Eerste track post: e-vo - 7b

e-vo

Ingeburgerd
Ben eigenlijk al de afgelopen jaren bezig met produceren. Soms met vlagen wat meer, soms ook helemaal niet.

Al die tijd heb ik nog nooit een track durven posten; vind het zelf nooit goed genoeg en ja, eerlijk gezegd is het toch wel behoorlijk spannend. Aangezien ik nu in de fase zit dat ik graag de volgende stap wil maken trek ik dan toch de stoute schoenen aan.

De track heb ik al eventjes geleden gemaakt en ondertussen hoor ik er weer van alles aan om te veranderen. De afmix sowieso en hoor ook wat zaken coliden.
Alleen is het zo lastig om er objectief naar te luisteren omdat ik hem al zooo vaak heb gehoord. Daarom hoop op ik wat feedback van de mensen hier :) Ik ben er iig klaar voor en ben zeer benieuwd!

Laatst gewijzigd:
Hmmm, track not available :stupid

Eerst ff uitzoeken hoe dat zit, tips zijn welkom :okdan:

Je moet de track even op public zetten waarschijnlijk... (in soundcloud)
Op het pennetje klikken boven de track. Dan "public" aanvinken.

Thanks, hij stond al op public. Heb hem nu zelfs opnieuw ge-upload maar er is nog niets veranderd.

Hmmm, ik google nog maar even verder.

Embedded werkt nog niet maar heb nu even een normale link toegevoegd, sorry voor het ongemak.

Goed dat je nu de stoute schoenen aan doet, heb ik ook gedaan ooit, ENORM afgekraakt ook, werkt goed hoor:)

Nou komt ie:
Grappig ritme. beetje alternatief. Ik vind het nog wat te onduidelijk waar je heen wil in de track. Er hoeft op zich niet veel te gebeuren, maar hij is nog wat dofjes in de afwerking lijkt wel. Dan spreekt een nummer minder en vind ik hem gelijk minder goed. beetje hoog eq op de master?!

Thanks!! M'n allereerste feedback en weet je wat... dat valt best mee!

Ik snap wat je bedoelt, de track kabbelt een beetje voort zonder ergens naar toe te werken. Toch maar eens de layout omgooien.

Ook het hoog hoor ik nu. Best lastig om de mastering goed te krijgen. Luister hem op zoveel mogelijk verschillende plekken in huis en ook in de auto.

Echt leuk om te horen en alle feedback is meer dan welkom :okdan:

Ik zou me over de mastering nog even niet druk maken
Dat is sowieso een vak apart

Zorg eerst dat de track staat.

Zelf begin ik meestal met de body van pakweg 16 maten. Een leuk baslijntje verzinnen in combinatie met een leuke sound. Toonsoort natuurlijk eerst bepalen. Wordt bijvoorbeeld een beetje treurig klinkende song kies je voor mineur en anders voor de majeur toonsoorten. Dit is natuurlijk een heel grove verdeling. Passend schemaatje en dan met die body gaan spelen.
Om de 4 maten iets kleins laten gebeuren en om de 8 maten wat groters en om de 16 iets echt nieuws introduceren. Dat geheel duurt dan zo;n 64 maten.

Als dat staat ga je werken aan de opbouw. Een maat of 32. Dat zijn vaak de lastigste dingen. Opbouwen naar een kleine klimax (namelijk die body) en vervolgens werken aan de break en toe wekrken naar een grote klimax. Dan "barst het los". Dus wederom de herkening van het eerder gekozen akkoordpatroon maar nu met alle toetser en bellen erbij.

Zo werk ik meestal. Ik ben het langste bezig met een pakkende basis body. Maar de breaks zijn ook lastig.
Natuurlijk zijn er nog 10talllen andere werkwijzen. Ik probeer het in elk geval een beetje volgens de theorie kloppend te houden om ervoor te zorgen dat het niet vals klinkt. Als het staat ga ik dan wat proberen om het spannender te maken, want alleen werken volgens de theorie klinkt weliswaar niet vals, maar is vaak ook weer saai.

Succes verder.

Paul

Doorgaan!
Leuke soundjes, grappige ideeën.

Nu nog een beetje te leeg en de opbouw is nu wat veel "en het volgende geluidje erbij".

Probeer bijvoorbeeld eens het grote statement / climax moment direct in het begin te laten horen en dan vanuit "het niets" opnieuw opbouwen naar een nog hogere climax. Spanningsbogen kunnen erg goed werken.

Dus doorgaan en posten!

:halleluja Wat een berg goede tips zeg :halleluja Blij te horen dat er genoeg reden is om door te gaan en ook waaraan te gaan sleutelen.

Had ik al veel eerder moeten doen, tracks posten! :)

Niet slecht voor een eerste track.
je moet werken aan de mix.
Mastering kan even wachten denk ik.

Back