Buren klagen al vrij snel.

Mensen die te snel last hebben van geluid of waar dan ook van hebben vaak een achterliggend psychisch probleem, die zitten kwa frustraties al op het randje en het kleinste beetje 'overlast' triggert dan gelijk een overdreven woede.

In mijn vorige appartement kwam een buurvrouw van 2 verdiepingen hoger klagen bij mij dat mijn muziek te hard stond, terwijl ik lag te slapen. Bleek dat het geluid van de verdieping onder mij kwam :D

Op dit moment grenst maar 1 woning aan mijn studio en de beste man is al een tijdje overleden.. staat nu al maanden leeg, duss.. niemand heeft van mij last gelukkig :D

Mensen die te snel last hebben van geluid of waar dan ook van hebben vaak een achterliggend psychisch probleem, die zitten kwa frustraties al op het randje en het kleinste beetje 'overlast' triggert dan gelijk een overdreven woede.

Is hier onderzoek naar gedaan? Doe maar eens een linkje.

Verdraagzaamheid kent grenzen. Ook voor stabiele personen. Kijk maar naar Hero Brinkman. Op een gegeven moment wil je gewoon een biertje zonder gezeur... :D
Dan sla je al gauw een ober op zijn smoelwerk met je knuist.

Mooie omschrijving van de gemiddelde PVV stemmer idd.

:walker:

Dus mensen met een klein budget hebben geen recht op het bespelen van een acoustisch instrument?

Als je geen geld hebt voor een dubbelgeisoleerde vinex of een eigen vrijstaande woning moet je gewoon een huis zoeken boven een cafe of in een achterstandswijk!,.. Daar klaagt nooit iemand,..
T is altijd Sjaak:kimono: of Edwin:kimono: of Henk:kimono: die loopt te zeiken!,. Nooit Tula:peukie:, of Kelati:maffia: of Murat8>!
Die komen eerder gezellig meejammen!
En ik spreek uit jaaaarenlange ervaring als professionele geluidsoverlastveroorzaker!!! :mega:

Ik heb een kennis die nog al vaak verhuisde ;) en die dee altijd de eerste nacht onwijs feest geven en dan paar dagen er aan vast maken. Dan vinden ze de latere overlast alleen maar mee vallen. :D

overlast is natuurlijk heel relatief...
als je elke dag deuren, voetstappen, een kuthond of kutkinderen hoort is dat heel wat anders dan 1 keer per week 20 minuten luide muziek...

maar de andere kant is ook waar, ik woon in een hoekhuis zonder buren want het huis naast mij staat nu 1 jaar leeg, in een buurt waar je na 21.00 een kanon af kan steken...
en ik kan je vertellen dat ruim 1 jaar totale stilte ook niet altijd echt lekker is, tenminste zo zie ik het... het voelt erg geisoleerd..
ja ik kan mn muziek hard aanzetten maar dat heb je na een aantal keer ook wel gehoord..

volgens mij hebben mijn buren zich in de ramadan verslikt..
ik kan draaien wat ik wil maar ik hoor nooit tegengas of klachten..
ik heb bij het uitzoeken van deze woning in de woningkrant wel goed opgelet of het geen gehorige woning is en dat je niet aan 6 kanten overal buren hebt.
ik heb nu een woning in utrecht lunetten die 30 jaar geleden gebouwd is en die hebben flinke muren.
ook heb ik alleen maar boven buren die direct aan mij grenzen, aan 1 zijkant heb ik ook nog buren maar daar grenst hun plee, washok aan.
het beste is natuurlijk een vrijstaand huis scoren maar dan moet je of een goede baan en dan liefst ook nog 2 verdiener zijn, of iets gaan kraken wat in deze tijd niet echt meer mee valt.
pas op bij het huren van een studio ruimte wat er verdder in het pand of in omliggende panden gebeurt.
daar kan dan opeens door nieuwe activiteiten van medehuurders er weer geluidsoverlast optreden

maar de andere kant is ook waar, ik woon in een hoekhuis zonder buren want het huis naast mij staat nu 1 jaar leeg, in een buurt waar je na 21.00 een kanon af kan steken...
en ik kan je vertellen dat ruim 1 jaar totale stilte ook niet altijd echt lekker is, tenminste zo zie ik het... het voelt erg geisoleerd..
ja ik kan mn muziek hard aanzetten maar dat heb je na een aantal keer ook wel gehoord..

Dan is AlexJ de perfecte buurman :)
Of een Dubstep copter.

dat zeg ik niet , ik zeg dat je n zeikert bent as je t gebrom van sportvliegtuigies storend vind

je moet gewoon je oren en hersenen trainen en selectief leren luisteren
scheelt n hoop ergernis

alleen hebben die kuthelikopters zoveel laag dat mn huis gaat trillen , en dat kan ik niet wegdenken
Ik geloof dat je de [cynische modus] [/cynische modus] bent vergeten...

klagen is zoo nederlands. zelfs al hebben we het het beste van de hele wereld , dan is er toch altijd nog wel iets te klagen.
we klagen over onze medebewoners, de overheid, de omgeving, de d's en t's, de klagende nederlanders, de hondendrollen, de europese gemeenschap, de andersgelovige, het weer ( nooit goed )
tis een ziekte. en ondertussen zijn onze eigen normen inderdaad maatgevend, kort gezegd, we hebben allemaal het ( enige ) gelijk aan onze zijde, de rest ziet het fout en moet zich aanpassen, geen overlast veroorzaken, verhuizen, vertrekken etc.

toppunt van dit alles was die malloot die van de rechter gelijk kreeg dat de kinderen van de school, waar hij naast was gaan wonen, niet meer "lawaaierig" tijdens het speelkwartier buiten mochten spelen.
teveel tijd en luxe om met elkaar dit soort gezever uit te spelen.
wat mij betreft: geef elkaar wat ruimte, kun je tenminste eens gefundeerd klagen als het echt eens te ver gaat.

+1.

2
Ik ken natuurlijk de situatie niet, maar vaak speelt de gedachte door m'n hoofd waarom er niet een speciale studio gebouwd kan worden buiten een woongebied. Het grootste obstakel is de psyche van de 'amateur' producer: die wil alleen werken en nooit met anderen. Bandjes hebben dit probleem niet en wat is het resultaat: veel meer mogelijkheden om zonder overlast muziek maken. Wanneer de producer uit het isolement weet te komen (dit forum zou een hulpmiddel kunnen zijn, maar het geeft ook vaak weer hoe egocentrisch de makers van dance muziek soms kunnen zijn ), dan kunnen collectiefjes worden gevormd. Dat heeft voordelen. Het realiseren van de studio is veel goedkoper (endorsement is dan gemakkelijker te verkrijgen), de Gemeente kan ruimte beschikbaar stellen, er kan samengewerkt worden en er is geen overlast voor de buren, want daar wordt wel voor gezorgd.

wout for president. +1000

Bij mijn derde album schreef ik:
My neighboours were so moved by my music that they moved.
Er woonde ook nog een aspirant pianist en dito zanger onder hen. Dus ze zullen het zwaar hebben gehad.

Hier woon ik ruim 12 jaar een ik heb een keer op een vrijdagavond 22 uur een klacht gehad van een student van het linker portiek die niet kon slapen, omdat ik "orgel" speelde. Ik was aan het afmixen en dan luister ik herhaaldelijk naar hetzelfde stuk. Herhaling kan behoorlijk irritant zijn.

Ik heb toen in de vergadering van de vereniging van eigenaren mijn naaste buren gevraagd naar hun eventuele irritaties en zij zeiden dat ze niets hoorden. Ongelofelijk.

Eergisteren heb ik tot 1 uur 's nachts continu aan hetzelfde geluid van de Theis Modular staan werken. Dinsdag vergaderen we weer en dan zal ik er weer naar vragen.

Op lage volumes werken, communiceren en als wisselgeld zelf wat extra verdraagzaam zijn hebben mij waarschijnlijk burenruzies bespaard.

Ik heb jaren boven een kroeg gewoond. De enige buurman was een kameraad van me, die ook van muziek houdt. Wat heerlijk, gewoon onbeperkt herrie maken. Wel es gehad op een gezellige avond dat de kroeg verzocht of het volgende keer wat zachter kon, want ze hoorden onze muziek hehe..

Voor produceren is dat wel iets om rekening mee te houden, je hebt wel veel achtergrondgeluid als je boven een kroeg woont hehe..

Back