NAMM 2011: DSI / Roger Linn Tempest

Parameter locks? Het is geen Octatrack he :D

Geen idee. Enige wrm ik zo'n machinedrum of hoe die bakken ook heten zou willen is omdat je daar mee bij het filter kan steppen.

Geen idee. Enige wrm ik zo'n machinedrum of hoe die bakken ook heten zou willen is omdat je daar mee bij het filter kan steppen.

Het geweldige is juist dat je álles kan steppen in de Elektron bakken. Het filter is dan nog één van de minst interessante parameters...

Voorzover ik kan nagaan doet de Tempest dat overigens niet, jammer genoeg.

Terug offtopic: ben benieuwd naar jouw ervaringen met de Octa straks, 154!

Het geweldige is juist dat je álles kan steppen in de Elektron bakken. Het filter is dan nog één van de minst interessante parameters...

Voorzover ik kan nagaan doet de Tempest dat overigens niet, jammer genoeg.

Terug offtopic: ben benieuwd naar jouw ervaringen met de Octa straks, 154!

Dat weet ik maar ik wilde het verduidelijken voor 154. En dank!

Voor 2000 koop je geen 303 én 808 of 909 tweedehands, dus ik vind dit niet gek als introductieprijs.
Ik snap ook het commentaar dat hij "te weinig knoppen" heeft niet: een drumdoos met 26 draaiknoppen!

Verder zal het inderdaad afwachten zijn op profi demos, en kijken of de sample laadfunctie snel wordt toegevoegd.

Mocht er even mee spelen, met persoonlijke uitleg van Roger Linn zelf (Meestal staat Dave op een beurs). Ik ben er echt wel aardig van onder de indruk. De klank is bijzonder dynamisch.

Het is veel meer dan alleen een drumcomputer met een analoge synth erin. het is ook nog een verfijnde step sequencer met heel veel functies. PAD's zijn aanslaggevoelig met aftertouch en kunnen verschillende data's uitsturen.
Alle functies op een rij maken hem het toch weer betaalbaar.

Loop van dit jaar komt de Roger Linn versie, zonder de synth. Er is nog definitieve uitleverdatum, vooral het verzoek van zijn kans om niet daarover te mailen.

Wat je op de demo's hoort, kan een electribe R ook bedoel je :P

Dat was ook mijn eerste indruk.

Het geluid blaast me voorlopig nog niet van m'n sokken. De interface daarentegen ziet er des te veelbelovender uit.

Drie Keer Hoera! Een nieuwe analoge drummachine !

In geen 2000 jaar dat ik die ga kopen...
Betaal ik voor disco lampjes?

Verder heb ik kunnen concluderen uit het filmpje op youtube :
De geluidjes hebben dezelfde opbouw.
U kunt dus van alle geluidjes elk geluidje maken, als dit zo is, heb je dus meerdere malen hetzelfde geluidje :
BassDrum : zelfde geluid dan SnareDrum, alleen je moet hem zelf finetunen dat het een bassdrum of snaredrum word, of tom of whatever.
Dat is 1 ding wat me erg tegenstaat samen met de prijs en alle lampjes.

Wedden dat dave shit zelf geeneens muziek ermee maakt, dat ie hem puur voor de verkoop heeft gemaakt!

Het klinkt vast heel vet in het youtube filmpje, alleen zolang je hem zelf niet hebt kunnen testen kun je daar niets over zeggen,
mischien is het het digitale gedeelte wel wat zo vet klinkt.

Wat heeft Dave Smith jou ooit aangedaan? lol. :P

Nou ja, als je iemand Dave Shit noemt moet je dat op zn minst kunnen uitleggen in mijn bescheiden opinie. ;)

Wel grappige spelling van zn naam. :P

zolang je hem zelf niet hebt kunnen testen kun je daar niets over zeggen

Daar heb je wel enigszins gelijk in.
Jammer alleen dat de rest van je berichtje vol staat met aannames en vooronderstellingen die in tegenspraak zijn met deze bewering.

groet

Tom

Daar heb je wel enigszins gelijk in.
Jammer alleen dat de rest van je berichtje vol staat met aannames en vooronderstellingen die in tegenspraak zijn met deze bewering.
Tom
Ik haal gewoon de info uit het filmpje en internet.
Daarin zeggen ze dat je 2000 gaat betalen voor deze discolampjes.
Wou je zeggen dat dit niet klopt ?

Ook zeggen ze dat elk geluidje hetzelfde is.
Dat houd dus in zodra U een klein beetje aan een knopje draait, er al een ander geluidje klinkt.
Dus je tweakt wat en je hebt van je basskick een hihat snare of tom gemaakt.
Dit hou dus in dat je heel weinig geluidjes hebt, 1 maar om zo te zeggen.

En die naam was een typfoutje.

nee dat je 6 keer dezelfde synthvoice hebt die allen een zeer groot parameterbereik hebben betekent juist dat je heeeeel veel mogelijke geluiden hebt en dat is juist een kracht van deze machine. je kunt er dus ook basses, leads, fx, pads en wat nog meer mee maken.

Back