artiesten die fruity loops gebruiken.

Origineel geplaatst door Arv
Sorry hoor maar ik vind wel dat het merendeel zeer kinderachtig reageert.
Ik vind het ook een beetje suf hoe die 16 jarige Omer wordt afgezeken.

Hip hop van nu is ook mijn ding niet, maar er worden echt slechtere tracks op dit forum gepost dan zijn beats hoor.

En het taaltje vind ik juist wel grappig, ben ook een grote Ali G fan :) Maarja, dit is meer een kaaskoppen/synth nerds/house forum, dus als je dan de bad ass ghetto pimp gaat uithangen kan je dit verwachten.

Origineel geplaatst door j0ris

Hip hop van nu is ook mijn ding niet, maar er worden echt slechtere tracks op dit forum gepost dan zijn beats hoor.

En het taaltje vind ik juist wel grappig, ben ook een grote Ali G fan :) Maarja, dit is meer een kaaskoppen/synth nerds/house forum, dus als je dan de bad ass ghetto pimp gaat uithangen kan je dit verwachten.

Ik hang hier al twee en een half jaar de bad ass ghetto pimp uit, ik heb nergens last van, hahaha! ;)

ach lul op. als je een grote muil hebt moet je niet raar staan te kijken als je er een terug krijgt
@jOris: dat gelul heeft echt weinig met Ali G te maken hoor
en "kaaskoppen/synth nerds/house forum".. spreek voor jezelf

als je een grote muil hebt en je kan t waarmaken, dan okee.
maar laat iedereen alsjeblieft effe de mogelijkheid om deze badass op zn plek te zetten.. heeft ie later ook nog wat aan

@cool-t zal ff kijken wat ik hier mee kan

@jOris.

ali g heeft humor en hij is idd leuk ja . de humor van onze soldaat heb ik nog niet kunnen ontdekken , vond hem ook niet grappig ofzo . wel vermakelijk maar dan op een heel andere manier .

maar als je zoon entre maakt , kan je wel wat tegengas verwachten . al was dat pikkie 61 of 10 hete hij jan of omar , sorry ik had het zelfde gereageerd (en terecht imo).

ik neem aan dat je met kaaskoppen nederlanders bedoeld ? dit klopt idd . je zal hier dan ook weinig andere talen dan nederlandsch aantreffen .nl
de "synthnerds" zoals jij ze noemt , kunnen van mij aleen maar respect krijgen wat ze allemaal uitvreten met geluiden en techniek ik kan dan ook erg veel van ze leren .
en house is ook niet mijn ding , maar wel erg populair onder de meeste synth gebruikers . dus je zal idd veel mensen hier tegen komen die house waarderen , maar lang niet allemaal .

ik hoop echt dat omar het heel ver gaat schoppen , wat moet je anders met zoon mentaliteit , voor een baas werken ? dacht het niet .

Origineel geplaatst door fjoesz
ach lul op. als je een grote muil hebt moet je niet raar staan te kijken als je er een terug krijgt
@jOris: dat gelul heeft echt weinig met Ali G te maken hoor
en "kaaskoppen/synth nerds/house forum".. spreek voor jezelf

als je een grote muil hebt en je kan t waarmaken, dan okee.
maar laat iedereen alsjeblieft effe de mogelijkheid om deze badass op zn plek te zetten.. heeft ie later ook nog wat aan

Precies er zitten hier genoeg producers, die hun naam al lang waar hebben gemaakt (ik noem een Dobre), die kunnen een grote bek opzetten, en dan nog doen ze dat niet! Wie is hij om zo tof te gaan praten? omdat ie "betaalt" wordt voor zijn beats? Nou super hoor, maar als je een echte liefhebber bent zou het je geen ene flikker uit moeten maken, laat staan dat je het als maatstaf voor de kwaliteit van je producties durft te geven.. Dit soort jochies moeten gewoon op hun plaats worden gezet, hebben ze idd later nog wat aan..

Origineel geplaatst door j0ris

Maarja, dit is meer een kaaskoppen/synth nerds/house forum, dus als je dan de bad ass ghetto pimp gaat uithangen kan je dit verwachten.

Nou kan ik een heel verhaal gaan typen dat de gemiddelde leeftijd van leden op dit forum hoger ligt dan 16 jaar en dat dus vermoedelijk een deel uitmaakt van de reden dat de mensen hier reageerden zoals ze reageerden op de entrée van Omer. Of dat de HipHop (de muziek, niet de "lifestyle") pioniers eigenlijk ook (synth)nerds waren, die liever iets creatiefs deden dan iets agressiefs om het bad ass ghetto te ontvluchten. Of om het meer naar onze samenleving (de nederlandchse, wellicht ook belgische) te trekken een aantal mensen op dit forum hier rondhangen/muziekmaken om af en toe ook de "realiteit" (ghetto vanuit een ander perspectief) te ontvluchten. Of dat House voor een deel is voortgekomen uit de HipHop en dat "moderne" Hip Hop weer net zo goed House invloeden bevat.

Nou kan ik dit verhaal ook wel helmaal met feiten gaan onderbouwen...
Als je feiten wil, ga dan terug naar school of gebruik Google (zoekfunctie op dit forum is ook errug kewl ;)). Door hard werken (studeren) ga je dan over kennis beschikken. Die kennis is toepasbaar in de praktijk. Op die manier krijg je meer eigenwaarde. Een synoniem voor eigenwaarde is zelfrespect. Als je voor jezelf eerlijk respect hebt, hebben andere mensen dat ook voor jou en jij voor mensen die net zo bezig zijn. Daar hoef je helemaal geen grote bek voor te hebben.( Hoewel het dan nóg leuker is om een grote bek te hebben 8o) )

Maar om nu zóóóóóóóóóó 'n verhaal te gaan typen terwijl het weekend net begonnen is....

Wow...wat een monoloog :D

[ontopic]Ik heb ook wel met FL gewerkt. Om ideetjes om te zetten. Bepaalde dingetjes later ook wel weer gebruikt. Maar om mijzelf nu een artiest te noemen...[/ontopic]

Re: nog eentje om het af te leren .

Re: nog eentje om het af te leren .

Origineel geplaatst door bassio
sorry , kon het niet laten .
nu kap ik .

Fok hee, ik ga in Zwijndrecht wonen, kan ik ook van die phatte beats aan elkaar preien, of met m`n ex80 onder m`n arm rondlopen :D

Bassio...jij poept ze echt uit hè? :okdan:

haha bassio respect

Origineel geplaatst door Mike Rockmore
Wie is hij om zo tof te gaan praten?
Dat "tof praten" hoort gewoon bij hip hop... (en een jochie van 16 zijn). Ik kan daar wel om lachen. En ik hou wel van mensen die me laten lachen... bedoeld of onbedoeld. In het geval van onbedoeld is het alleen niet slim om ze hard uit te gaan lachen, want dan is het meestal snel uit met de pret!

En juist omdat de gemiddelde leeftijd hier hoger ligt dan 16 jaar, viel de kinderachtigheid van sommige reacties op onze Turkse ghetto pimp wannabe me een beetje tegen.

@Monologic: verder een mooi verhaal hoor, zeker zo aan het begin van het weekend :)

On topic: ik weet dat Speed Freak ook een enthousiast Fruity Loops gebruiker is.

HAHAHAHA ben net terug van huisweekend.(3dagen seks drugs en rock&roll)
Heb dat stukkie beat van mij nog eens geluisterd. Sjussez wat klinkt dat k*t!

Bassio weer een hele mooie tekst :D moet elke keer lachen als ik naar jouw tracks luister. :)
Jammer dat die Soldier-NL niet meer meekijkt (of stiekem toch nog wel?)

Zal binnekort met een nieuwe beat komen. Ik moet toch ook fatsoenlijke HIP-HOP beats kunnen maken :confused: Heb er iig weer een uitdaging bij!

ik weet dat veel breakcore en goaproducers met fruity werken om hun reason (DE breakcore synth btw) te rewireren, het is een ok programma, maar niet voor mij. Ik ben en blijf een cubase addict.

er zijn zelf US a list hiphop producers die met fruity werken, maar dan als sequencer, niet als recording tool, daarvoor gaat iedereen daar naar logic, cubase of (vooral) pro tools. Ik ben wel de naam vergeten, ik ben geen hiphopfreak, eerder dancehall

Jeff Samuel gebruikt FL Studio, zonder externe apparatuur. Toch ook niet een van de minste artiesten.

schatje!

schatje!

fruity wordt telkens weer onderschat. ik had ook zo mijn bedenkingen bij het pakket maar uiteindelijk bevalt t mij erg goed. Er is even tijd nodig om aan het pakket te wennen.. wat ik er mee wil doet i - voor weinig ca$h. wellicht muziekstyle afhankelijk.. misschien ook niet? Elke dag ondek ik weer meer mogelijkheden in FL.

Om toch maar een beetje ontopic te blijven...
Ik ben ooit begonnen in Reason, en daarna met Cubase aan de haal gegaan
Maar nu met fruity knal ik tracks rechtstreeks uit m'n hoofd
Het werkt voor mij gewoon heel fijn, kan heel snel een idee uitwerken voordat ik het kwijt ben.
En qua geluid vind ik fruity echt zo slecht nog niet!
Met gebruik van waves eq's etc klinkt het echt wel goed!(in mijn oren in ieder geval, ben nog niet zo lang bezig)
oordeel zelf ;) : https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=57037

Ohja nog een vraagje, zijn er mensen die fruity in combinatie met cubase gebruiken?
En zo ja, op welke manier
Cubase voor synths gebruiken en fl voor beats?
Of mix je tracks af in Cubase?
Neem je dan gewoon de wav en begin je daar wat mee te doen?

ik gebruik flp af en toe om een basic beat neer te zetten, of een 2ndbeat ofzo.. dan exporteren
naar wav (iedere sample9groep) zn eigen fx-channel, dan split mixer-tracks, en dan alles in logic gooien en dan verder werken.

FLP blijft een relaxte interface om mee te werken..

Back