MacBeth M3X €995!!!

Toen ik die mp3's hoorde had ik toch zoiets van wow, da's lekker.

[OT]
M'n RNC is eindelijk aangekomen. Maar ligt dus nog bij UPS.
Denk dat het net zo'n soort gevoel is.
[/OT]

Guys! I have never sent M3Xs to Holland before! I do not know how long it takes...I expect that you will have them by Wednesday...
I too, look forward to you're reaction!
Regards, Ken

nee nog niet ik zit er ook met spanning op tewachten

YES HIJ IS BINNEN.!!!!
(Subtitles for Ken) YESS IT;S IN

eerste indruk.
first impression.

Redelijk goed gebouwde synth (vergelijkbaar met Studio electronics, ik heb een SE1X)
Quit good building quality,(comparable to Studio electronics I have an SE1x)

Hele mooie layout, goede controle en vettesound.
Beautiful layout, good control and FATT Sound.

Ik ben een tevreden mens.
I am a satisfied person.

Jouw dag kan dus niet meer stuk :D Ik wacht nog op het bericht dat m,n poen op z,n rekening staat ;) kijk er wel naar uit

Grooveron, weet jij nu hoe lang de bezorging duurde? Ken moest die van mij nog in elkaar zetten, en als het goed is, is dat exemplaar vandaag vanuit Schotland vertrokken. M'n M3X doet 'n wedstrijdje met m'n MFC42, die vanuit Duitsland op weg is naar mijn gretige handen. Wat een heerlijke spanning!

kleine week was het onder weg. dus ik denk dat het nek aan nek word.

Wachten duurt altijd (te) lang! =(

Hey! Grooveron! Ik ben blij dat u je M3X kreeg! Ik ben blij dat u de blik en het geluid mag. ..the anderze mensen zullen krijgen hun M3Xs spoedig- ik hoop. Ik heb niet geweten hoe lang het nemen zou om van Schotland aankomen. Ik gebruik een Engels aan nederlands vertaler programma!! Achting aan alle, Ken;)

Joepie! Mijn M3X is vandaag als voorafje van het avondeten binnengekomen! Heb 'm natuurlijk meteen aangeslingerd. De eerste indruk is goed! Zal binnenkort wel een multitrackje maken voor de liefhebbers. Als ik het geluid vergelijk met mijn Moog Voyager valt een aantal zaken op. De oscillatoren van de M3X klinken wat rouwer en 'ouder' dan die van de Voyager maar de filter en vooral de filter envelope van de Moog zijn toch nog altijd een stuk vetter en strakker. Het leuke s natuurlijk wel dat zowel de Moog als de M3X een externe audiosource toelaten. Zal ze dan toch maar eens kennis laten maken ;-) met elkaar! Maar de M3X is in ieder geval dik in orde en een beauty om te zien!!

Origineel geplaatst door Ken
Hey! Grooveron! Ik ben blij dat u je M3X kreeg! Ik ben blij dat u de blik en het geluid mag. ..the anderze mensen zullen krijgen hun M3Xs spoedig- ik hoop. Ik heb niet geweten hoe lang het nemen zou om van Schotland aankomen. Ik gebruik een Engels aan nederlands vertaler programma!! Achting aan alle, Ken;)

Great Dutch Ken:geslaagd:

been sequencing this whole evening,
Doepfer MAQ 16 on 2 track sequences / Se1X / M3x (both are great, love the control on yours)
and those Osc are really RAW!!

Pads, soloing, FX Prophet 10 and Prophet 5 and Elka 505 solist.

I was in Analog Synth heaven !!!

whooooo

whooooo

Origineel geplaatst door Ken
Hey! Grooveron! Ik ben blij dat u je M3X kreeg! Ik ben blij dat u de blik en het geluid mag. ..the anderze mensen zullen krijgen hun M3Xs spoedig- ik hoop. Ik heb niet geweten hoe lang het nemen zou om van Schotland aankomen. Ik gebruik een Engels aan nederlands vertaler programma!! Achting aan alle, Ken;) [/QUOTE

whooo een scottish /hollands vertaal programma ,..FAT
iedereen gelukkig met zn MC-BETHIE
ik geloof het wel
iemand al een mp3de trackje gemaakt om aan ons allen te laten luisteren
als het toch een mc beth/ken thread wordt,...
we weten nu hoe die er uit ziet ,...waffies/mp3ssssss
sccs

Hoi Hoi! Mijnes is ook binnen! Ik onderschrijf meteen dat de M3X lekker rauw klinkt. De tonen uit mijn Moog Prodigy zijn wat ronden en zachter. Deze tonen kan je ook uit de M3X halen maar het wordt pas leuk als je weirde shit gaat doen!.
De midi implementatie werkt als een trein. Velocity sensitive filter of sync (door Osc 2 te moduleren en Osc 1 op sync te zetten) op een volledig analoge synth! WAA!!! De Implementatie van de LFO vind ik een beetje minder omdat ie alleen via midi te doen is. Je kan 'm wel weer syncen aan midi. Ook altijd handig!
Filter vind ik erg goed klinken. Klinkt heel erg hetzelfde als een Moog. De envelopes zijn inderdaad minder snappy maar echt last had ik er niet van.

Ik was toen ik 'm net had eerst slightly underwhelmed. 's Nachts ben ik verder gaan pielen en kwam ik erachter dat het toch wel een heeel vet ding is. Vooral als je de osc's ontstemd en moduleert en de filter bewerkt via midi krijg je megadikke en dynamische leads. Ik ben down!

Origineel geplaatst door Nolet
De Implementatie van de LFO vind ik een beetje minder omdat ie alleen via midi te doen is. Je kan 'm wel weer syncen aan midi. Ook altijd handig!
Hoe kun switchen tussen een MIDI gesyncte LFO en een 'losse' LFO? Alleen via MIDI of met een schakelaar of zoiets dergelijks?

Je kan Midi sync gewoon on/off switchen. Daarnaast kan je de time subdivision kiezen. Dat werkt allemaal prima. Verder kan je de LFO waveform en frequentie (dus los van de midi sync) kiezen via het menutje. Das ook nog allemaal prima. Wat alleen minder is is dat je de diepte van de LFO op bijv het filter alleen kan bepalen door midi. Er zit dus geen knop bij het filter die bijv. 'LFO Amount' heet. Of een knopje zoals op de Moog prodigy dat je de LFO toekent aan de filter en/of pitch.

Op zich is het geen echt heikel punt, want ik speel de M3X vanaf mijn JP8000. Daar zitten 100 miljoen knoppen op. Ik heb nu gewoon de LFO depth toegewezen aan CC74. Kan ik gewoon spelen en met een schuifje op de JP8000 de LFO depth bepalen.

Oja....De tuning van dit ding is echt RETE stabiel. Het lijkt haast onmogelijk. De stemming van osc's over 10 octaven is ook heel relaxed. Knoppen die 10 rondes draaien en waarmee je dus super relaxed fifths, sevenths enzo maken.
Of de classis Krafwerk 'akkoord onder 1 noot'.

Hmm, mijn 3 oscillator leds zijn oranje i.p.v. rood .... die van jullie ook?

Origineel geplaatst door mono-poly
ik zou dit niet pikken !!! :D

;) Dat pik ik juist wel! Dan zie ik het maar als een soort limited edition.
Het is trouwens wel een verdomd lekkere synth zeg! OEI!!
Zoals gezegd zijn de bassen niet zo snappy als de Moog maar al met al monsterlijk vet en herkenbaar als het echte jaren 70-begin jaren 80 werk!! De leads zijn ook echt om van te snoepen!!! Het lijkt net of Herbie Hancock z'n inboedel hier heeft neergezet!!

:biertje:

Origineel geplaatst door Lacrosse
Hmm, mijn 3 oscillator leds zijn oranje i.p.v. rood .... die van jullie ook?

yep de mijne zijn ook orange

Nolet? Lees ik het nu goed... Heb je hem alweer verkocht?

Back