[Vrijmarkt Koninginnedag] Wat heb je gescoort?

Ik had tot 5.30 gewerkt op koninginnenacht, en vervolgens nog even aan de bar gehangen. Kon ik op weg naar huis, lichtelijk beneveld, gelijk even plaatjes zoeken om 'n uur of 7.... En ja hoor, een oudere kerel stond nèt z'n hele jazz collectie uit te laden........ . ..... ......!!!

Ongeveer 60 platen, allemaal in goede staat, oa:

Miles Davis (Bitches Brew, sketches of spain, etc... ), Coltrane (stuk of 4 platen), Parlan, Sun Ra, Brubeck, Roach, Ellington, Holiday, Fitzgerald, nog 'n hoop mooie dingen die ik niet kende... Verder zat er nog wat hele vette Latin bij (Tito Puente etc.), goeie bossanova, zelfs afrobeat (o.a. live dubbel-LP van Fela Kuti...), Toots and the Maytalls... En daarnaast had ie 'n paar 'classics' in huis, zoals een -maagdelijke- originele persing van Sgt. Peppers(!), en van Dylan's 'the times they are a-changin', en 'another side'. Die leveren altijd leuke bedragen op.

Ik dacht dat ik droomde (had ook al 'n paar pilsjes op)... Met trillende handen door die platenbak, proberen cool te blijven...

IK: - wat moet je hebben voor die hele bak?
HIJ: - eeh eeh... .€25,-? of is dat veel?
IK: - €20-!
HIJ: - Okee.

HATSJIKIDEEEEE!!!!!!! (VOOR DE HELFT VAN M'N FOOI VAN DIE AVOND EEN - BRUUUUUTE- STAPEL PLATEN!!!!

Oh, en die set van Carl Craig heb ik ook nog even gescored. Hij kwam op koninginnenacht nog ff 'n praatje maken op m'n werk. Heb je Aardvarck die metal-plaat nog horen draaien?

Welke vrijmarkt in Nederland is trouwens het best? (meest aantal verkopers, meest mooie spullen)

tip: mijd de grote steden maar ga naar kleinere plaatsen zoals bijv. de Bilt,Zeist en Amersfoort ipv Utrecht. De grote steden zijn te massaal bezocht, je moet een beetje snel te werk kunnen gaan om heel veel troep te "filteren" en zo iets nuttigs te vinden. En: hoe welvarender een plaats, hoe beter de troep...

Roland M-64C cartdrige: 10 oiro!

Netjes!:biertje:

Peace...

Voor 10 Euro, is een hele goede prijs.Mijn drum doosje was 2,50 en werkt nu na vanmiddag via midi. :biertje:

Origineel geplaatst door marcuuu
Voor 10 Euro, is een hele goede prijs.Mijn drum doosje was 2,50 en werkt nu na vanmiddag via midi. :biertje:

>Je zei: Ik heb iets maar niet werkend! Is dat dat drumdoosje? Is het wat? Mwaauh! Voor 2,50 is alles leuk waar geluid uit komt toch?:confused: :biertje: :peukie:

Peace...

jonguh jonguh

jonguh jonguh

Origineel geplaatst door shortwave
Nog even terugkomend op koninginnedag, deze ging dus net aan mijn neus voorbij :(

Kent iemand dat ding trouwens? Is het wat, of is me een kat in de zak bespaard gebleven?

wat een pech shortwave !!!!!!!!!!!!! [kans van je leven ]

dat had een klapper kunnen wezen
maar inderdaad [sander] als je zoooon grote analoog [korg ] met veel knoppen ziet staan ,
en je weet niet of het wat is ,........???
gewoon kopen ,...zelfs voor meer dan 50.-
echt de mijne moet nog gemodificeerd worden ,maar wat een kracht komt er uit deze bak [de 800dv dus ]
ik kan ook maar twee mensen die er een hebben
mk2 dus en ,....ik hihi,...
tis de 2e synth van korg grote broer van 700/s
die kerel waar ik hem weer van heb ,zei dat dat ze heel zeldzaam zijn [volgens hem waren er maar een paar in ned.]
ze zijn ook zwaaar ondergewaardeerd ,het is 2x een 700s gespeeld vanaf een keyboard ,[wel wat anders dan een ms]
de ring modulatoren in allebei de synths kun je dus met elkaar moduleren ,en dan
daaaaaag dx7
vette fm sound echt zwaar ok ;als je met de toetsen speelt hoor je dus 2 ringmodulatoren ;eigenlijk 4 osc ,.
whooooooooooooooooooooo

ik heb veel synthies gehad maar deze ,....

jammer volgend jaar koninginnedag maar eens vroeg op staan !!
[was het niet toevallig deze lijkt er ook op ,de 770
net zo,n ding wat iemand weg wil doen op konninge dag ,vanwege zn orgel-looks ,.tssssss shame on you ]

Attachments

• korg 770.jpg
    korg 770.jpg
    39,8 KB · Bekeken: 91
welke markt

welke markt

Origineel geplaatst door J-Run
Welke vrijmarkt in Nederland is trouwens het best? (meest aantal verkopers, meest mooie spullen)

welke markt is het beste ????poeheee
nou
idd geval de antiek markten ,geen kleren/fruit en ander gajes markten ,
in de veemarkt hallen in utrecht bv
heb ik vroeger jaaaaah
toen ik net met mn atari aan de slag was gegaan een korg se 50 gevonden ,voor ??? 60.-gld
[zoek maar op [heb geen plaatje]
die wordt wel eens om schreven als de synth met het mooiste houten kabinet ,......eiken of so
alleen daarom wilde ik hem al kopen ,..ik zag geen gaten aan de achterkant behalve audio out ,dussssss
ik daar wel eens een buizen mic-voorversterker gekocht ; vet zwaar zag er erg militair-achtig uit
voor ...25.-gld ofso en die deed het idd niet ,..pech
[oja en een watkins ,copycat bandecho ,... die ik opgedraait heb voor ...jawel iets van 100.-]
dat was echt een wijs dingetje
later ingeruildt
iid geval veel 2nd hand markten checken !!!
lees SBS txt

Origineel geplaatst door lo-fi
Oh, en die set van Carl Craig heb ik ook nog even gescored. Hij kwam op koninginnenacht nog ff 'n praatje maken op m'n werk. Heb je Aardvarck die metal-plaat nog horen draaien?

Yep, Aardvarck is een goede vriend van me. Die ken ik al jaren. Rooje bral neus ;)

Echt dik naar mijn zin gehad. Eentje voor in de boeken!

Gefeliciteerd met die jazz collectie. Echt super deal. :okdan:

de Keytoech van Marcuuuuu

de Keytoech van Marcuuuuu

Voor de nieuwsgierigen: dit heeft Marcuuuu voor 2,50 op de kop getikt ('omdat ie het niet deed') de eigenlijke prijs was 7,50...

keytek1.jpg

keytek2.jpg

en klik hier voor de samples uit dat ding (die ik vandaag even gauw tussen 2 koppen koffie uit dat ding heb getrokken...MARCUUUU DRUMBAKKIE

Origineel geplaatst door oozi
hee gefeliciteerd met je platen, maar dan alsnog €5,- afdingen... kweenie.. zou ik me toch een beetje lullig bij voelen.

Hee, eigen schuld dikke bult. Bedoel, dan moet je maar weten wat je uberhaupt verkoopt, toch?

Lo-Fi... PROFICIAT! Mooie score. Ben wel tikkeltje jaloers... ;)

Origineel geplaatst door shortwave
Hee, eigen schuld dikke bult. Bedoel, dan moet je maar weten wat je uberhaupt verkoopt, toch?

Lo-Fi... PROFICIAT! Mooie score. Ben wel tikkeltje jaloers... ;)

Thanks man! Ik snap ook wel dat je dat afdingen lullig kan vinden hoor, maar als onderdeel van mijn "koel blijven lo-fi, koel blijven!!- ding" vond ik het toch geslaagd van mezelf. Als hij €50,- had gezegd had ik nog steeds de hele bak meegenomen natuurlijk. En die kerel staat daar niet tegen z'n zin z'n platen te verkopen; hij was waarschijnlijk blij dat hij de boel zo snel kwijt was.

Precies op de rommelmarkt is het voor de lui een kwestie van door stroming als ze elke week het zelfde mee moeten nemen worden ze niet vrolijk.Tnx Bazziman voor de foto,s en de sounds zijn in het echt veel dikker :D

Jagen! Ik ga er zo op uit...

Geniet ervan, fijn daggie vandaag allemaal

D.

Casio mt 60 .. 3,--
my keybord , 0,50
my first keybord 0,50
music master 3,--
Hohner melodica 2,50
8o)

Ik was opgetogen naar het centrum van het dorp gegaan om es even lekker te snuffelen.

Wat een drukte overal mensen met kinderwagens en op het eerste gezicht alleen maar rommel.

Met 5 minuten was ik weer thuis......dat snuffelen is echt niets voor mij.

Ik ga vanmiddag met wat kennissen een biertje halen, daar ben ik een stuk beter in:mega:

Prettige dag iedereen.

Simon

Back