Nieuwe track

allanh

Stamgast
Dit is niet echt mijn type muziek, maar ik bent gevraagd om een radio top40 type nummer te gaan maken/produceren.
Ik heb er niet veel verstand van, maar heb geluisterd naar rihanna etc.
De vocals zijn "demo" vocals en niet complete. (copy van eerste verse en refrain door hele track)
Mix is rough, dus moet nok veel gebeuren.
Mijn vraag is : is het wat? wat kan ik beter (niet) doen

Nogmaals ik bent een hobby dude en geen pro.
Als iemand denk dat het beter kan, dan zou ik graag sammen willen werken om dit af te maken.
Let it loose :okdan:

Attachments

• mix1.mp3
    6,1 MB · Bekeken: 73
Erug mooie track, mijn complimenten!!!!. Ik vindt m wel lekker zo, en zou er niet veel meer aan doen.

Niet mijn genre van muziek maar eerlijk is eerlijk klinkt goed en dit via m'n imac luidsprekers
Dus zit wel goed denk ik.:okdan:

Mijn eerste gedachte was gelijk: Rihanna (Like I'm the only girl in the whohooorld :P)
Maar je geeft ook aan dat je daar naar geluisterd hebt en moet zeggen dat het best goed klinkt.
Ik mis alleen nog "iets". iets dat je track compleet maakt. Misschien iets van een square/saw die een zacht meespeelt met de vocals? Of juist de vervanging van de vocals in het refrein op het moment dat ze nix zingt?

Naja, denk dat je zelf wel het beste weet wanneer je track compleet is :)

Dit geluidje klinkt hier niet zo fijn; 'k zou iets minder resonance op de filter zetten.. overheerst een beetje op een niet zo prettige manier ('k luister 'm via een 2.1 setje van Logitech - Z4)

Attachments

• mix1.mp3
    344,7 KB · Bekeken: 76
Die sidechain compressie klinkt in mijn oren wat te extreem, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak...

Verder weinig op aan te merken :mega:

Ik zou de clap wat meer filteren/ andere clap nemen....

Ook een andere open hihat.
voor de rest is het zeker mijn muziek niet.
Ook de zangeres ... ach misschien is ze erg mooi.,...

Ik vind dit best goed gedaan ook al is het mijn genre ook totaal niet.
En je mag niet vergelijken met Rihanna, daar zitten top producers achter met het beste van het beste aan spullen.
Laatst hoorde ik haar live zingen op de BBC en ze haalde net een zesje vond ik.

Het is al duizend keer eerder gedaan en ik krijg het bijna mijn strot niet uit maar ik zou hier toch iets van een Autotune achtig fx op de vocalen gooien en daar een beetje mee gaan spelen. Op die manier kan je de vocalen ook wat "platter" maken en qua vocalen meer zoals al die producties van nu op dit moment klinken (Rihanna, Kate Perry, Gaga etc...).
Daarnaast zou je qua arrangement wat meer risico kunnen nemen, dat klinkt nu best wel standaard.

Laatst gewijzigd:
Is nog een hoop aan te sleutelen hoor ... maar begrijp t idee wel. Goed begin!
Vocals zijn zwakjes. Kun je fixen. Hoor wat teveel reverb voornamelijk op die square..
FXsound makes no sense.. die hihat vind ik ook niet geschikt. En arrangement van alle drums is niet erg sterk.
Arpje is leuk. Swing en autotune zijn noodzakelijk. Swing zit 'm in je arrangement. Offquantizen is dat een term? en mag wat meer spelen met elkaar. Zoek ook nog wat transities, overgangen anders dan een fx geluidje.
Zou trouwens meerdere takes van d'r opnemen en gaan knippen plakken. Wie weet word t dan wat :)

Bedankt voor de feed's, ik ga verder sleutelen met het nummer.
Er komt een andere zanger, dus ik hoopt dat het wat wordt met de vocals.:halleluja

Goeie track, net iets te commercieel ook naar mijn smaak. Doet me ook wel iets aan 2 brothers on the 4th floor denken door de zangeres ;) Denk dat er nog wel iets aan de mix kan gebeuren en dan vooral hoe de zang erin geplaatst is. Alle onderdelen staan nog wat los van elkaar... maarja het pompt wel!

En je kunt ook meedraaien met de loudness war. Je mix en master zijn goed hard zonder dat je sound stuk is gegaan! Wat gebruik je om te masteren?

Back