MPC3000 / SP 1200

Hmmm voor zoveel geld wat ze verdienen, moet het ook weer niet te makkelijk zijn en ja het is wel makkelijk.
En dr.dre heeft een van de vetste beats, vindt ik dus sluiten we die even uit. maar over het algemeen.
" kom we pakken een neger een lekker wijf en een clipje erbij , huppeke 100 bpm beat en klaar.
kassa. van te voren nog even langs de producer.

En ik doelde eigenlijk op de appatuur, dat die niet zoveel hoeft voor te stellen als je naar de beat luisterd van de hede daagse muziek. (r&b en die neppe kut hiphop van tegenwoordig). its all about the money bij die gasten, en jullie liggen hier nu alllemaal moeilijk te doen/.

Ik denk dat tegenwoordig het niet om de muziek gaat maar om de happening en de uitstraling.
Ze willen de toekomstige fans laten zien wat fans nog niet heeft(dure auto's etc), en waarschijnlijk nooit zal hebben.
Zo schrapen ze van miljoenen fans eurotjes bij mekaar. Door hetgeen dat respect word genoemd, of ze aanbidden de "zogenaamde" sterren. Niet alleen geld is een tool maar ook uitstralling word vaak gebruikt, terwijl ze eigenlijk net zo'n sukkelig zijn als de fans maar de fans nog net iets meer. The fake scene . Dus daarom verafschuw ik de hiphop/ r&b en al die rotzooi (word, sukkels).

Geef mij maar britney.... ha!

Laatst gewijzigd:
Ik vraag me ook af hoelang die shit top-40 hiphope n rnb nog zo door kan gaan... wanneer zijn mensen die video's met dure autos en arrogante wijven (gefilmd in slow motion) zou eens zat?

chuck-d zei het gister al in een interview met brainpower (haha).. vroeger had je de rebels hiphoppers die zich af zetten tegen de elite. Nu horen veel rapper bij die elite met geld...

het rebelse is bij die top40 shit vanaf...

Origineel geplaatst door Roel_en_Sam
Hmmm voor zoveel geld wat ze verdienen, moet het ook weer niet te makkelijk zijn en ja het is wel makkelijk.
En dr.dre heeft een van de vetste beats, vindt ik dus sluiten we die even uit. maar over het algemeen.
" kom we pakken een neger een lekker wijf en een clipje erbij , huppeke 100 bpm beat en klaar.
kassa. van te voren nog even langs de producer.

En ik doelde eigenlijk op de appatuur, dat die niet zoveel hoeft voor te stellen als je naar de beat luisterd van de hede daagse muziek. (r&b en die neppe kut hiphop van tegenwoordig). its all about the money bij die gasten, en jullie liggen hier nu alllemaal moeilijk te doen/.

Ik denk dat tegenwoordig het niet om de muziek gaat maar om de happening en de uitstraling.
Ze willen de toekomstige fans laten zien wat fans nog niet heeft(dure auto's etc), en waarschijnlijk nooit zal hebben.
Zo schrapen ze van miljoenen fans eurotjes bij mekaar. Door hetgeen dat respect word genoemd, of ze aanbidden de "zogenaamde" sterren. Niet alleen geld is een tool maar ook uitstralling word vaak gebruikt, terwijl ze eigenlijk net zo'n sukkelig zijn als de fans maar de fans nog net iets meer. The fake scene . Dus daarom verafschuw ik de hiphop/ r&b en al die rotzooi (word, sukkels).

Geef mij maar britney.... ha!

Roel en sam,

Ik zal je worden terugnemen als ik jou was, of ik laat je ze een keer opvreten,
over wat jij heb gezegd kan ik echt :duivels: van worden, als het moet kom ik naar je toe en r*m ik je bek dicht echt.
ok tis niet de machine maar de gene die er achter zit MAAR met een sp1200 kan je vette tracks maken, en je moet toch wel een redelijke bak hebben om het te maken want ik wil jou wel in 10min een hele hiphop track in elkaar zien flansen,
zoals jij nou denkt over hiphop denk ik een beetje over trance en de rest van de techno catogerieen maar ik breng het niet zoals jij voor woorden dat noem ik gewoon achterbaks:r.
En hiphop is geen rotzooi ben je jaloers ofzo? volgens mij nogal, heb je liever dat ze over straat zwerven en dat jij daar loopt en ze jou nou tegrazen nemen, neerknallen/steken dus om je zielige geld te jatten.
Als je wat over hiphop wil leren koop de hiphop agenda van 2003/2004 bestudeer die en zet dan nog een review misschien denk je er dan anders over.
Ik wil ook hiphop gaan producen, ik wil dat omdat ik toen ik het voor het eerst hoorde meteen verkocht was door die vette beats, als je van hiphop hou en het een beetje gaat producen en dat dat je hobby wordt en dat je daar je brood mee verdien dat is dan toch geweldig?
en dat van een neger en een lekker wijf is ook niet waar, en waarom moet het een neger zijn van mij part kan het een moslim zijn die van hiphop houd.
Hiphop verenigt gewoon een grote groep mensen, bijv als je een beetje met draaitafels zit te proberen en dat je dan een mega coole gast tegenkomt en dan hoor je dat hij ook met draaitafels zit te klooien, ik denk dan dat je eerder homies word als je ook met tafels zit te klooien of hiphop wil producen want dan kan je elkaar helpen, en ik maak er ook op uit dat je het een beetje als geld stelen beschouwd van mensen, dat is ook niet zo want ze dwingen je er niet toe, hier in ons kleine nederlandje houden ze meer van trance/techno en van die zeik muziek, van dat zielige gedoe.
Hiphop is ook opscheppen over je skills het hoort er gewoon bij en als je dat niet bevalt d*nder dan op uit de hiphop "wereld" en ga dan richting de trance/techno "wereld" en laat daar je beats horen of wat je daar over te klagen heb.:( :( :( :r :r
Als je een hiphop homie ben dan ben je anders dan anderen hiphop zit in je en dat kan je er zels niet inslaan, je word met hiphop in je geboren, hiphop was de eerste muziek die ik hoorde en ik was echt verkocht,
Ik draag het liefst alleen baggy broeken en dat is weer anders dan skatebroeken want skatebroeken hebben meestal alleen wijde pijpen en baggy's niet, een baggy dragen is typisch hiphop van deze tijd, karl kani, fubu, pelle pelle, wu wear, sdc, southpole enz. ook vette sneakers dragen ook ls iemand op mijn nieuwe sneakers gaat staan word ik boos want ik ben er zuinig op.
Ok nou even weer on-topic,
met een mc-303 (bijv. hoor) kan je leuke hiphop maken die aardig klinkt, maar ik durf te wedden dat als je een mpc of een sp gebruikt het vetter klinkt, ik durf er ook om te wedden dat als je hiphop met een mc-909 maakt en het dan met hiphop vergelijkt dat uit een sp1200 komt vetter klinkt en dat ondanks hij maar weinig features heeft en de mc-909 veel features heeft en dat komt niet alleen door de sound.
bambam of een andere mod als je deze als een :smeris: eraf gaat halen vind ik het niet logisch omdat ik gewoon voor hiphop op kom tis gewoon mijn leven geworden, ok iedereen heeft zijn eigen menig maar omdat door jaloers gedoe zo voor woorden te brengen vind ik echt ******* ****** ******** *** ******.

gegroet

wesley de hiphopper aka enyo-dog

ps, de hiphop van tegenwoordig vind ik niet zo goed klinken als de oldschool hiphop.

Origineel geplaatst door Furious5
Ik vraag me ook af hoelang die shit top-40 hiphope n rnb nog zo door kan gaan... wanneer zijn mensen die video's met dure autos en arrogante wijven (gefilmd in slow motion) zou eens zat?

chuck-d zei het gister al in een interview met brainpower (haha).. vroeger had je de rebels hiphoppers die zich af zetten tegen de elite. Nu horen veel rapper bij die elite met geld...

het rebelse is bij die top40 shit vanaf...

Chrizz,
ik wil dan oldschool hiphop maken he,
bij mij zouden er ook wel mooie auto's in voor komen
maar geen ferrari's of rolls royce maar echte lowriders,
ik wil later trouwens zelf een lowrider bouwen,
meiden horen erbij maar ik zou er niet te veel doen zoals in de clips van p.diddy en nelly
als je de oude clips van dr.dre kent (bijv nuthin but a g thang en fuck with dreday)
zo wil ik mijn clips dan ook niet te veel meiden erin. of net als outkast ook haast geen
meiden erin.
Ik denk ook anders over trance en techno dan de meeste hier op dit forum maar
ik heb er wel respect voor wat ze ermee bereiken, en sommige techno beats vind ik ook goed
.

Pfff wat een gezever....maak je niet druk....sommige mensen weten gewoon niet beter.

MPC staat zoals ik al eerder zei los van Hip-Hop er zijn genoeg producers (ook in de underground) die zonder een mpc vettere beats maken dan peeps met een MPC of een SP1200...........It's all about the chef !!

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door C-Code
Pfff wat een gezever....maak je niet druk....sommige mensen weten gewoon niet beter.

Hip-Hop staat zoals ik al eerder zei los van Hip-Hop er zijn genoeg producers (ook in de underground) die zonder een mpc vettere beats maken dan peeps met een MPC of een SP1200...........It's all about the chef !!

je hebt gelijk, er is geen sp1200 of een mpc voor nodig je kan het met software of de tr serie etc etc
ook doen als je maar creatiev ben en genoeg ervaring heb en dat heb ik dus nog lang niet.

Back on topic :

Ik zou wel een sp1200 willen hebben maar das meer uit nostalgie eigenlijk.
Door de samenstelling van het apparaat heeft ie een kenmerkend geluid.
Toendertijd was er niets anders en werd dit apparaat veel gebruikt.

Off topic (denk ik)
Alle muziek is ontstaan uit creativiteit met vaak goedkope middelen die
men ter beschikking had.

Kijk gewoon naar wat je hebt en besteed je tijd daaraan. :)
Dan komt het vanzelf.

Peace

Origineel geplaatst door Cornerman
Back on topic :

Ik zou wel een sp1200 willen hebben maar das meer uit nostalgie eigenlijk.
Door de samenstelling van het apparaat heeft ie een kenmerkend geluid.
Toendertijd was er niets anders en werd dit apparaat veel gebruikt.

Off topic (denk ik)
Alle muziek is ontstaan uit creativiteit met vaak goedkope middelen die
men ter beschikking had.

Kijk gewoon naar wat je hebt en besteed je tijd daaraan. :)
Dan komt het vanzelf.

Peace

daarom zou ik ook een sp1200 willen hebben, en bijv een mpc60 koste
toen hij uitkwam bijna $6000 en nu krijg je hem soms cadeau,
voor de rest ben ik het ook met je eens Cornermann.

ik zie ze ook weleens voor 1000 euro weggaan en er staat er momenteel
eentje op ebay.de te koop vanaf 1200 euro vind ik best wel duur maar als
hij echt zo is zoals hij zegt zou ik het er wel voor neerleggen, als ik tenminste geld had.
in Amerika geven ze er niet meer dan ongeveer 700 dollar op ebay voor en ergens
anders willen ze er juist meer voor neertellen, tis maar wat je wil.

Origineel geplaatst door Christov
waar kijk jij enyo , ik zie altijd zelfde prijzen als monopoly

maar die kleding shit van je klopt neit, ik ken gasten die weinig geld hebben en daarom geen dure klrerne kopen
kleding heeft entzoveel met muziek te maken als kleurboeken

De meeste sparen er lang voor om zulke kleding te kopen en het is
momenteel een deel van hiphop geworden je scheid je ermee
van anderen maar van oude kleding kan je ook iets nieuws maken.
En van kleding draag ik gewoon wat ik lekker vind zitten of mooi vind
en dat is zulke kleding.

ff on-topic alle synths zijn gewoon leuk om meer te werken de
ene synth iets meer dan de ander.

@enyo-dog

Je moet even chillen denk ik man...

Je hele idee van 'zo ben je hip-hop'en 'zo maak je hip-hop' moet je echt even bij gaan stellen.
Hoe kun je mensen nu terecht wijzen over hip hop en ze vervolgens verwijzen naar een hip-hop agenda???

Roel_en_Sam had het trouwens ook over 'r&b en die neppe kut hiphop van tegenwoordig' en dus niet over het echt werk.

Ik heb vooral in het begin erg veel naar hip-hop geluisterd (zo rond '85) en als ik nu zie hoeveel commerciele shit nu word uitgebracht... Ik word echt naar van die puff daddy shit muziek.. waarin voornamelijk alleen maar word gerijmd op 'cristal' of 'bentley'

Hip hop heeft niets te doen met advertenties in The Source (waarin 80% advertenties staan van stoere negers met een of ander flutmerk als sir benny miles- hahaha). Hiphop is rebels.. het maakt allemaal niet uit wat je draagt, het moet gewoon rauw zijn. Niks commercieels, niks geen consessies. Maak muziek vanuit je hart... en heb schijt aan iedereen als het op beats maken aankomt.. pak je samples van obsure platen.. maak gewoon dope shit!

Dat oldschool gevoel, dat mis ik nu vaak.. de hoes van public enemy's yo bumrsh the show geeft dat goed weer.

En zoals je ook al werd verteld in de 'ik wil een mpc-300 want met mn 2000 lukt het nie' thread, het zit hem niet op apparatuur...
Echnie....

Attachments

• b0000024jz.01.lzzzzzzz.jpg
    b0000024jz.01.lzzzzzzz.jpg
    24,8 KB · Bekeken: 116
Back