NAMM 2011: DSI / Roger Linn Tempest

Wat antwoorden op wat vragen via het DSI / Prophet forum :

1. There will not be user sample loading in software version 1.0, it may be added in 2.0

Dit vind ik dus echt bizar. Samples is nu net wat zo'n ding leuk maakt. Net-niet replica's van 808 en 909's zit volgens mij niemand op te wachten, ook al is het analoog.
Het is een prachtig apparaat zo te zien, maar die demo muziek uit het filmpje... :bekdicht:

Oh kom hier met je houten zijkantjes!! ik twijfelde nog maar nu ik dat zie :P

Serieus, prachtig ding.. financieel gezien alleen nog erg onaantrekkelijk pff ;{

Overdrive & Compress standaard op de outputs, yummie.

Och, als er nu al de mogelijkheid is om wavetables als oscillators te gebruiken, denk ik dat het inladen van samples ook wel eens zal gaan komen. Idd erg jammer dat daar in V1.0 nog geen sprake van is.
Verder denk ik dat ze niet pretenderen de 808 of 909 qua geluid na te bootsen. Van een net-niet replica lijkt mij dan ook geen sprake.
Die demo muziek lijkt verder inderdaad verder nergens naar. Maar dat is wel vaker zo van fabrikanten hun demo's...
Verder maak ik uit het filmpje wel op dat deze bak juist wel op drumsynthese is gespitst die tevens de basic syntheigenschappen heeft.
Er is nog weinig bekend over de parameters die de snappiness en punch bepalen van bijv. de kick. (tune decay, attack, enz.) Ik mag aannemen dat deze parameters bij deze bak toch wel uitgebreider zullen zijn dan bij een Evolver? Anders zou dat wel een tegenvaller zijn...

Kunnen die houten zijkantjes er ook af?
:(

Ja.

"You can definitely take the wood sides off the machine, the metal is folded down over the sides so it looks just fine and rather sleek with the wood off. If you like I'll take a picture for you guys when I get back home."

...please geen standaard Dave Smith knoppen........!! :(

Ik zie minder knoppen, vrees een beetje een tussenvorm tussen Tetra/Mopho en de keyboard-versies. Daarnaast moeten we denk ik niet vergeten dat voor de helft van de prijs Jomox WEL userwaves kent en drumsynthese. En er nog meer analoge nieuwe drumbakken zijn voor een flink stuk minder geld.

mn gevoel zegt me dat Dave en roger eerder een soort analoog workstation hebben proberen te maken. leuk, maar niet vreselijk spannend voor de mensen die al een analoge polybak hebben en een goeie hardware sequencer. Een goeie drumsampler met analoge filters? Daar zijn er volgens mij geen van die nu gemaakt worden.

Met al die nieuwe dingen moet je wel een bank gaan overvallen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Toch wel leuk dat er ook "analog drum machine" op staat. In de jaren 80, waar analoog nog heel vanzelfsprekend was, zouden ze juist met trots vermelden wanneer er iets digitaals in zat. ;)

Toch wel leuk dat er ook "analog drum machine" op staat. In de jaren 80, waar analoog nog heel vanzelfsprekend was, zouden ze juist met trots vermelden wanneer er iets digitaals in zat. ;)
dat was destijds helemaal the shit idd omdat het toen duur was :D ...drums moesten ook zo realistisch mogelijk klinken, en retestrak zonder human feel... dat was de vet koole gaafheid toen...

Lopen nou alle threads door elkaar? Ik reageerde in een andere thread en nou staat hij hier? :s

Ah ik zat op pagina 1, wat een verwarring :)

Exotic combinations of time sigs (7/8 over 3/4 or whatever). The initial version will have the basic range of time sigs possible over the whole sequence. You could do 5/8 for example, or 17/32.

Als ik het goed leest kun je dus polyritmische partijen maken? das wel echt heel vet!

Over the whole sequence, dus niet per track. Oh man ik hoop zo dat mn Octatrack vroeg volgende week afgeleverd word, qua sequencer maakt ie volgens mij extreem kleine mootjes van de Tempest :)

Back