artiesten die fruity loops gebruiken.

Origineel geplaatst door Frer!k
Aan welke eigenschap in FL erger je je dan als ik zo vrij mag zijn, dan hebben we misschien iets meer aan deze mening?

Tja,.. al die schermpjes die over elkaar heen onder elkaar door zitten,... en dan door de bomen het bos niet meer zien...

ik raak gewoon te veel afgeleid.... ik hou van eenvoud zodat ik me meer op het spelen kan concentreren

Origineel geplaatst door Jack Marsic
Mike Oldfield gebruikt ook FL

Oef.. dat vind ik zo een fout voorbeeld. Niet omdat ik Mike niet mag (verre van ik heb de meeste van zijn platen) maar hij laat zelf al merken dat ie het enkel gebruikt (if at all) als kladblok in zijn micro studio in zijn tuinhuisje. Later werkt ie het helemaal uit in zijn grote studio..

Ik lees dit als een leuke promo stunt van FL die daarvoor Mike heeft betaald..

Ik gebruik FL al vanaf versie 2 ofzo. Het werkt heel prettig. Je moet niet de standaard synths in FL gebruiken nee, die geven kut geluid, maar als je wat VST's erin doet dan krijg je echt proffesioneel geluid eruit hoor.

Alleen het werken met patterns ben ik vanaf gestapt, dat is leuk als je gewoon een stadaard 4/4 beat en clap wilt maken ofzo, maar als je wat geavanceerder wilt maken ermee (bijv. velocity veranderen, hoge snelheids veranderingen etc.) dan moet je gewoon met de piano roll werken.

Maar ik erger me de laatste tijd soms gewoon gruwelijk aan FL, sowieso werkt het altijd kut als je bepaalde knoppen wilt automatiseren, als je dat soms verkeerd instelt dan wordt de hele melodie te lang (mjah.. lastig uit te leggen eigenlijk)... iig irriteer ik me soms echt eraan.

En ik werk sinds enkele weken met cubase, beetje prutsen en vind dit op het eerste gezicht al prettiger werken. Sowieso is de piano roll in cubase veel uitgebreider, is fijner met midi (kan soort automatisation aanzetten), velocity en dat soort dingen zijn in cubase veel mooier in te stellen.
En cubase kan ook met VST's omgaan.

Maar bij FL krijg je absoluut wel waar voor je geld, je krijgt echt een complete studio, in tegenstelling tot cubase waarbij verwacht wordt dat je al een studio hebt (hardware of software).
En FL is misschien kwa naam wat kinderachtig, ook het design is wat.. euh ja... speels opgebouwd, maar het is echt niet slecht.

Reason heb ik ook tijd gebruikt, maar dat vind ik gewon kut, je zit aan de Reason instrumenten vast, of je moet met rewire gaan werken met bijv. FL om daar de VST's te gebruiken maar dat vind ik veel te omslachtig, gebruik dan meteen FL. Nee Reason vind ik gewoon kut, ook de sequenser van Reason.

Origineel geplaatst door DaRooT
Reason heb ik ook tijd gebruikt, maar dat vind ik gewoon kut, je zit aan de Reason instrumenten vast, of je moet met rewire gaan werken met bijv. FL om daar de VST's te gebruiken maar dat vind ik veel te omslachtig, gebruik dan meteen FL. Nee Reason vind ik gewoon kut, ook de sequenser van Reason.

Dit snap ik even niet. Rewire omslachtig? Misschien tussen reason en FL, maar voor zover ik weet gaat het rewiren tussen reason en cubase sx subliem. Je kan in een midi-channel gewoon een instrument aanklikken (malstrom, redrum etc.) en je kan de pianoroll/sequencer van cubase gebruiken om reason instrumenten te bespelen. Simpel en doeltreffend toch? Ben je ook van reason's (onpraktische) sequencer af. ;)

Ik bedoel omslachtig, als je dan toch VST's wilt gebruiken, waarom dan niet meteen FL of Cubase? Waarom zou je dan via Reason rewire gaan gebruiken, zo moet je ook nog 's meteen 2 proggies kopen, kan je beter meteen 1 proggie kopen waar je ook echt alles mee kan. :)

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Bericht door een moderator:
Reageer ontopic a.j.b. . Dit onderwerp gaat over artiesten die FL gebruiken.
hehe Ok.

Is Meagashira / Project Omeaga niet ook een FL gebruiker? Tenminste d8 dat eens ergens gelezen te hebben :)

mike oldfield gebruikt ook frity, wel is waar als schets boek maasr toch

Re: tadaaaaa

Re: tadaaaaa

Origineel geplaatst door STicKX
Hellfish, Dan Hekate, Somatic Responses, Heretik, and Sonic Belligeranza

bron:

www.vintagesynth.org

fruityloops is wel geinig toch?

Ik vind dit nou niet echt een betrouwbare bron voor fruityloops gebruikers. Bestaan er ook interviews waarin Hellfish het over zijn productiewijze heeft? Daar ben ik wel geinteresseerd in

Re: Re: tadaaaaa

Origineel geplaatst door isnieZot
ja dat wel maar ik word er gewoon gek van dat mensen die niets van muziek kennen
het als minderwaardig product beschouwen gewoon omdat het geen stoere naam als
Logic of Cubase heeft. en denken dat al hun favoriete artiesten een studio van hier
tot in tokio hebben om hun muziek te maken.
kent er niemand Hip Hop producers die fruity gebruiken? mijn maat is nogal een hip hop
fanaat.

greets isnieZot

Ik wil mij niet uitspreken over wie er al dan niet FL gebruikt onder de hiphop producers, maar ik weet wel dat het merendeel kiest voor reason (heb ik gelezen in een enquete onder een 100tal, zowel nationale als internationale, hiphop producers. Ik ben zelf ook bezig met urban music en ik opteer toch ook voor reason.

greets

Origineel geplaatst door isnieZot
kent er niemand Hip Hop producers die fruity gebruiken? mijn maat is nogal een hip hop
fanaat.

9th wonder van Little brother - een underground groep uit de VS - gerbuikt fruity loops, hij had dacht ik ook een nummer op de laatste van Jay-Z niet dat ik die heb maarja sommige dingen weet je op een rare manier :engel:

FL gebruikt door een producer van jay-z

FL gebruikt door een producer van jay-z

ik heb gehoord van me mentor van muziek dat er een beat van jay-z met fl is gemaakt
en ik gebruik zelf ook FL en het is een goeie programa om hiphop/rnb beats mee te maken

en ik maak ook beats voor een crew die in 2006 met een album komt en de beats zijn met gemaakt FL 8)

Vrede Dr. Bone :doei:

Re: FL gebruikt door een producer van jay-z

Re: FL gebruikt door een producer van jay-z

Origineel geplaatst door drbone
ik heb gehoord van me mentor van muziek dat er een beat van jay-z met fl is gemaakt
en ik gebruik zelf ook FL en het is een goeie programa om hiphop/rnb beats mee te maken

en ik maak ook beats voor een crew die in 2006 met een album komt en de beats zijn met gemaakt FL 8)

Vrede Dr. Bone :doei:

Maak jij nou geld met gekraakte plugins?!?!?!? :frons:

jaa, laat hem aljeblieft geld maken met gekraakte plugs, en laat hem er zo veel mogelijk vertellen op het internet!!! dan snapt ie het snel genoeg...

Re: Re: Re: FL gebruikt door een producer van jay-z

Re: Re: Re: FL gebruikt door een producer van jay-z

Origineel geplaatst door Yoozer
Waar zegt 'ie dat dan?

8~ < klikker-de-klikspaan

Back