Vocoder kiezen

@ tragmadat

ik zei dus: "Ik zou zeggen, koop geen microkorg voor de vocoder maar een vocoder met meer dan 8 banden."

waarop jij reageert met de domste constatering vd eeuw: "Ja man koop vooral geen microkorg want de microfoon is gruizig]"

Weet jij uberhaubt wel het verschil tussen een microfoon en een vocoder, of is je begrijpend lezen (en je redeneringsvermogen + niveau) echt zo belabberd? Ik hoop toch echt dat laatste, want dan kom je tenminste nog iets minder dom over. Of ben je gewoon nog heel erg jong van geest ?

Welke vocoder gebruikte jij op je laatste CD? Die vond ik -in de mix- mooi klinken.

En blijf alsjeblieft weg van die aaaa ooooo uuuutoooo aaaa uuuune.

Vwrrookwwroodwwwreerrr en verder niks, dat zeg ik je! :)

Dat was een Korg Radias, en ja die vocoder klinkt idd best mooi, heel erg hifi (zoals heel de Radias overigens). Maar ik vind de functies en mogelijkheden gewoon erg beperkt.

is je begrijpend lezen (en je redeneringsvermogen + niveau) echt zo belabberd? Ik hoop toch echt dat laatste, want dan kom je tenminste nog iets minder dom over. Of ben je gewoon nog heel erg jong van geest ?"
Typ maar een eind raak jochie.
We hadden en hebben het nog steeds over muziek!

Ik ga er maar niet meer verder op in, het ging inderdaad over muziek (lees: vocoders), je bent het gewoon niet waard tragmadat.

hoeveel geld heb je er voor over?

moet t perse analoog zijn??

ik zelf heb de vc10 nooit echt leuk gevonden,weer verkocht.. maar wie ben ik!

se70 heb ik in 1993 of zo nieuw gekocht, heb er nog geen goed voc. geluid uitgekregen.(heb m nog steeds!! ;) super ding maar niet voor vocoder... wie ben ik!

acces virus b heb ik zo'n vette Cylon vocoder patch mee gemaakt, maar alleen dat was leuk aan dat ding.de vocoder!!... wie ben ik!

staat een synton 222 te koop hier: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=134388
leuk ding! niet veel edit mogelijkheden.... maar vc10 ook niet! als ik moets kiezen zou ik voor de synton gaan! maar wie ben ik ;)

groetjes en
suc6

gezellige boel weer, de hoofdreden dat ik bijna nooit meer op SF kom. maargoed.

heb zelf een Electro Harmonix voicebox, en dat is best wel een leuk ding. duidelijke, verstaanbare vocoder in een klein doosje, met microfooningang en zelfs fantoom voor je mic.

gebruik hem alleen nooit, maargoed, mijn studio is ook nog lang niet opnieuw opgebouwd :D

Srry Romanluis zo het gaat nu eenmaal
De track was goed en zoveel beter dan de reacties
Koop een microkorg of niet ... kan mij het schelen!
de vocoder is min of meer o.k.

Laatst gewijzigd:
Ik zou voor de synton gaan. Voor het harmonische werk dat jij zoekt lijkt een iets wollige vocoder me beter geschikt dan een strak analytische als de nieuwerwetse Korg VA's. Maar de verstaanbaarheid moet natuurlijk wel een beetje behouden blijven. Een heel klein tikje dry bijmixen kan wonderen doen.

Als het mijn keuze was, zou ik de Synton kopen en mijn best doen om daar verstaanbare klanken uit te krijgen. Dit lijkt me haalbaarder dan charmante oldskool timbres uit VA vocoders te krijgen.

(en verder ben ik absoluut geen VA basher hoor. Maar bij vocoders vind ik het verschil toch nog significant)

Zelf heb ik een Elektor Vocoder en die bevalt me erg goed. Het is een heel gedoe om hem goed af te regelen, maar als dat eenmaal gebeurd is, heb je een erg goede vocoder. In ieder geval stukken beter dan de VC-10 en de MAM vocoder. Misschien ietsje minder als de Synton en Roland vocoders, maar komt toch aardig in de buurt.
Zeker als je ook het voiced/unvoiced+noise bordje erin hebt zitten.
Sissende klanken zoals een S en T zijn namelijk niet goed te horen op een vocoder en daardoor wordt het onverstaanbaar. De voiced/unvoiced dedector herkent deze signalen echter en vervangt ze door ruis, waardoor het geheel uitstekend te verstaan is.

Tuurlijk komt hij aardig in de buurt van de Synton, het is toch een modulaire variant op de Synton gebaseerd?

Ik ben benieuwd hoe de mijne gaat klinken als hij af is!

Ik kan je zeker en vast de microkorgvocoder aanraden. De truc is wel om compressie op te steken en je geluid te gaan layeren. Dan kan je mooie en verstaanbare dingen maken. Bvb 4 lagen in 4 toonaarden op elkaar en mss zelfs van andere presets.
Ik vind hem zelfs beter dan van de ms 2000 want die heb ik ook nog gehad, maar mss lag dat aan mij.

hoeveel geld heb je er voor over?

moet t perse analoog zijn??

ik zelf heb de vc10 nooit echt leuk gevonden,weer verkocht.. maar wie ben ik!

se70 heb ik in 1993 of zo nieuw gekocht, heb er nog geen goed voc. geluid uitgekregen.(heb m nog steeds!! ;) super ding maar niet voor vocoder... wie ben ik!

acces virus b heb ik zo'n vette Cylon vocoder patch mee gemaakt, maar alleen dat was leuk aan dat ding.de vocoder!!... wie ben ik!

staat een synton 222 te koop hier: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=134388
leuk ding! niet veel edit mogelijkheden.... maar vc10 ook niet! als ik moets kiezen zou ik voor de synton gaan! maar wie ben ik ;)

groetjes en
suc6

Eh ben jij niet HAYO? Kan het mis hebben....hoe is die Elektor Veuceudeur eigenlijk? Al wat bruikbaars eruit gekregen?

Ooit gedacht aan de Novation SuperNova II, daar zit een 24 bands vocorder in.
De Mam VF 11 heb ik ook zo'n 12 jaar geleden gehad, en vond hem erg bruikbaar!
Beide aan te bevelen.

hij is weird!! dendertje!! thnx!!moeilijk maar gaaf!!! als ie op de goede stand staat dan gooi ik er seconde lijm in!!! want anders krijg ik nooit meer die patch ;)

Dat belooft voor wanneer ik met de mijne aan de slag ga. Maar volgens mij is het wel een heel flexibele vocoder? Donald Duck over ROBOT tot warme seventies harmonieën. Maar ik kan me voorstellen dat het met die modulaire opzet nog een uitdaging is om hem in de sweet spot te krijgen.

ehm, moet het hardware zijn? Virsyn Matrix (door Kraftwerk gebruikt) of als je een Iphone, ipod tocuh of ipad mocht hebben de iVoxel van virsyn. ben je voor een tientje klaar.

Vreemd dat nog niemand de Roland SVC-350 heeft aangedragen....heeft 11 banden....

Hier een dikke vette demo over hoe je een veuceudeur gebruikt....

Ben van plan hem ooit eens zelf te bouwen...hij heet dan alleen de Okita Vocoder...is een Japanse kloon van de SVC....

Ook een dikke veuceudeur is de Sennheiser VSM-201.

Lekker in Deutsch.....whahhahaa:D

Hallo,

Ik gebruik een VariOS met een Roland V card VC2!
Bevalt mij erg goed.:okdan:
Deze stuur ik aan met een synt.

groet,

rob

Euh Dender, als een VC10 al duur gevonden wordt, lijkt Liebrand's Sennheiser me iéts boven budget. :) Die Roland is ook niet echt goedkoop dacht ik.

Back