelijke oplossing voor mijn laptop dus wie weet dat die er komt :)

Kan gewicht genoeg aan, niet duur, en zwenkt 360° in zowat alle (weg)plooistanden.
Heb er vroeger zoéén gehad om men keyboard naar me toe te trekken als ik het nodig had.
(de bevestiging aan het plateau moet je wel zelf knutselen, maar dat is peanuts)
attachment.php

Attachments

• aaaaaa.JPG
    aaaaaa.JPG
    5,4 KB · Bekeken: 69
Ik heb ook naar telefoonarmen gekeken maar dat is niet solide en flexibel genoeg in te stellen. Ik heb zwenkarmen gebruikt met een instelbare gasveer. Op die manier kan je (lichte)controlers of zware hardware synts gebruiken. De armen die ik heb gebruikt kunnen van 2kg - 9kg tillen en dan nog op elke gewenste manier worden gezet. Extra bij deze armen is dat het plateau waar de controler opstaat 180 graden te draaien is, de armen 180 graden horizontaal draaien en tot 60cm hoog kunnen. Je kunt ook prima spelen/drummen en staand werken als zitten niet hoeft.

Stel ik zou hiervan een product maken. Bijvoorbeeld: modulair of als pakket voor 1of 2 armen met een aantal standaard afmetingen voor de bevestigingsplaten en lange usb A/B kabels. Plus de mogelijkheid voor een toetsenbord/muis houder. Noem het voor het gemak een ergonomisch homestudio pakket. Kwalitatief goed en gericht op de muziek/productie studio.

Wat zouden jullie er voor over hebben als het te koop was?

Op zich geen slecht idee,.... ware het niet dat het merendeel van de studio-freaken selfmade mensen zijn , die graag hun eigen moeilijke situaties uitklaren (zelfs indien achteraf blijkt dat het meer gekost heeft, dan dat ze een winkelmodel hadden kunnen kopen).

... maar je weet maar nooit.

Back