3D TV... is het nou echt zo geweldig?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Zal ik jullie de tip van het jaar geven?

Vergeet de 3d televisie of die panasonic maar ga voor deze TV..
http://www.plasma-discounter.nl/wee...m=nieuwsbrieflink&utm_campaign=weekendknaller

Voor die prijs vind je echt NIETS beters..

Sjees wat goedkoop.
Jammer dat ik niet zo graag bij dit soort webshops bestel. I.v.m. de garantie.

Zou deze TV nu echt zichtbaar slechter zijn dan bv. de Plasma's van Panasonic?

Grappig, net op het tv forum gevraagd of analoge synths nu echt beter zijn dan digitale, en ik krijg maar geen antwoord...

:dubbel::halleluja

Ik vind het echt prima hoor, maar het laat wel weer zien dat het moderatie beleid hier kant nog wal raakt...

Het was eerst ook gesloten... maar plots weer open. Zolang het maar niet over stront gaat mag er best veel. EN TERECHT!

Ik heb al lang niet meer de behoefte om het over synths te hebben hiero :D

Ik ben chef SF meeting aan het worden, das mijn bijdrage aan het forum. De rest van m'n bijdrage is behoorlijk slap in de vorm van gelul :kont:

En nu nog nuttig doen: Plasma kost beetje veel stroom.

Kwestie van donkere films kijken; dan valt 't wel mee ;)

Wat is PIM/PAM/PET???

PIP = Picture in Picture
Picture in Picture requires two independent tuners or signal sources to supply the large and the small picture.

PAP= Picture and Picture
showing two programs side-by-side on the screen, with the sound from one program being played through the speakers, and the sound from the other being sent to headphones.

PAT = Picture and Text
A somewhat similar function is called Picture and Text (PAT). With it the screen is divided in one program and one teletext page.

De G heeft toch ook een LAN poort?
Niet Wireless.

Tevens heeft de V serie nog een subwoofertje ingebouwd en dus een iets beter geluid uit de tv (als je een leuke hifi set aansluit is dat uiteraard niet boeiend)

Er staat een demo model merk Panasonic 50inch VT20 van 2250,- naar 1850,- bij de MM (staat er wel sinds MEI de hele dag te branden)

Zowel Anaglyph als de Shutterglasses gebruiken truuks om het verstand te laten doen geloven dat er diepte is. ( Zojuist bijv. een beginnetje gedaan met ArcaniA - Gothic 4 ) Het meest tot de verbeelding sprekende ( pun intended ) 3D film & game van dit jaar is/was Avatar, van beide de 3D versie. Maargoed... tot zover de techniek, nu ff een ding over de beleving....

dezelfde techniek als je ogen in je hoofd... 2 camera's 6 cm uit elkaar.

Voor degenen die alreeds een 3D TV / anaglyph ervaring hebben heb ik echter de volgende vraag:

Onthou je hetgeen je hebt gezien ? En zo ja, hoe herinner je het je ? In 3D ? En wanneer je het eigenlijk niet zo goed onthoud, waarom is dat, en wat onthoud je dan wel ?

onthou je de kleuren van elk object in beeld wel? en elk achtergrond geluid?
stereo is een middel geen doel.
De Beatles besteedden ook geen aandacht aan de stereo mixen van hun platen toen stereo in de muziek net op kwam. Worden er nu nog mono platen uitgebracht?

Grappig, net op het tv forum gevraagd of analoge synths nu echt beter zijn dan digitale, en ik krijg maar geen antwoord...

hahaha
analoge TVs zijn nog wel altijd mooier dan digitale ;)

Heb net op de Nuon site 'n stroom verbruik test gedaan... kon nergens analoge synths aan vinken. Evenals Plasma TV's.

Ik hou me al jaren (20+) bezig met 3D fotografie en film maar ik moet zeggen dat ik echt geen zin heb om altijd maar 3D TV of film te kijken. Natuurlijk voegt het een dimensie toe maar dat is lang niet altijd zinvol. Sommige onderwerpen lenen zich er voor en bij andere voegt het niks toe.
Ik heb nu een paar films in de bioscoop gekeken en moet zeggen dat ik het helemaal niet prettig vind om 2 uur lang met zo'n bril op m'n kop te zitten. Als ik mijn eigen foto's bekijk duurt dat nooit zo lang en is het prima maar een hele film in 3D moeten kijken vind ik onprettig. En je bril even afzetten is er niet bij want dan zie je alles dubbel.

En nu nog nuttig doen: Plasma kost beetje veel stroom.

Neeh joh, dat was in de begintijd van plasma zo, maar dat is allang niet meer.
Het scheelt nu hooguit nog een paar tientjes per jaar vergelijken met een LED TV.

PIP = Picture in Picture
Picture in Picture requires two independent tuners or signal sources to supply the large and the small picture.

PAP= Picture and Picture
showing two programs side-by-side on the screen, with the sound from one program being played through the speakers, and the sound from the other being sent to headphones.

PAT = Picture and Text
A somewhat similar function is called Picture and Text (PAT). With it the screen is divided in one program and one teletext page.

Niet Wireless.

Tevens heeft de V serie nog een subwoofertje ingebouwd en dus een iets beter geluid uit de tv (als je een leuke hifi set aansluit is dat uiteraard niet boeiend)

Er staat een demo model merk Panasonic 50inch VT20 van 2250,- naar 1850,- bij de MM (staat er wel sinds MEI de hele dag te branden)

Allemaal niet boeiende dingen dus, aangezien ik een aparte hdd-decoder gebruik met al die functies. En wireless vind ik sowieso niks, trek liever gewoon een kabeltje!

Ik hou me al jaren (20+) bezig met 3D fotografie en film maar ik moet zeggen dat ik echt geen zin heb om altijd maar 3D TV of film te kijken. Natuurlijk voegt het een dimensie toe maar dat is lang niet altijd zinvol. Sommige onderwerpen lenen zich er voor en bij andere voegt het niks toe.
Ik heb nu een paar films in de bioscoop gekeken en moet zeggen dat ik het helemaal niet prettig vind om 2 uur lang met zo'n bril op m'n kop te zitten. Als ik mijn eigen foto's bekijk duurt dat nooit zo lang en is het prima maar een hele film in 3D moeten kijken vind ik onprettig. En je bril even afzetten is er niet bij want dan zie je alles dubbel.

De brillen in de bios zitten ook niet zo comfortabel. (verschilt wel per bioscoop)

Zie mijzelf niet elke keer een brilletje opzetten als de tv aanstaat.
Als ik op de bank hang om aandachtig een film te volgen of in de racing seat zit om een heftig potje te racen denk ik dat een paar uurtjes dat brilletje op niet zo'n groot probleem is.

Iemand toevallig Gran Turismo 5 in 3D kunnen testen?

Oww.. ff ontopic van mijn kant:

't Hele 3D gedoe is nogal smaakafhankelijk, lijkt me.. Ik vind 't niet zo eigenlijk, en ZEKER niet met een brilletje en dan op zo'n klein 46" scherm...
Bioscoopformaat begint er op te lijken, maar hoeft ook niet per se van mij. Een keer 3D Bios-size gamen lijkt me wel weer een keer geinig :)

plasma is wel zwaarder en breekbaarder, je mag ze ook niet plat vervoeren, zo'n glasplaat weegt nogal wat...

Bioscoopformaat begint er op te lijken, maar hoeft ook niet per se van mij. Een keer 3D Bios-size gamen lijkt me wel weer een keer geinig :)
het mooiste zou dan ook zijn als het scherm een halve bol was zodat je er echt in zit ipv dat alles voor je (in front of) gebeurd...

Was het omniversum niet in zo'n soort ronde opzet?

Zijn er member met een kamer omgebouwd tot privé bioscoop?

Zo ja fotoooo's :)

ik vond het vermoeiend om naar te kijken met zo'n brilletje. Zag er redelijk dom uit, het effect was niet heel spectaculair en had na een paar minuten al knallende koppijn.
En op het 3D demo kanaal zijn altijd alleen maar tell sell filmpjes...

Daarom de 32pfl7605 aangeschaft :)
GT5't lekker weg kan ik zeggen :)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back