3D TV... is het nou echt zo geweldig?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

JohnDoe36

Gedeactiveerd account
Er is nu aardig wat keus in 3D tv's maar de één werkt nog slechter dan de ander.
Veel geflikker, screen tearing en andere problemen doen zich voor.

"Brilletjes dragen om een film te kijken dat doe je toch niet!" en "3D is een gimmick" zijn uitspraken die je veelal leest.
Ook genoeg verhalen waar men 3D als absolute must ziet bij de aanschaf van een nieuwe tv.
Wie heeft er gelijk?

Ook is de prijs voor een 3D versie van hetzelfde type vaak al snel 250,- euro duurder
Brilletjes krijg je er vaak bij maar één extra is nog steeds best prijzig.
Tevens is een 3D speler een vereiste.

Hoe denken jullie erover, is 3D een no brainer bij aanschaf van een nieuwe tv of de grootste flauwekul?

dinobaja.jpg

Zag er nog geen topic over en ben zelf opzoek naar een nieuw modelletje dus dacht ach waarom ook niet. :)
3D lijkt me vooral gaaf bij concerten om net dat beetje extra gevoel te geven alsof je er live bij bent.

3D tv staat pas in de kinder schoenen. Op dit moment heeft toshiba een 3d tv zonder bril.
Deze is maar 20" groot. http://www.pcmweb.nl/artikel.jsp?id=2637998

Hierbij is de "bril" voor het scherm geplaatst. Als dit dus doorzet naar de grotere TV's en betaalbaar blijft zal 3D tv doorzetten, daar ben ik van overtuigd. Kijk wat de LCD tv's 3 jaar geleden koste.... ik heb hier nog een hd ready tv toestel staan...40" werkt perfect.maar was toen toch nog een kleine 2000 euro...

tis gewoon afwachten, maar dat er toekomst in zit..ja

Hmm, 3d tv zonder bril werkt (naar mijn weten) enkel als je vanuit een bepaalde hoek kijkt toch?

Waarom zou je dit willen??? Voor films snap ik het een beetje, maar voor de rest . . .

3D TV waren ze in 1984 al mee bezig...

persoonlijk vind ik het een nutteloze gadget..

Dat klopt, als je 3 d wil kijken moet dat uit bepaalde hoeken. Voor de toshiba geldt dat ze nu vanuit 9 hoeken het beeld goed kunnen krijgen. Natuurlijk kan je ook 3d uitschakelen..

Bij de samsungs is dat een optie. Daar kan je zelfs gewone 2d films laten op3d te kunnen weergeven, maar dan is het effect niet zo groot

het blijft een gimmick...
als je 3D wilt moet je je huis uit gaan

Toen de mogelijkheid kwam om geluid op te nemen bij film riep men dat 't een rage was. Hetzelfde werd geroepen toen kleurenfilm werd uitgevonden. We weten nu hoe 't daarmee afgelopen is...

Stereoscopie is al veel ouder dan film zelf en inderdaad elk enkele malen geïntroduceerd in film/TV.
Door het overmatig gebruik van het effect dat elementen op je af lijken te komen, is het altijd geflopt.
Dit is de kennis die nu meegenomen wordt door stereofilm-makers. We staan echter nog aan een pril begin van wat er mogelijk is en welke regels er gelden in de stereoscopische film.

Ik denk dat 't zeker een blijver zal zijn deze keer, zeker omdat het nu als een extra middel bij het verhaal vertellen wordt ingezet. Maar er is nog een hoop te leren.

Mijn voorkeur gaat sowieso uit naar plasma omdat dit een stuk rustiger kijkt en persoonlijk de kleuren veel mooier vind. (heb tevens ook nog geen goeie 3D LED tv's kunnen spotten.)

Op dit moment gaat mijn voorkeur naar Panasonic Viera TXP46VT20E (3D) of de TXP50V20. (zonder 3D maar slag groter)
Deze zijn qua prijs gelijk, hebben genoeg i/o mogelijkheden, uitgebreide menu opties en geven een schitterend beeld met veel details in het donkere gebied.

Ook hebben deze modellen het THX display certificaat. (is dit marketing onzin of zeer zeker niet?)
Dit zou moeten zorgen dat het beeld wordt weergeven zoals bedoeld door de filmmakers.
http://www.thx.com/consumer/home-entertainment/video/thx-certified-plasmas-lcd-tvs-projectors/

Attachments

• txp3.jpg
    txp3.jpg
    131,2 KB · Bekeken: 83
Laatst gewijzigd:
Ik vind er niks aan, en 3D films in de cinema hoeft van mij ook niet. Ik vind het niet prettig kijken.

haha THX, dat zijn een aantal normen en richtlijnen van lucasfilm voor bioscopen joh. En dan gaat het vooral om audio (aantal speakers, versterkers etc) en beeld verhoudingen etc enz. Zoiets is nooit te evenaren thuis met een televisie. Ja het is dus marketing

Nee toch.....ze doen het toch niet om meer tv's te verkopen.....waar gaat de wereld heen:)

Heb thuis een led beamer, dat is dik genoeg op de ps3

3D TV is zeker een gimmick, maar wel een gimmick die momenteel flink aan het doorbreken is.
Ik moet binnenkort ook een nieuwe TV aanschaffen, maar ik ga denk ik voor een plasma Panasonic 2D TV.
Dat is namelijk te betalen en tegen de tijd dat 3D TV helemaal geïntegreerd is in elke woonkamer, dan is de techniek al weer zoveel verbeterd!

Ik ben heel benieuwd naar die brilloze Toshiba schermen.

De toepassing die mij het meest interessant lijkt is 3D gaming! Daar heeft het 3D dan ook echt nut.

Ja, 3d gaming lijkt mij ook te gek, maar om daar NU een televisie (welk nog niet goed werkt) van 1200 euro voor aan te schaffen gaat me de pet te boven.

Ja, 3d gaming lijkt mij ook te gek, maar om daar NU een televisie (welk nog niet goed werkt) van 1200 euro voor aan te schaffen gaat me de pet te boven.

Ja precies. Ik heb in diverse winkels even gekeken naar een 3D demo. Maar ik was, net zoals in de bioscopen overigens, niet echt onder de indruk.

Het vervelendst vond ik dat het allemaal niet zo vloeiend lijkt te gaan. Het 3D op zich is wel tof, maar het gaat me allemaal net iets te weinig fps en dat vind ik irritant. Dit gaat vast wel beter worden in de toekomst.

Momenteel ben ik aan het azen op dit toestel:
http://www.panasonic.nl/html/nl_NL/.../175569/index.html?view=&colourVar=TX-P42G20E

ze zijn al 30 jaar bezig met 3D TV, het gaat gewoon niet gebeuren dat dat standaard zal worden
uitgezonden...

Als je echt 3D wil moet je naar een theatervoorstelling gaan ;) Het 3D effect van bioscopen en tv's benadert m.i. niet de werkelijkheid, het is eerder surrealistisch, daarmee niet minder mooi. Ik heb avatar 3D in de bioscoop gezien en dat vond ik toch wel heel erg mooi.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back