(Oude) documentaires over electroniche muziek/muzikanten

eigenlijk moeten dus alle mensen in bezit van een cassetterecorder, videorecorder, HD recorder, youtube, mp3 speler enz enz de bak in....

waarom moet men het uploaden naar die file share site? er is tegenwoordig toch gewoon youtube?

Inderdaad, en laat de publieke omroepen afspraken maken met youtube zodat het voor iedereen makkelijk te zien is ( het is toch publiek? ).

Die uitzending van Impact over house is gewoon te bestellen bij Het Omroepmuseum. Kosten: 27,50 per DVD! (Is Kassa niet ook een programma van de Vara? :D )

http://zoeken.beeldengeluid.nl/inte...&verityID=/10939/10939/10939/13661@expressies

En dat geldt zolangzamerhand voor alle programma's die ooit voor de Nederlandse Televisie zijn gemaakt. Even zien hoe de andere mods denken hierover.

Hey Nice, die kende ik nog niet! Thanks ShortWave. Daar ga ik eens op zoek!

En Eraser ook bedankt, die belgische docu kende ik ook nog niet!

Inderdaad, en laat de publieke omroepen afspraken maken met youtube zodat het voor iedereen makkelijk te zien is ( het is toch publiek? ).

Helaas is het vaak niet zo makkelijk.
Het grootste probleem is de rechten van de gebruikte muziek.
Er wordt betaald voor een aantal keer uitzenden op TV en niet om op YouTube gezet te worden. Dan klopt de BUMA aan om geld te vragen voor de online publicatie.

check die "gesofisticeerd geluidsstudio vol design en goede smaak" dan met mijn ouwe TASCAM mixer

edit hey hoe doe je youtube filmpjes erinzetten ookawleer

gewoon linkje "hier" zetten , synthforum doet de rest vanzelf

kiek :

( wat een geestelijke leegheid straalt van die heren af, excuses als het bekenden zijn van deze of gene )

Nog meer belgische old skool studios met franky de wolf en potverdriedubbeltjes weer mijn ouwe Tascam mixer!

edit Duh dat was die telefacts nevermind die stond al op de vorige pagina :D

@ video hierboven @ 09:40:

hoe maken ze die envelope zichtbaar? Die vent werkt met een modular, maar is dat beeld de fairlight die dat laat zien?

Laatst gewijzigd:
Ja, dat is een Fairlight die het harmonisch spectrum van een sample laat zien. Of dat is van het geluid dat je op dat moment hoort, weet ik niet. De functie is i.i.g. niet uniek voor een Fairlight, zeker tegenwoordig niet meer; de techniek erachter heet Fast Fourier Transform (FFT) waarbij het resultaat wordt afgezet op de tijdsas. Hierdoor ontstaat een grafiek met 3 dimensies.

Laatst gewijzigd:
@ eraser127. Met een beetje digitale osciloscope kun je dat zichtbaar maken. Een analoge scoop zie je alleen een stipje wat dan een beetje van links naar rechts en van beneden naar boven beweegt.

ah ok, heb wel een "digitale" scoop, maar dat is een oudje (Tektronix 222) met beeldbuis. Dat werkt dus juist niet zeker. Misschien maar eens met een software scoop proberen.

deals.9.jpg

ah ok, heb wel een "digitale" scoop, maar dat is een oudje (Tektronix 222) met beeldbuis. Dat werkt dus juist niet zeker. Misschien maar eens met een software scoop proberen.

Nee, dat werkt dus niet...
Tenzij je scope een FFT kan laten zien. Maar dat is niet bepaald standaard volgens mij.
Zoek gewoon op 'FFT 3D' en de software pakketjes die het wel kunnen vliegen je werkelijk om de oren (sample editors etc)

Back