Tips voor ShureSM58 aan computer

Luuk

Nieuwkomer
Hallo ik heb een vraagje, is het mogelijk om een ShureSM58-microfoon aan een normale computer te koppelen? Heb ik dan een XLR naar USB kabel nodig of wordt de kwaliteit dan heel slecht? Ik hoop dat iemand het weet.

Alvast bedankt!

het is een dynamische microfoon, dwz je hebt voorversterking nodig om hem , via de "line" of "aux" ingang van je computer /geluidskaart binnen te krijgen.
daarvoor heb je een xlr naar ( mini ) jack nodig als kabel , of xlr naar jack kabel en een jack naar minijack omzetstukje.
rechtstreeks naar usb kan ook daarvoor zijn bij musicstorekoeln en thomann omzetstukjes verkrijgbaar.
probleem is wel dat je de voorversterking moet hebben , liefst zo goed mogelijk. de ingebouwde computervoorversterkertjes, zijn nu niet echt je van het ( oa ruis )

Bedankt voor het antwoord! Heb je misschien ook nog tips voor een goede voorversterking?

klein mixertje , behringer ? met xlr in en line uit. kost niet veel en levert veel voor het geld
of mackie als we wat duurder willen doen

Of gewoon een XLR naar USB-adapter?

Bijvoorbeeld:

X2u XLR-USB Signal Adapter van Shure
lg_x2u_l.jpg

of
Icicle van Bluemic
gallery1lg.jpg

wat is de kwaliteit daar dan van, in vergelijking met een fatsoenlijke pre-amp? lijkt me nou niet echt hoofwaardig?

deze dingen zullen geen Neve of Redd47 kwaliteit hebben nee. maar voor een simpele dynamische microfoon en eenvoudig gebruik zal dit och meestal wel voldoende zijn lijkt me. en vriend van me heeft zo'n ding, wel een ander merk en dat klinkt gewoon behoorlijk

Back