Eerste ervaring met produceren (Trance)

DJ Jarno

Ingeburgerd
Mijn eerste ervaring met produceren van muziek op de PC. Ik heb dit opgenomen met Cubase studio 4. In deze versie van cubase zitten weinig arpeggio's, iemand tip voor een goede VST? Overige tips zijn altijd welkom.

Bekijk bijlage 3.zip

nog niet zo verkeerd, alleen zou ik die tuut tuut tuut tuut tuut tuut tuut tuut tuut tuut tuut eruit halen, die is irritant, of ik zou hem samen met de rest omhoog of omlaag laten gaan.

Ik heb dit opgenomen met Cubase studio 4. In deze versie van cubase zitten weinig arpeggio's
Zit bij Studio 4 Arpache SX? Zoja, dan kijk eens wat je daar mee kunt als je daar MIDI-fragmentjes in dropt.

iemand tip voor een goede VST?

Overige tips zijn altijd welkom.
Ik vind de kick een beetje nietbestaand, eigenlijk. Percussie lijkt te verzuipen onder de rest.

Hoi,

Niet verkeerd hoor. Je moet wel echt aan je mix werken. De verhouding tussen de sound klopt niet. Verder zou ik zoals al eerder genoemd een andere kick gebruiken. Een leuke VST die je eens zou moeten proberen voor deze sound Sylenth 1.

Good luck.

nog niet zo verkeerd, alleen zou ik die tuut tuut tuut tuut tuut tuut tuut tuut tuut tuut tuut eruit halen, die is irritant, of ik zou hem samen met de rest omhoog of omlaag laten gaan.

Ja klopt, die tuut is irritant. Als je een nummer gaat produceren, schrijf je hem dan eerst uit en ga je vervolgens te werk?

Hoi,

Niet verkeerd hoor. Je moet wel echt aan je mix werken. De verhouding tussen de sound klopt niet. Verder zou ik zoals al eerder genoemd een andere kick gebruiken. Een leuke VST die je eens zou moeten proberen voor deze sound Sylenth 1.

Good luck.

Thanks. Kopen julle al deze VST's of zijn ze goede te downloaden?

Thanks. Kopen julle al deze VST's of zijn ze goede te downloaden?

De meeste zijn heel goed te downloaden

.............. en dan bedoel ik natuurlijk gewoon via de officiele site.

Dus wij kopen de VST's idd EN downloaden ze!

Paul

Of freeware zoeken.........

mensen die net beginne gaje toch niet aanraden software te koen ???
ik heb alles geproberd en daar leer je van ..soft is niet slecht t open oren en ogen wilje hard ..koop dan hard maar geen soft ...wordt m gewoon nooit:D:halleluja

Ja klopt, die tuut is irritant. Als je een nummer gaat produceren, schrijf je hem dan eerst uit en ga je vervolgens te werk?

Ik ben meer van het geluiden maken en wat aan de knopjes draaien. als het goed klinkt wat opnemen. Het zijn dan wel maar stukken van 1,2 minuten die vrij eentonig zijn. Maar daar kan je eigenlijk best wel wat van maken.

ik heb alles geproberd en daar leer je van ..soft is niet slecht t open oren en ogen wilje hard ..koop dan hard maar geen soft ...wordt m gewoon nooit:D:halleluja

Ik stem ook op hardware, ik vind het prettiger werken. Het heeft zijn nadelen(duurder, soms niet makkelijk op te slaan), maar ook zeker zijn voordelen(werkt prettiger, heeft toch een betere sound, makkelijker om te gebruiken.)

Aan te raden zijn zowiezo wat goede speakers(monitors) en iets waarmee je patroontjes in kan spelen(masterkeyboard). Verder is een geluidskaart ook geen overbodige luxe. aan te raden is een 2in,2uit met midi. Als je toch met hardware wil gaan werken zijn 8 of meer ingangen beter, natuurlijk wel duurder.

Welke spullen je kiest moet je zelf uit zoeken. Gewoon eens op youtube kijken of een winkel bezoeken. Je eigen oren volgen en niet die van de winkelmedewerkers. Ook handig is om een apparaat dat misschien je aandacht trekt op te zoeken hier op het forum. Zie je meteen wat andere ervan vinden en als het wel slim is om het aan te schaffen. Is het de prijs dan ook wel echt waard?

Als je z'n nummer in elkaar kan knutselen zou ik zeker eens wat opzoeken over mastering enzo. (daar is ook genoeg over te vinden, op forum, bibliotheek boeken, ...).
Het belangrijkste is:
"Wat vind ik er zelf van"? de dingen die je niet mooi vind moet je dan aanpassen.
"Hoe kan ik het beter laten klinken"? de volume's bijwerken zodat alles goed hoorbaar is en eventueel effecten toevoegen.
"is dit hoe ik het wil?" als je een tijdje aan het veranderen bent, kan het wel een vervelend zijn. Is het eigenlijk wel een leuk deuntje of als ik de beat aanpas(omdat hij eentonig klinkt.
Zo moet je eens effectief naar je eigen dingen luisteren, maar ook naar dat van andere(zoals op TV). Als je het goed vind klinken moet je het eens namaken

succes ermee:P
sjees wat een tekst:P:koffie:

Tuurlijk wel! :) Je weet wat je krijgt in plaats van op goed geluk op sappige Marktplaats-beschrijvingen te lezen, je hebt niet gelijk voor 500 euro meer gear nodig als je er eens wat bij koopt (mixers, effectenbakken, MIDI-interfaces, monitors, etc.) en wat je voor de software moet aanschaffen (audio-interface en controller) gaat toch 5 jaar mee omdat je met hardware in 9 van de 10 gevallen toch nog de computer gebruikt voor of sequencing of harddiskrecording.

ik heb alles geproberd en daar leer je van
Ik ook, maar dat schiet niet zo op als je maandelijks weinig te makken hebt. Qua muziek heb je nu heel veel mazzel als gemiddelde 16-jarige.

Laatst gewijzigd:
Back